Problemet er bare det at ingen virkelig vet. En naturfaglærer forteller oss at hvis vi ikke skjerper oss så kommer jorda til å gå under (ikke bokstavelig talt, men du skjønner hva jeg mener). En annen, og bedre utdannet og "smartere" lærer, forteller oss at han har sett nøye på problemet og konkludert med at global oppvarming ikke kommer til å få så store konsekvenser som media vil ha oss til å tro.
Jeg for min del syntes Al Gore hadde mange gode argumenter, men journalistikken i hans film virket mer som propaganda for en sak enn god, gravende journalistikk. Det kan ikke skade å redusere utslipp og i det minste prøve alt vi kan for å "redde restene", men når jeg får så mange forskjellige og motstridende inntrykk virker det innlysende at dette er et spørsmål som skiller oss.
Mitt spørsmål til dere, og dermed også temaet for tråden (i en par poster, forhåpentligvis) er dette: Hva tror dere om global oppvarming? Er dere villige til å senke deres levestandard for å redde kloden? Dette er viktige spørsmål som jeg føler alle mennesker burde sette seg inn i. Det (kan) handle om framtida for hele menneskeheten. Hvis vi ikke kan gjøres oss opp en mening om noe slikt, er det noe galt med oss