Kjetil wrote:Det blir jo ganske mange eksamner du må ta da. Og av det jeg har hørt av venner som har gått på folkehøgskole, har du ikke mye fritid der, og den lille du har, er du sjelden alene.
Åjoda, du har så mye fritid du bare vil skal jeg si deg, og du trenger ikke absolutt å sosialisere hele tida. Dessuten eksisterer ikke lekser på slike skoler.
Var fire stykker på skolen min som bare var 17 år. Er ikke noe i veien for det.
Og jeg kan jo si deg alt jeg har lært. Jeg har brukt et år på å studere og trene 4 forskjellige kampsporter, en av dem hvor jeg hadde lang fartstid i fra før og som jeg gjenopptok på skolen. Jeg har ellers viet min tid til styrketrening, tøying og kondisjonstrening i tillegg til kampsportene/kampkunstene. Jeg har blitt introdusert til en verden av masse alternativ medisin, massasje, lære om Ki/Chi og all verdens annen østlig filosofi, tenkning og zen for utvikling av meg selv som person. Jeg har hatt mye tid til å lese mange bøker, jeg har fått venner for livet. Jeg har blitt mer bevisst på hvordan jeg skal behandle kroppen min, hvordan jeg skal trene mest mulig riktig, og jeg tenker mye mer over hva jeg faktisk putter i meg av mat nå enn før. Jeg er i det store og det hele blitt en
mye mer sunn, frisk, livsglad og ressurssterk person. Jeg har virkelig vokst helt enormt på all den kunnskapen og de erfaringene jeg har tilegnet meg gjennom ni måneder på folkehøyskole. Og nå til sommeren skal jeg i militæret, og jeg er bedre rustet til det nå enn jeg kunne ha drømt om i fjor.
Men for alle de som ikke har gått på fhs. Ikke uttal dere om noe dere ikke veit en dritt om, fordi det er ikke på noen måte bortkasta. For jeg vil mene at de som har gått på folkehøyskole har en fordel over andre fordi de har en helt unik bagasje med seg fra det, som rett og slett ikke kan fåes andre steder enn nettopp på en folkehøyskole. Så til alle dere som velger det som et ledd i utdannelsen så sier jeg bare lykke til, dere vil aldri angre.

"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."