Antall bøker

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Jepp, folk med kraftige fordommer kan ryke og reise!! Terje er nok seriøs ja, d er d ingen tvil om, og spøker er noe man ikke kan leve uten!!! HEHEHE :lol:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

nei.. en god spøk og en god latter forlenger gjerne livet det.. :D :wink:

*le masse*
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ceres wrote:
terje wrote:Ja - han har vel sagt noe sånt som at han hater bøker hvor alle trådene blir nøsta opp til slutt?

Apropos det nye prosjektet hans, håper jeg han ikke blir så opptatt av å tenke på det at han gjør unna de siste WoT-bøkene som negerarbeid...
Hva er dette for rasisme av en anarkist som deg selv??

:P
Hehe, det er faktisk et begrep jeg har plukka opp fra Asterix, og det hadde aldri falt meg inn at en som stemte på et parti som er for å fjerne rasismeparagrafen ville reagert så kraftig!

:P

(Godt å høre at folk har et godt inntrykk av meg :D )

((Og ved fullstendig håpløs bruk av synonymer, eller mangelen på sådan, punkterte jeg mitt forsøk på å bygge opp et image som en som kan å håndtere sitt språk. :P)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Weehee!

:lol:

Jaja... man kan jo eventuelt argumentere med at det å ha en rasismeparagraf i seg selv er noe rasistisk... hehe... vet ikke om det gir noen mening. Men vi kan jo trekke parallellen til kjønnskvotering - for noe dritt!
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

veit.. skal man frem her i livet, da burde innsats og karakterer telle, ikke om man er så heldig å være kvinne... *riste på hodet*
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Jeg hører dere ikke har hatt noe særlig om det kjønnssegregerte arbeidslivet?

Også at jeg skulle høre slik ignoranse fra kvinner!? Sykt, sykt, sykt....
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Hehe... Du kan snakke du som er mann. Jeg for en vil ikke bli dømt annerledes (i ting jeg har samme forutsetning for å klare) fordi jeg er kvinne.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ceres wrote:Hehe... Du kan snakke du som er mann. Jeg for en vil ikke bli dømt annerledes (i ting jeg har samme forutsetning for å klare) fordi jeg er kvinne.
Vel, dersom de mennene som mest sannsynligvis skal ansette dem det er mest omstridt med kjønnskvotering for (styremedlemmer og sånt noe), ville garantert ha lagt mye vekt på at du er kvinne - imidlertid ville det ikke talt til din fordel. Hadde de som ansatte folk faktisk kun sett på kvalifikasjoner, ville det ikke vært behov for kjønnskvotering i det hele tatt.

Kjønnskvotering innenfor utdanning og sånt er imidlertid noe helt annet, siden det her er enklere å regulere med andre midler.
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Det innbyr jo ikke akkurat til fortrolighet at man velger meg bare fordi jeg er kvinne dersom en annen var mer kvalifisert. Nei, heller til frustrasjon hos alle parter. Og godt mulig blir det enda mer negativitet i forbindelse med kvinne-ansettelse enn det var i utgangspunktet - før tvangen.

Men - kvinner skal selvfølgelig ikke behandles annerledes enn menn på noen andre områder heller. Det at kvinner blir gravide og mødre er et problem ( :P :? :lol: :roll: ) og gjør det enklere å ansette menn. Det må selvsagt ikke skje.

Jeg tenkte nå først og fremst på siv.ing utdanningene ved NTNU når jeg sa "nei til kjønnsdiskriminering" da.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ceres wrote:Det innbyr jo ikke akkurat til fortrolighet at man velger meg bare fordi jeg er kvinne dersom en annen var mer kvalifisert. Nei, heller til frustrasjon hos alle parter. Og godt mulig blir det enda mer negativitet i forbindelse med kvinne-ansettelse enn det var i utgangspunktet - før tvangen.

Men - kvinner skal selvfølgelig ikke behandles annerledes enn menn på noen andre områder heller. Det at kvinner blir gravide og mødre er et problem ( :P :? :lol: :roll: ) og gjør det enklere å ansette menn. Det må selvsagt ikke skje.

Jeg tenkte nå først og fremst på siv.ing utdanningene ved NTNU når jeg sa "nei til kjønnsdiskriminering" da.
Hehe, den ja! :D

Har ei vennine, som så vidt karrer seg gjennom siv.ing. matte&fysikk. Hun kom bare inn på "jentekvota"...
Jeg er litt ambivalent til hele dette "kjønnskvoteringsystemet", jeg også, siden det ikke hjelper kvinner at de må ha hjelp fra staten, men på samme tid er det ikke sikkert de vill greid seg like bra uten... :?

I det hele tatt, vanskelig tematikk.

For ikke å nevne fullstendig off-topic. :P
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

men, når vi snakker om kvoteringer, så er det vanskeligste negerkvoteringa i USA, jeg mener, negerene har jo strengt tatt ikke like store forutsettninger for å komme like langt.

men om det er en bjørnetjeneste kan jo også diskuteres.
:?
(fremdelse fullstedig off-topic) :P
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Kanskje admins har tatt ferie?? :P
Vel... dersom noen tid er bra tid, så er det vel like før KoD. Blir vel sikkert mer aktivitet her snart.

Jeg liker ikke kjønnskvoteringa. Men jeg forstår argumentene, og det er en god tanke. I prinsippet... (Som planøkonomi... :P )
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Faile wrote:men, når vi snakker om kvoteringer, så er det vanskeligste negerkvoteringa i USA, jeg mener, negerene har jo strengt tatt ikke like store forutsettninger for å komme like langt.

Håper du snakker om sosiale og ikke menneskelige forutsettninger?
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Treveler wrote:
Faile wrote:men, når vi snakker om kvoteringer, så er det vanskeligste negerkvoteringa i USA, jeg mener, negerene har jo strengt tatt ikke like store forutsettninger for å komme like langt.

Håper du snakker om sosiale og ikke menneskelige forutsettninger?
Hehe, skulle tatt seg ut hvis svaret hun kommer med lyder, "Biologiske." :P

Men så stygt tror vi ikke om Faile, vel? :D
- Verg., Aen., 3.315.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Ceres wrote:Kanskje admins har tatt ferie?? :P
Vel... dersom noen tid er bra tid, så er det vel like før KoD. Blir vel sikkert mer aktivitet her snart.
Her sporte dere ganske bra av ja, vi admins var samla hos meg og så film i kveld og så skjer dette :roll:
Får se om noen gidder ordne opp i det i morgen da :P
Post Reply