Kinotråden
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Jeg likte begynnelsen. Sterk og flott scene, og den ga store forventninger til resten av filmen. Men den var ikke, som du sier, særlig Disney, og heller ikke særlig barnevennlig... De forrige filmene har vel ikke vært så snille de heller, men en massehengning er kanskje litt voldsomt.
'You'll pardon me if experience suggests that it would be wise to meet unexpected generosity from you from arming myself and putting my back against a wall."
- Father Chains
- Father Chains
-
Siri Sedai
- Den Eldste

Har ikkje sett fireren, så det kan eg ikkje svare på, men eg tykkjer dei tre forrige var ganske gode, faktisk, særleg den fyrste. (Alan Rickman som tysk (!) terrorist!)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Siri Sedai
- Den Eldste

-
Siri Sedai
- Den Eldste

Så Die Hard 4 i går, og det er rett og slett den beste filmen jeg har sett på en stund. 9/10
Fikk sett nr 1 på forhånd, tror nok det var en liten fordel, selv om handlingen kunne stå alene. Viste seg jeg hadde sett den før, kanskje når den kom første gangen, for om jeg ikke husket den, kjendte jeg igjen litt her og der.
Skal få tak i nr 2 og 3 ved anledning.
Fikk sett nr 1 på forhånd, tror nok det var en liten fordel, selv om handlingen kunne stå alene. Viste seg jeg hadde sett den før, kanskje når den kom første gangen, for om jeg ikke husket den, kjendte jeg igjen litt her og der.
Skal få tak i nr 2 og 3 ved anledning.
-
Siri Sedai
- Den Eldste

Her var det livat!......så sorry at dobbelposter....men har sett noen filmer (har gratis kino denne uka på alle filmer som begynner før kl 4, så bestemte meg for å ta en marathon idag).
Så Transformers, som igrunnen var artig. Grei underholdning prima på det store lerretet med god lyd.
Så også The Host, noe så spesielt som en Koreansk monsterfilm med svensk tekst!
- monsterfilm ja, men vil ikke si det er en skrekkfilm, ikke engang en underholdningsfilm, mer en harselering med myndighetenes håndtering av kriser sånn generelt ( og amerikanske myndigheter spesielt). Litt mørk film, til ettertanke. Monsteret ja:Budsjett...sansynligvis lavere enn Kill Buljo! Så hva synes jeg egentlig?
Koste meg på Transformers, fykende action og feelgood film men har glemt handlinga så fort jeg er ute av kinoen. The Host sitter i en stund. ...som "Dancer in the Dark " hvis noen så den. Så vil ikke si den er dårlig, det er opp til din forventning av hva du vil oppleve.
Så Transformers, som igrunnen var artig. Grei underholdning prima på det store lerretet med god lyd.
Så også The Host, noe så spesielt som en Koreansk monsterfilm med svensk tekst!
- monsterfilm ja, men vil ikke si det er en skrekkfilm, ikke engang en underholdningsfilm, mer en harselering med myndighetenes håndtering av kriser sånn generelt ( og amerikanske myndigheter spesielt). Litt mørk film, til ettertanke. Monsteret ja:
Spoiler
en blanding av Alien og en kjempebreiflabb med bein.
Koste meg på Transformers, fykende action og feelgood film men har glemt handlinga så fort jeg er ute av kinoen. The Host sitter i en stund. ...som "Dancer in the Dark " hvis noen så den. Så vil ikke si den er dårlig, det er opp til din forventning av hva du vil oppleve.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Var på "Sunshine" forrige uke eller deromkring. Utrolig stemningsfull og spennende, helt til Danny Boyle og manusforfatteren hans snudde hele filmen på hodet ved å legge inn et skrekkfilmplott den siste halvtimen.
Ser godt at det passa inn i allegorien hans, men det funka bare ikke.
Men likevel, god film, omtrent en 7.5 eller 8.0.
Ser godt at det passa inn i allegorien hans, men det funka bare ikke.
Men likevel, god film, omtrent en 7.5 eller 8.0.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Jeg hadde fordeler av å se Die Hard 1 før jeg så 4.0, selv om det ikke var tvingende nødvendig ettersom, som det er blitt sagt; historien i 4.0 sto godt for seg selv. Noen veldg god film var det dog ikke, en 7.0 av 10 kanskje.
Så Transformers i går, og selv om jeg ikke har noe spesielt forhold til lekerobotene, ble jeg fort empatiske ovenfor dem. Vanvittige spesialeffekter og en vellykket hovedperson (samt at resten hang sånn ca på greip), gir filmen en 8.5 av 10. Filmen led derimot under en klassisk amerikans dreining fra midten av filmen, noe som bare eksaklerte mot slutten.
Så Transformers i går, og selv om jeg ikke har noe spesielt forhold til lekerobotene, ble jeg fort empatiske ovenfor dem. Vanvittige spesialeffekter og en vellykket hovedperson (samt at resten hang sånn ca på greip), gir filmen en 8.5 av 10. Filmen led derimot under en klassisk amerikans dreining fra midten av filmen, noe som bare eksaklerte mot slutten.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Hvor manger er det som skal sitte ned i et kinosete og se HP5 i dag? Jeg skal og gleder meg sinnsykt til den. Dette er jo egentlig bare en fyllfilm mellom nr. 4 og nr. 6 men jeg gleder meg sinnsykt til DA og kampene i departementet.[/spoiler]
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
Siri Sedai
- Den Eldste

Så den i natt på storskjerm ute. de hadde satt den opp der storscenen på quartfestivalen var. Artig tiltak, jeg og Mela rigget oss opp med puter og ulltepper (var heldig md været, det hadde akkurat klarnet opp)og alltid gøy og se hvordan filmmakeren tolker tingene. Fikk akkurat klappet igjen siste side av den 5. boka i går så hadde handlingen friskt i minne.
Var og så Stardust på Fredag. Gøy nok det, men det var kanskje en trailer for the Golden Compass som gjorde mest inntrykk. Har lest bøkene og sett frem mot filmen, men nå gleder jeg meg!! Hvis filmen lever opp til klippene jeg så, kan dette bli noe å se frem mot de påfølgende juletider.
"Once more the drama begins"
- Paul Muad'dib
- Paul Muad'dib