Faile wrote:Alle reiser til millitæret nå omdagen jooo. Sukk. Jaja. Du får ha en fin tur.
Ikke jeg; jeg snek meg unna på noen tynne unnskyldninger om sjukdom, jeg.
Uansett, lykke til, Hoy!
Nok en "jeg er tilbake"-melding fra meg, dette her. Har ikke orka å prioritere internett noe særlig i juleferien, siden jeg har en familie å holde med selskap, tegneserier å lese, og ei søster å hekte på Buffy (et suksessfullt foretakende, I might add! ). Og den første uka tilbake på hybelen er alltid stressende, spesielt når nevnte søster har flytta ut fra samboeren, og dermed må ha meg på besøk hver kveld, slik at hun får drukna ensomhetsfølelsen med te og Buffy.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Kjetil wrote:Fornøyd med det eller? Du går glipp av utrolig mye.
Så lenge man ikke hører det så vet man jo egentlig ikke hva man går glipp av, så da er det jo bare å være fornøyd så mye man vil med at man slipper verneplikten. For å kverulere...
Vel, beklager å måtte si det, men jeg har aldri hatt noe særlig til overs for militæret. Faren min snek seg unna militærtjeneste hele tiden, og den ene gangen han måtte stå ved bombekasteren, fyrte han ikke av en ussel liten bombe. Har mistanke om at han er pasifist, men han har aldri sagt det.
Uansett, lykke til i militæret. Eller kanskje du finner lykken der, og ikke trenger mine lykkeønskninger.
Nå har jeg fått helgeperm her oppe, og har fått tilgang til data -- om enn for en stakket stund (1 time eller noe, det er kø).
Takk for alle lykkeønskninger: har det bra, selv om jeg hadde permvask på dassen i kaserna i dag og fikk omvask 4 ganger. Til slutt satt vi med Q-tips og gnikka på ramma. Jeg sverger - jeg hadde kokt meg ett egg i dasskåla etter omvaskrunde nummer tre, men en nazisersjant fant visst et hvitt støvhår på noen få millimeter på en av de fire klosettene som han måtte leite lenge for å finne igjen når jeg spurte hvor det støvhåret var.
Omvask.
Omvask er kanskje det mest vederstyggelige ordet i hele det norske språk, bare slått av FYFO når det omsettes i armhevninger i snøen i 25 blå grader.
Vel. Noe positivt er det uansett i rekrutten: det digge er at man setter så pris på de små tingene -- som å få lov til å legge seg på madrass (steinhard sådan) og å drikke brus. Ting jeg ville tatt helt for gitt hjemme.
Er det noen her på forumet som er stasjonert på Setermoen egentlig? I den stolte norske artilleribataljon?
Som noen, men kanskje ikke så mange, har lagt merke til, har jeg ikke vært aktiv her på lenge. Og selv om jeg hater å måtte si det så kommer jeg ikke til å være noe særlig aktiv her framover heller, tror jeg. Nå er det vinterferie, så kanskje jeg stikker innom litt, men ellers er jeg opptatt med andre ting. Muff.
Jaja, satser på å komme sterkere tilbake hvis jeg får mer fri eller til neste år når alle vennene mine forsvinner fra skolen...
Nå drar jeg på vinterferie til Oppdal, og siden til Molde. Jeg aner ikke hvilke muligheter det er for internett, så dere får bare belage dere på at jeg blir borte ei uke. Drar riktignok ikke før i morgen, da...