Filmer
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
"Night Watch" var ok. Minte meg om Underworld, berre med langt mindre action, og ettersom Underworld i mine auge var ein heilt grei actionfilm... Den viste eit relativt langt utdrag frå Buffy episode 5x1, dog, ("I am Dracula." "Get out!"), i fullskjerm, då ein liten unge sat og såg på det midt i filmen, sånt får meg i godlune. ^^
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jo, jeg må si at TYFS var en av de aller, aller beste komediene jeg har sett på lenge. Inteligent, samfunnsatire fra en original vinkel. Jeg simpelten elsket scenen der "The ModSquad" (Pressetalsmennene til røyke-,våpen og alkoholkompaniene) kranglet om hvem som mest sannsynlig ville bli kidnappet eller drept. De to andre ble skikkelig sinte på Naylor fordi han mobbet dem for "bare" å drepe henholdsvis 200 og 30 personer om dagen, mens hans produkt, røyk, drepte over 1000 bare i Amerika.Terje wrote:TYFS er en av de beste komediene jeg har sett de siste åra; og det var vel det samme inntrykket du også fikk? Skikkelig herlig å for en gangs skyld se en komedie med litt intelligens.Lothair Mantelar wrote:Dette er en liten "head's up" post. Jeg har sikret meg 4 filmer jeg har hatt lyst til å se lenge og skal se 2 av dem i kveld, nemlig "Slipp Jimmy fri" og "Thank you for Smoking". To sikkerstikk
Jeg kjenner bare to personer som har sett den, og de syntes begge at den var møkk...Ellers fant jeg filmatiseringen av ei hypet fantasybok liggende nederst i en dvd-kasse. Den heter "Night Watch", og er basert på en trilogi av en russisk forfatter. Som sagt - den er nokså populær på forumene for tiden. Tarantino anbefaler denne filmen så jeg håper den blir bra.
Sovna under "Stikket" i går, jeg, og har nettopp sett "Catch Me If You Can". Sistnevnte var skikkelig gøy, jo!
Jeg så "A Scanner Darkly" i går. Det var en slags animasjonsfilm av en Phillip K. Dick roman. Den var veldig interessant og godt laget, selv om jeg ikke "likte" den. Men den var god...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Heh, ja, den scena var tøff. Selv har jeg skikkelig sansen for den der Naylor og sønnen sitter i en lobby og venter, mens det på en storskjerm bak dem vises en video der en spekkhogger sklir opp på ei strand og spiser en sel. Tror jeg lo i to-tre minutter av den.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Der var årets første 10/10 i boks:
http://fantasyforumet.net/2007/02/10/blade-runner/
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
*skal sjå på*Terje wrote:Der var årets første 10/10 i boks:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg er ikke helt "Whedonisert" ennu, men jeg synes da "Serenity" var en steikandes god film. Ok, den hadde kanskje litt lavt budsjett, men jeg hadde gitt den 7.5/10, og det er slettes ikke verst.Sauegjeteren wrote:Jeg begynte å se på "Serenity" før i kveld, men ga den rett og slett opp. Noen av dere Whedon-folka som har peiling på hvorfor han ikke fenger meg? (Ikke at jeg kommer på at jeg har sett annet heller, men...)
Kanskje du ikke liker Sci Fi, Brækar?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Jepp, du har dårleg smak.Sauegjeteren wrote:Jeg begynte å se på "Serenity" før i kveld, men ga den rett og slett opp. Noen av dere Whedon-folka som har peiling på hvorfor han ikke fenger meg? (Ikke at jeg kommer på at jeg har sett annet heller, men...)
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Dei er faktisk relativt ulike, spør du meg. Er visstnok mange som likar den eine og ikkje den andre, og det underbygg jo det inntrykket. Eg følte filmen vart litt over-the-top, gav litt avkall på realismen som var så gjennomgåande i det meste av tvserien, men eg likte jo filmen godt òg, for all del.Kjetil wrote:Jeg har ikke fått sett Serenity enda, har den liggende her på pcen. Jeg likte Firefly under middels, så ser for meg at Serenity kan ligge på det samme nivået.
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
-
Wolfbrother
- Den Fortapte