jeg har et spørsmål. hvis Moiraine overlevde etter å ha falt gjennom ter`angrealen i Cairhien, hvorfor kjente Lan at han ikke kunne kjenne vokterbåndet mer? hun gikk jo gjennom samme type ter`angreal i Rift/Tear
og da skjedde ingenting!
Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!
Det kan vere fordi denne ter'angrealen brann opp. Blir nesten det same som skjer når Dei Invidde gjeng seg vill i ein av ter'angrealane når dei skal ta prøva. Dei dør i Randland.
Er igrunn ikkje sikker eg heller, men RJ kjem nok med ei forklaring ei gong.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Jeg tror at Matt og Thom redder Moiraine, men hva med Lanfear da? Hun er jo gjenopplivet som ''Cyndane''( som forøvrig betyr ''siste sjanse'' hyggelig for henne hva?)
Skjønner ikke helt hvor Matt og Thom kommer inn i bildet.
Det blir vel helst Moiraine selv som må stå for en eventuell 'redning', eller Skaperen eller noen andre snillinger vi ikke har hørt om ennå...
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
Nynaeve wrote:Hvis Lanfear døde, døde vel Moiraine også?
Det at den eine døydde må vel ikkje nødvendigvis bety at den andre døydde. Me veit ikkje kva som skjedde etter at at dei datt gjennom ter'angrealen.
Dovienya wrote:Skjønner ikke helt hvor Matt og Thom kommer inn i bildet.
Det byrja vel med denne draumen som Egwene hadde, i Himmelens Flammer kapittel 15: [...] while Thom Merrilin put his hand into a fire to draw out the small blue stone that now dangled on Moiraine's forehead.
So kom Drømmenes Kniv, som du tydelegvis ikkje har lest endå, der det er nokon fleire hint.
Drømmenes Kniv
Du hugser kanskje at Moiraine skreiv eit brev til Thom, som ho gav til Rand rett før dei gjekk ned på brygga i Cairhien, og møtte Lanfear. Innhaldet i dette brevet fekk me vite i KoD; det stod at Moiraine ikkje var død og at Thom, Mat og ein mann til skulle redde ho. Dette fekk ho vite då ho gjekk gjennom ringene i Rhuidean.
Jeg er 99% sikker på at hun er i livet. Det bare må hun være. Alt peker mot det. Jeg har egentlig trodd det siden hun døde. At hun måtte komme tilbake på en eller annen måte mener jeg.