Er The Wheel of Time noe jeg burde lese?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Det er jo ikke snakk om å stole på eller ikke. De har vokst opp med at alle menn som kan kanalisere kraften er galen, Den mest kjente og beryktede er dragen selv som drepte sin kone, alle sine barn og resten av slekten sin. Han gjorde ikke det fordi han var ond, men fordi han var gal. Det samme vil stemme for Rand visst det eventuelt skjer og det er også grunnen til at hun ikke "stoler" på han 100%. Hun må overvinne frykten hun har vokst opp med at menn som kan kanalisere kraften er alle sinnssyk, og den gjenfødte dragen er den mest sinnssyke av alle. Han er mer fryktet enn noen av de fortapte.

Sett i det lyset kan jeg forstå Egwenes reaksjon.
fei
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 27
Joined: Mon Sep 05, 2005 18:01
Location: Oslo

Post by fei »

Bare lurer på en liten spoiler
Spoiler
Er det i skyggen stiger Rand lærer å bruke kraften av Asmodeon?, han har møtt Lanfear nå og hun har sagt han skulle lære å bruke saidin av en fortapt som het Asmodeon
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

Det er i bok 5.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Shadow Rising (Skyggen Stiger) er bok #5 sant?
I so fall:
Spoiler
Ja, men det byrjer i The Fires of Heaven (bok #4). Trur eg --- er ikkje heilt sikker kor den eine slutter og den andre byrjer...( AsmodeAn)
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

incanus wrote:Shadow Rising (Skyggen Stiger) er bok #5 sant?
I so fall:
Spoiler
Ja, men det byrjer i The Fires of Heaven (bok #4). Trur eg --- er ikkje heilt sikker kor den eine slutter og den andre byrjer...( AsmodeAn)
Nei det begynner i bok 5, The fires of Heaven :wink:
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

incanus wrote:Shadow Rising (Skyggen Stiger) er bok #5 sant?
I so fall:
Spoiler
Ja, men det byrjer i The Fires of Heaven (bok #4). Trur eg --- er ikkje heilt sikker kor den eine slutter og den andre byrjer...( AsmodeAn)
Hehe, motsatt. Shadow Rising (Skyggen stiger) er bok 4. The Fires of Heaven (Himmelens flammer) er nr 5.
Spoiler
Så undervisningen begynner vel mens de vandrer i Aiel Waste i bok 5 ja.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Uff, miksa namna på dei... Har dei berre på norsk (og delt opp i tre deler) so eg har aldri fått eit skikkeleg "forhold" til dei eigentlege namna deira...
Spoiler
Asmo vart forresten "ansatt" som lærar i det siste kapittelet av bok#4. Eg sjekka. Men han lærer vel ikkje bort stort før i bok#5...
Treveler
Hengiven
Hengiven
Posts: 239
Joined: Sun May 29, 2005 22:35
Location: Bergen

Post by Treveler »

incanus wrote:Uff, miksa namna på dei... Har dei berre på norsk (og delt opp i tre deler) so eg har aldri fått eit skikkeleg "forhold" til dei eigentlege namna deira...
Spoiler
Asmo vart forresten "ansatt" som lærar i det siste kapittelet av bok#4. Eg sjekka. Men han lærer vel ikkje bort stort før i bok#5...
Spoiler
Bok 4 slutter vel med at Asmodian blir fanget så det er vel trygt å si at selve læreprosessen begynner i Fires of Heaven.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1438
Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen

Post by Torbjørn »

Spoiler
Hehe, riktig det. Som eg sa, vart han berre "ansatt" i bok#4.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Her var det mange spoilere du gitt... :lol:

Blir du ferdig med lesinga før KoD kommer ut nå da? Synes det høres ut som om det er et litt ambisiøst prosjekt dersom du er på bok fem fei. Ah... bare ei uke igjen....
fei
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 27
Joined: Mon Sep 05, 2005 18:01
Location: Oslo

Post by fei »

Planen er å være ferdig med bok 11 når bok 12 kommer ut, men det ser ut til at jeg leser ut de første 11 bøkene i god tid til bok 12.

Fra tidligere hvor lang tid bruker RJ på å gi ut oppfølgerene? Håper ikke det går flere år mellom bok 11 og bok 12.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Tviler på at bok tolv kommer før 2008. To-tre år er vanlig. :|
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

uff!!! :( *holde pusten mens jeg venter*
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1659
Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus

Post by Wolfbrother »

Jeg digger alle bøkene du listet opp, og mener at det er et must å lese wot. det er ikke så lenge siden jeg ble helt avhengig av bøkenes verden, men etter den første wot boken klart jeg nesten ikke å stoppe for å puste engang. du MÅ bare lese bøkene i wot.
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Helt enig, WoT serien er et must, men bare må lese den!!!

Jeg tror jeg må begynne på nytt for å få litt system på hendelsene!! To år siden jeg begynte!! Må bare bli ferdig med Den Mørke Materien først!!

Er d noen som vet når CoT kommer ut på norsk?!?!?! (må ha den, bare må ha den!!)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Post Reply