Kinotråden

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Se Babel da for faen! Den er det skuddsår i!
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

stefan_hoy wrote:Se Babel da for faen! Den er det skuddsår i!
Jeg var og så Babel før deg. Tror jeg har skrevet noe om det allerede. Følte ikke helt den samme begeistringen som deg, men den var god, ingen tvil om det.

Jeg valgte (mer av praktiske årsaker enn noe annet) å gå og se The Good Shepherd (eller på norsk: Den innerste sirkelen) i går. Det er en film om CIA og dets opphav. Likte filmen, manus og slikt veldig godt, men synes ikke Matt Damon var riktig person til rollen. Han er rett og slett for ung til å kunne komme godt gjennom som en voksen og for gammel til collage-sekvensene. Men ok. I tillegg så hadde han vel kun tre forskjellige miner i hele filmen tror jeg. Men han var ingenting i mot hans "sønn." Han hadde samme uttrykket i ansiktet i alle de tre timene. Det var nesten godt gjort.

Har også noe å utsette på oversettelsen. Party ble til party og fair ble til fair. Jeg ville selvsagt heller lest fest og rettferdighet, henholdsvis.

Alt i alt får filmen en 8/10.
Urban tilværelse
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Kanskje det bare er jeg som går på kino her på forumet, men nå har jeg altså vært og sett "Music and Lyrics" med Hugh Grant i hovedrollen. Han er så artig at jeg alltid har lyst å se filmer han spiller i. Denne filmen var en hyggelig greie med artige låter og til tider godt manus. :) Absolutt verdt å se, men kanskje heller en dvd-film enn en kinofilm. Vel vel, i hvert fall verdt det for oss jenter, som jo kanskje har en litt annen peferanse enn gutter...
Urban tilværelse
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Vært og sett begge Afrika-filmene den siste måneden, og elsket dem begge.

Så først Blood Diamond, og blir mer og mer fan av Leonardo DiCaprio. Sikkert ikke den mest realistiske filmen man kan se, men jeg synes den var ypperlig underholdning og en veldig god film. 9/10

For ikke så lenge siden sto Last King of Scotland for tur, og den var ikke uventet fantastisk bra. Har ikke hørt navnet Forrest Whitaker noe særlig før - men fant for ikke lenge siden ut at det var en av de beste karakterene i sesong 5 av the Shield (tidenes beste politiserie?). Han imponerte meg minst like mye som Idi Amin - og tviler på det finnes bedre skuespillere for akkurat den rollen. Bortsett fra en scene mot slutten som så litt over middels vondt ut, koste jeg meg gjennom hele denne filmen også. 9+/10

Nå er det bare å glede seg til 300!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ceres wrote:Kanskje det bare er jeg som går på kino her på forumet
Uff, har ikke vært på kino siden jeg så Eragon for nesten to måneder siden. Tror jeg ble avskrekka.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Jeg har vært og sett Happy Feet^^

Skikkelig søt film om pingviner. Anbefales alle, selvom starten er litt treig. Og man tror at filmen er over en sånn to tre ganger før den faktisk er det.

6.5/10 tror jeg.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Noen som har sett 300?
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Skal på lørdag.
Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

Kunne tenke meg å se den i løpet av helga, alltid et godt tegn når du får ståpels av traileren...
-----------///M-----------
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Har vært og sett "Kjærlighetens slør." Hyggelig film det. Jeg kunne selvsagt ikke motstå fristelsen til å bli med når jeg fikk presantert følgende stikkord om hva filmen inneholdt: Lege! Kina! Yunan-provinsen! (som er ubeskrivelig vakker), Edward Norton!

:D

Filmen var som sagt en hyggelig nok film, savnet den britiske aksenten hos Eddy, og karakterene var til tider litt fjærne, men alt i alt en fin kveld.
Urban tilværelse
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Har noen sett "kill Buljo?" Er den morsom?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Den har fått ræva kritikker, og siden jeg er en slave av terningkast kommer jeg aldri til å se den.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jeg er ikke noe spesielt begeistret for tegneserier, enda mindre tegneserier på film, med noen få hederlige unntak som V for Vendetta. I dag må jeg legge til en ny film til den lista, nemlig 300.

Tror jeg sender dere videre til Birger Vestmo her, om dere vil lese en anmeldelse, for det er ikke jeg videre flink til.

Må nevnes, har dere sett traileren, er alt det kuleste i filmen, inkludert der, så ikke forvent mye nytt fra filmen :)

Ah, og frøkna var ikke videre imponert, så det er mulig dette er en guttefilm.
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Det kan vel oppsumeres med lite historie, men fabelaktig utseendet. Ikke det at jeg har sett den, men jeg har fått med meg flere anmeldelser, som alle sier det samme. (Jeg hører faktisk Vetsmos akkurat nå)
Kjetil wrote:Ah, og frøkna var ikke videre imponert, så det er mulig dette er en guttefilm.
Aftenposten wrote:..I en tolkning fra Gerard Butler som vil utløse spontan eggløsning i jentedelen av publikum.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Var og så 300 med Simen på lørdag. Bra film, gir den 8'er. Historien var spennende og fortalt på en virkelig god måte. Skuespillerne så og ut til å passe i rollene.
Post Reply