Hvor langt utenfor da? Må du ta bussen? Det hadde vært fryktelig greit å bo nærme nok til å slippe det.
Studentliv og skole
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Det er vel 15-20 minutter med buss utenfor byen, men bare 10 minutter til fots unna NTNU Dragvoll, humanistcampuset. Du skal vel gå på Gløshaugen, tenker jeg, og det er så nærme midt i byen som du kommer, uten faktisk å være i Midtbyen. Er mange hyggelige studentghettoer i området rundt der. Samt en av Nord-Europas mest forurensa veier. Hyggelig strøk. 
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Dersom dere er to stykker ville ikke jeg nølt med å kjøpe. Dersom dere da altså har råd til det. Selv bor jeg i Oslo, og her er eiendomsmarkedet ganske villt. Får lite for 1 mill. Selv bor jeg i en hybel gjennom studentersamskipnaden i Oslo. Deler kjøkken og bad med ei jente, og bor i rimelig gåavstand til fakultetet og ullevål universitetssykehus. Tar helst banen til byen, er gjort på syv minutter. Jeg har tenkt en del på å kjøpe, men jeg har også tenkt å utveksle, og forskjellig... Det blir også noe litt annerledes når man bare er en.
Kanskje greit å dra til trondheim og se seg litt rundt og bli litt kjent før du kjøper. Området rundt festningen og ved gløs er egentlig ganske hyggelig.
Kanskje greit å dra til trondheim og se seg litt rundt og bli litt kjent før du kjøper. Området rundt festningen og ved gløs er egentlig ganske hyggelig.
Urban tilværelse
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Hva synes folkket her om Folkehøgskole? Jeg har nemlig bestemt meg for å ta et år der jeg følger interessene mine. Men det er ingen vanlig Folkehøgskole, det er nemlig en reiseskole så det blir endel kultur i dette.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
for there you have been,
Folkehøyskole er kjempebra. Du kommer ikke til å angre et sekund, det kan jeg skrive under på. Ble selv ferdig på den jeg gikk på for litt over tre uker siden. Folkehøyskole gir deg minner, opplevelser og venner for livet. Så der har du gjort et kjempebra valg. Hvilken skole er det du skal på?
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Jeg skal på Borgund som ligger i Aalesund, med Alpene som reisemål. I tilegg blir det en avslutnings tur til Island for hele skolen. Så en kan trykt si at jeg gleder meg 
for there you have been,
for there you have been,
Det er veldig typisk at du sier det Kjetil. Men faktum er at de som aldri har gått på fhs aldri vil vite hva det faktisk innebærer. Lærdommen og erfaringene du får på en folkehøyskole er helt unik. Det er ting som du ikke lærer andre steder enn nettopp fhs. Et år på en sånn skole er på ingen måte bortkastet. Det er utrolig nyttig og lærerikt. Og er noe du vil ha med deg resten av livet. Dessuten er det ikke noe som heter å rettferdiggjøre bruken av ett år. Du gjør nøyaktig som du vil med livet ditt, og jeg vil påstå at fhs er like nyttig som all annen utdannelse. Utifra mitt eget ståsted og erfaring med fhs. Så bare kjør på Wolfbrother. 
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Vi lever jo gjennomsnitlig 80år nå, (eller noe sånt.) Hva er galt med å bruke et av de årene på å leve livet?
Noen som har noe innformasjonon om noen av disse skolene?
Lillestrøm
Skedsmo
Rælingen
Lørenskog
Mayland (den er ikke bygd ennå men vi fikk lov til å søke der forde...)
Det er de jeg har søkt på, men vet ingenting om dem da...
Lillestrøm
Skedsmo
Rælingen
Lørenskog
Som vann til tørst strupe
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Vel jeg ble faktisk bare 17 år for noen måneder siden så føler ikke noen stor hast til å få meg en utdannelse.
Uansett så har jeg en plan. Jeg kan gå andre året opp som privatist mens jeg er i Aalesund. På den måten kommer jeg tilbake til Bodø klar til å avslutte Videregående når jeg egentlig skulle. Da har jeg egentlig ikke tapt et år.
Uansett så har jeg en plan. Jeg kan gå andre året opp som privatist mens jeg er i Aalesund. På den måten kommer jeg tilbake til Bodø klar til å avslutte Videregående når jeg egentlig skulle. Da har jeg egentlig ikke tapt et år.
for there you have been,
for there you have been,
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Du skal egentlig være minst 18 år, men det gikk helt greit om jeg var 17 år. Det var vistnok et par andre som skulle gå der som var 17 år.
Jeg snakket med rådgiveren å det var vist muligheter for å ta noen fag som privatist slik at jeg slapp å gå andreåret etterpå. Skal tilbake å snakke mer med han slik at jeg kan legge en virkelig plan over hva jeg blir å gjøre.
Jeg tar det uansett helt med ro. Det ville vært litt synd å ikke bli russ med vennene mine, men det får gå sin gang.
Jeg snakket med rådgiveren å det var vist muligheter for å ta noen fag som privatist slik at jeg slapp å gå andreåret etterpå. Skal tilbake å snakke mer med han slik at jeg kan legge en virkelig plan over hva jeg blir å gjøre.
Jeg tar det uansett helt med ro. Det ville vært litt synd å ikke bli russ med vennene mine, men det får gå sin gang.
for there you have been,
for there you have been,
Alle vi admins har gått tre år på Lillestrøm VGS, og jeg kan hvertfall anbefale den foran de andre skolene du nevner.Sisnera wrote:Vi lever jo gjennomsnitlig 80år nå, (eller noe sånt.) Hva er galt med å bruke et av de årene på å leve livet?
Lillestrøm
Skedsmo
Rælingen
Lørenskog
Vet ikke så mye om Lørenskog, og ingenting om Mayland - men kjenner mange fra alle de tre andre skolene.
Lillestrøm er vel regnet som den mest seriøse skolen, med best lærere (minst slapt?) - men kan også være vanskeligere å få toppkarakter her enn på Skedsmo. Jeg synes miljøet på Lillestrøm er bedre enn Skedsmo, men hvis du trenger skyhøye karakterer til videre studier, kan det være lettere å få disse på Skedsmo eller Rælingen - men man kan sikkert også bli slappere av det, hva vet jeg. På Rælingen er det en del idrettslinjer, alle jeg kjenner som har gått der har gått på en slik linje.
Jeg er også 100% sikker på at Lillestrøm er den skolen med det største fantasymiljøet