Det er ett 'spill' som ofte blir spillt i WoT; Steiner...Hva skjer sånn egentlig, har alltid tenk det som Damm-lignende greier,
men så kom Moridin med det der Sha'rah og fiskerkongen og masse andre greier...
noen som har Peiling eller????
(kanskje det er flere navn på det og... )
Jeg har for det meste sett det for meg som Othello (hvis det var det det het) eller noe sånt. Altså et brett med ruter, og hver spiller har enten svart eller hvitt, men brikkene er hvite på den ene siden og svarte på den andre. Så skal man legge ut brikker og "fange" den andres sånn at man får lov til å snu dem og dermed få flere av sin egen farge på brettet. Poenget er vel å ta over hele brettet.
Men jeg tror dette blir feil ettersom det ikke virker som om de steinene de spiller med er tofargede så vidt jeg husker.
Der er ikkje som Othello. Kort oppsummert med sitat frå Wikipedia:
Spillet går ut på å erobre så mye territorium som mulig gjennom å innringe tomme skjæringspunkter eller motstanders steiner med sine egne steiner. Territorium gir poeng som sammenregnes på slutten sammen med antallet fanger, og den med flest poeng har da vunnet.
Ok takk... trodde (har missforstått da ) at disse forskjellige spillene var det samme bare litt forskjellige med regler i forhold til hvordan de(t) har utviklet seg. Fra AoL med Tcheran eller noen, som igjen har blitt til Sha'rah og derreter utviklet seg mer til no'ri senere kalt Steiner...
Men,men takk for all Hjelp nå vet jeg at det er forskjellige spill som faktisk (nesten) finnes på ordentlig(i Asia, var det ikke?? )