(Skal kjøpe spillet til høsten, tenker jeg, når jeg har litt mer penger...)
Dataspill og andre spill!
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Høh, det der var fryktelig likt EoTW, ja. Men hvordan blir det med valg av klasse og rase og sånt når bakgrunnshistorien til karakteren din tilsynelatende er så fastlagt? 
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Du starter alltid i West Harbor med Daeghun som adoptivfaren din. Siden han er adoptiv faren din har det ikke noe å si hvilken rase du er, (men så fryktelig merkelig ut da jeg laget en Half-Orc og Daeghun sa, ”Oh there you are my son!”).
Når det gjelder hvilken klasse du velger er det slik at når du lager karakteren kan du velge en Background. Siden du allerede har valgt klasse å stats kan du velge noe passer din klasse.
Eksempel om jeg valgte Barbarian kunne dette vært et bra valg
“Wild Child; In your youth, you were a free spirit, often left to wander and explore on your own. Your limited contact with others has left you unaware of the accepted value or significance of many things.
Prerequisite: Dexterity 10+
Effects: +1 Survival, +1 Tumble, +1 Hide, +1 Move Silently, -2 Lore, -2 Appraise”
Eller om du valgte Wizard eller lignede kunne dette vært mer passende.
“Wizard's Apprentice; Long hours spent training with a wizard taught you many esoteric secrets, but your powers of observation and resistance to the everyday plagues of the world suffered.
Prerequisite: Sorcerer, Wizard, or Bard class
Effects: +1 Lore, +1 Craft Alchemy, -1 Fortitude Save, -1 Spot”
Er masse muligheter her.
Når det gjelder hvilken klasse du velger er det slik at når du lager karakteren kan du velge en Background. Siden du allerede har valgt klasse å stats kan du velge noe passer din klasse.
Eksempel om jeg valgte Barbarian kunne dette vært et bra valg
“Wild Child; In your youth, you were a free spirit, often left to wander and explore on your own. Your limited contact with others has left you unaware of the accepted value or significance of many things.
Prerequisite: Dexterity 10+
Effects: +1 Survival, +1 Tumble, +1 Hide, +1 Move Silently, -2 Lore, -2 Appraise”
Eller om du valgte Wizard eller lignede kunne dette vært mer passende.
“Wizard's Apprentice; Long hours spent training with a wizard taught you many esoteric secrets, but your powers of observation and resistance to the everyday plagues of the world suffered.
Prerequisite: Sorcerer, Wizard, or Bard class
Effects: +1 Lore, +1 Craft Alchemy, -1 Fortitude Save, -1 Spot”
Er masse muligheter her.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
for there you have been,
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Aha, så det var sånn, ja. Tror jeg misforsto litt, eventuelt la litt for mye i det om at begynnelsen var lik WoT. 
Forresten morsomt å se at de har buffa opp skillsystemet litt fra 1'ern, slik at det nå ligner mer på klassisk DnD. Jeg savner alltid Tumble når jeg spiller Rogue i NwN, siden det er umulig for denne klassa å utøve den påkrevde battle tacticsen uten Tumble. Og apropos forholdet til 1ern og papir-og-blyant-DnD, hvordan fungerer Sneak Attack? Må du flanke eller ta fienden flat-foota, eller er det som i 1ern, at du får Sneak Attack når den du angriper er konsentrert om noe annet enn deg?
Forresten morsomt å se at de har buffa opp skillsystemet litt fra 1'ern, slik at det nå ligner mer på klassisk DnD. Jeg savner alltid Tumble når jeg spiller Rogue i NwN, siden det er umulig for denne klassa å utøve den påkrevde battle tacticsen uten Tumble. Og apropos forholdet til 1ern og papir-og-blyant-DnD, hvordan fungerer Sneak Attack? Må du flanke eller ta fienden flat-foota, eller er det som i 1ern, at du får Sneak Attack når den du angriper er konsentrert om noe annet enn deg?
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Det er lett å styre.
