Hva er det beste våpenet i Wot?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
davram bashere
- Sitter

- Posts: 797
- Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
SÅ voldsomt er det da ikke. Det er ikke et sverd på tuppen, det er jo et spyd!! Kanskje tingen er like stor som en kniv maks...
Nå, tilbake til litt mer våpen..hva ville dere brukt i en krig mot (heh) trolloker?? Hva slags våpen altså. Selv om jeg likte Matt's stav best ville jeg heller brukt sverd.
Nå, tilbake til litt mer våpen..hva ville dere brukt i en krig mot (heh) trolloker?? Hva slags våpen altså. Selv om jeg likte Matt's stav best ville jeg heller brukt sverd.
Det er eit spyd med eit sverd i enden:
Skyggen Stiger, kapittel 26 wrote:Det var ingen stokk, men et snodig spyd med svart skaft og ein kort sverdklinge i stedet for en spydspiss, svakt krummet og enegget.
Skyggen Stiger, kapittel 37 wrote:Han tok spydet med det svarte skaftet og spissen som liknet et sverdblad merket med to ravner, ...
Skyggen Stiger, kapittel 34 wrote:Hun skar en grimase mot Matts merkelige spyd med sverdklinge og murret: ...
Redigert: Og forresten, to fot tilsvarer 60cm.Himmelens Flammer, kapittel 3 wrote:I stedet for en vanlig odd hadde det noe som lignet en to fot lang sverdklinge.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

- Posts: 4724
- Joined: Tue May 03, 2005 0:22
- Location: Trondheim/Eidsvåg
- Contact:
En tercio med pikeneerer og armbrøstmenn, støtta av tungt kavaleri, og med lett kavaleri som reserver, slik at de kan jakte ned de overlevende trollokene hvis jeg skulle vinne, dekke retretten min hvis det skulle gå dårlig, beskytte flankene mine hvis det trengtes, og en mengde annet snadder.Chiad wrote:Nå, tilbake til litt mer våpen..hva ville dere brukt i en krig mot (heh) trolloker?? Hva slags våpen altså. Selv om jeg likte Matt's stav best ville jeg heller brukt sverd.
Dog, en Ashaman eller en Aes Seadi hadde heller ikke vært å forakte.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Sverdet er jeg enig i, (som en naginata) var ikke det jeg mente men jeg lurte på denne spissen på andre siden av staven, altså motsatt side enn sverdets side.Al'thor wrote:mat sin Kuan-dao er:
Kuan-dao er et kinesisk våpen som ble laget av Kinas kung fu–krigere for over 1500 år siden. En Kuan-dao har en type kniv på toppen som er rundt 40 cm lang og er under 2 mm tykt. Selve staven er rundt 190 cm lang. Den har også en liten spiss kniv nederst på staven. Kuan-dao er betegnet som både et dødelig våpen og det nest farligste av kinesiske våpen.
http://no.wikipedia.org/wiki/Kuan-dao
-
davram bashere
- Sitter

- Posts: 797
- Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Tror jeg ville satset på bomber og andre eksplosiver. Kanskje spe på med noen maskingevær ol.Chiad wrote: Nå, tilbake til litt mer våpen..hva ville dere brukt i en krig mot (heh) trolloker?? Hva slags våpen altså. Selv om jeg likte Matt's stav best ville jeg heller brukt sverd.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Skal vi først begynne å snakke denne sjangeren, så er det vel bare å nuke disse mørkets dukker. I hvert fall så lenge de ikke har det selv da. En atomkrig hadde vært litt kjipt gitt..davram bashere wrote:Tror jeg ville satset på bomber og andre eksplosiver. Kanskje spe på med noen maskingevær ol.Chiad wrote: Nå, tilbake til litt mer våpen..hva ville dere brukt i en krig mot (heh) trolloker?? Hva slags våpen altså. Selv om jeg likte Matt's stav best ville jeg heller brukt sverd.
Mens sånn ellers har jeg stemt på Matts pinnemedsverdpådeneneenden. Fordelene med den er jo nevnt, men det virker faen meg som ett kult våpen!
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
-
davram bashere
- Sitter

- Posts: 797
- Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Jeg er imot alt av atomvåpen.
Men jeg vil tro at det er lett å miste Ashandreien. Siden den er så lang, og bare skarp i den ene enden, er det ikke så vanskelig for en fiende å gripe tak i den, og røske den ut av grepet ditt. Jeg er en ivrig elsker av buen, men bortsett fra den, liker jeg sverd og kniver av (nesten) alle typer.
Men jeg vil tro at det er lett å miste Ashandreien. Siden den er så lang, og bare skarp i den ene enden, er det ikke så vanskelig for en fiende å gripe tak i den, og røske den ut av grepet ditt. Jeg er en ivrig elsker av buen, men bortsett fra den, liker jeg sverd og kniver av (nesten) alle typer.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!


