Kinotråden

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Terje wrote:Har fått sett Eragon jeg også. Overhodet ikke imonerende i det hele tatt; hvis du ikke er fullstendig fantasyfrelst (eller er glad i å le av overpompøse og banalt kjlisjéfylte sceneer) vil jeg råde deg til å holde deg unna. Det verste jeg noensinne har sett på kino. 2.5/10.
Wow. En 2,5! Det må være en første!
Urban tilværelse
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

:shock: Hadde du en dårlig dag eller noe, Terje?
Dette er virkelig ikke likt deg.

Er det for mye å be om å få en skikkelig gjennomgang av filmen, hvor du begrunner karakteren litt nøyere?
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Terje wrote:Har fått sett Eragon jeg også. Overhodet ikke imonerende i det hele tatt; hvis du ikke er fullstendig fantasyfrelst (eller er glad i å le av overpompøse og banalt kjlisjéfylte sceneer) vil jeg råde deg til å holde deg unna. Det verste jeg noensinne har sett på kino. 2.5/10.
Helt enig, Terje!
hansito
Hengiven
Hengiven

Post by hansito »

Ja, Eragon-filmatiseringen fortjener ikke mer. Jeg var rett og slett skuffet når jeg så den.
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Jeg var og så The Prestige i gårkveld. Denne filmen handler om magikere. Det i seg selv gjorde meg litt skeptisk til den. Og traileren har fulgt oss gjennom hele siste reisen vår gjennom Asia uten at vi noen sinne gadd å gå og se den. Men vi tok altså sjansen, og jeg synes ikke den var så rent ille. Til tross for at den ene magikeren
Spoiler
drepte seg selv 101 ganger.
I alt gir jeg filmen en 7,5/10.

Jeg vil imidlertid benytte anledningen til å kritisere Vikas sal 1. Lyden er god, men oppbygginga av salen er jo rimelig korkete. De har jo satt inngangen som en svær kloss nettopp der de aller beste setene ville vært. Gir absolutt ingen mening. Og som om ikke dette var nok så tok det langt lengre tid enn vanlig å få forlatt salen da filmen var ferdig. Buuu! til Vika 1.
Urban tilværelse
aviendha
Hengiven
Hengiven

Post by aviendha »

Har også vert og sett Eragon for en stund siden. Ble ikke no spesielt imponert, men jeg likte dragen.
Og han slemme fyren med det røde råret, som jeg ikke husker navnet på, har omtrent samme rødfargen som Princess, på håret :P
nya~~
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

aviendha wrote:Har også vert og sett Eragon for en stund siden. Ble ikke no spesielt imponert, men jeg likte dragen.
Og han slemme fyren med det røde råret, som jeg ikke husker navnet på, har omtrent samme rødfargen som Princess, på håret :P
Dragen var selvsagt fin (ikke at jeg har sett den :) ). Weta Digital, samme selskap som lagde RH og King Kong, lagde dragen.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Kill Buljo kommer på kino med tiden. Selv tror jeg den kan bli veldig artig.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Wolfbrother wrote:Kill Buljo kommer på kino med tiden. Selv tror jeg den kan bli veldig artig.
Jepp, den skal sjåast!

Sett ''Svidd Neger,'' Wolfie?
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Digger den 8) En av de bedre norske filmene.

Kan vel neven for de som ikke vet hva "kill Buljo" er så kan jeg fortelle at det er en samisk parodi av "Kill Bill" filmene bare at handlingen foregår i Finmark en plass.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ceres wrote:Wow. En 2,5! Det må være en første!
Nja. Det hender seg at jeg ser filmer jeg ikke liker, men jeg kjenner min egen filmsmak så godt at jeg stort sett er i stand til å vurdere hvorvidt jeg kommer til å like en film eller ikke, og eventuelt la være å se den. Tror forresten jeg slakta "King Arthur" i august, så det er ikke første gangen jeg ser en dårlig film. ;)
Faile wrote:Hadde du en dårlig dag eller noe, Terje?
Ikke egentlig. Spiste middag med søstra mi før filmen, og sløva før det, så den var egentlig ganske bra.
Faile wrote:Dette er virkelig ikke likt deg.
Er det ikke likt meg å gi filmer jeg ikke liker en karakter som reflekterer dette?
Faile wrote:Er det for mye å be om å få en skikkelig gjennomgang av filmen, hvor du begrunner karakteren litt nøyere?
Sjekk bloggen min. Nest eller tredje nyeste post.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Da har jeg vært og sett film på kino igjen, etter et uvisst hvor langt oppholdt. Aner ikke grunnen til mitt fravær fra landets mørke storstuer, men uansett:

Babels historie spinner rundt temaet forståelse; eller mer spesifikt rundt premisser som språkforskjeller og kulturelle forskjeller, og de konsekvensene det har/kan ha for oss mennesker. I så måte spiller den på den Bibelske fortelling om tårnet i Babel, der menneskene i sitt hovmod ville bygge et tårn som strakk seg helt inn i himmelriket. Guds straff ble at hver og en av dem fikk forskjellig tungemål -- noe som umuliggjorde en videreføring av tårnet. Menneskene kunne ikke lenger gjøre seg forstått, eller forstå hverandre.

Det er nettopp dette filmen handler om. Gjennom historien blir vi servert vidt forskjellige kommunikasjonssituasjoner spredt over hele verden, som er knyttet sammen på elegant vis. Det amerikanske ekteparet hvis kone blir skutt på en buss i Marokko, deres små barn i et bryllup i fattige Mexico, en japansk ensom, døvstum tenåringsjente osv..

Til sammen utgjør Babel en sterkt gripende historie. Dyster, håpløs, enkelte ganger litt komisk, men alltid realistisk. Man levnes aldri i tvil om at dette faktisk kunne skjedd, daglig. Jeg klemmer til med en 9.0/10.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Noen som har vært og sett Last King of Scotland på kino enda? Driver og bestemmer oss for hvilken film vi skal gå og se i morgen...
Urban tilværelse
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Ceres wrote:Noen som har vært og sett Last King of Scotland på kino enda? Driver og bestemmer oss for hvilken film vi skal gå og se i morgen...
Last King of Scotland var en god film det, den handler om en nyutdanna skotsk lege som blir dratt inn Idi Amins brutale regime. Litt for politisk for min smak, men anbefaler deg den.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Simen wrote:
Ceres wrote:Noen som har vært og sett Last King of Scotland på kino enda? Driver og bestemmer oss for hvilken film vi skal gå og se i morgen...
Last King of Scotland var en god film det, den handler om en nyutdanna skotsk lege som blir dratt inn Idi Amins brutale regime. Litt for politisk for min smak, men anbefaler deg den.
Hehe, det lyder jo godt...

Hørtes jo ikke så ille ut. Både politikk og en lege på samme tid. Kanskje det blir den.
Urban tilværelse
Post Reply