Eneste tastene jeg bruker er:
J for Journal
Space for pause
I for Inventory
B for spellbook.
Du trenger ikke engang bruke disse heller, men de er nyttige.
Alt i spillet kan styres med musa. Sikkert lettere om du har prøvd eneren først. NwN har muligens en enda bedre historie enn NwN2.
Eneste tastene jeg bruker er:
J for Journal
Space for pause
I for Inventory
B for spellbook.
Du trenger ikke engang bruke disse heller, men de er nyttige.
Alt i spillet kan styres med musa. Sikkert lettere om du har prøvd eneren først. NwN har muligens en enda bedre historie enn NwN2.
for there you have been,
for there you have been,
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Hvordan er det med quickslots for spells, feats, andre special abilities, og sånne ting? Kan de fortsatt aktiveres ved hjelp av F-tastene?
(Og yay, jeg tror jeg fikk nok penger av foreldra mine til bursdagen min til at jeg kan skaffe meg spillet over helga.
)
(Og yay, jeg tror jeg fikk nok penger av foreldra mine til bursdagen min til at jeg kan skaffe meg spillet over helga.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Hadde en Ranger i NwN, men brukte han nesten bare som Warrior/Paladin. Brukte mye utstyr som ga styrkebonuser, i tillegg har Ranger et fast "dyr" med seg etter level 6 (?) som blir grisebra. På toppen av dette eier han med pil og bue.
Bare synd level 20 var høyeste level en kunne komme, nådde det lenge før slutten.
Bare synd level 20 var høyeste level en kunne komme, nådde det lenge før slutten.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
NwN er Never winter Night ikke sant?
Ha det har jeg spilt..! Jeg sugde skikkelig, men hadde en kompis som oppgraderte meg masse med sånn juksing å sånn for jeg var så dårlig.
Det var egentlig kanskje morsomt
... helt til jeg ikke fikk hjelp mer og ikke fant veien i det hele tatt
Ha det har jeg spilt..! Jeg sugde skikkelig, men hadde en kompis som oppgraderte meg masse med sånn juksing å sånn for jeg var så dårlig.
Det var egentlig kanskje morsomt
... helt til jeg ikke fikk hjelp mer og ikke fant veien i det hele tatt
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Fighter/Paladin er favorittkombinasjonen min også. Et par levels med Fighter for å få Weapon Specialization og et par ekstra feats, Paladin som basisklasse (for å tune Attributsene til den), og Paladin resten av turen. Genialt høye saving throws.stefan_hoy wrote:men brukte han nesten bare som Warrior/Paladin.
Dessuten er det (i alle fall i NwN 1) mye enklere å følge de syke æreskodeksene til Paladinene i spillet enn i DnD.
Styrke er konge for meg også. Bærekapasitet, damage, hit... jeg har en veldig lite subtil spillestil, så dise tingene er viktige.Brukte mye utstyr som ga styrkebonuser
Nei, har ikke hatt. Har.Har du hatt bursdag?
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Åh thiefling er jo bare rått. “Questions, questions -- go ahead, I’m all horns.”
Selv spilte jeg noen leveler med ranger, noen med fighter, og noen med Divine Champion. Verdens dårligste kombinasjon. Jeg er på en plass der jeg skal drepe tre shadow reavers før jeg skal mot the shadow king, men klarte ikke shadow reaverne.
Så begynte på nytt. Nå er jeg Aasimar Figter, og har en plan om å bli Weapon Master. En uslåelig kombinasjon. Whirlwind Attack er den beste featen en melee karakter kan få.
Selv spilte jeg noen leveler med ranger, noen med fighter, og noen med Divine Champion. Verdens dårligste kombinasjon. Jeg er på en plass der jeg skal drepe tre shadow reavers før jeg skal mot the shadow king, men klarte ikke shadow reaverne.
Så begynte på nytt. Nå er jeg Aasimar Figter, og har en plan om å bli Weapon Master. En uslåelig kombinasjon. Whirlwind Attack er den beste featen en melee karakter kan få.
for there you have been,
for there you have been,