Hvem skal stå i kø natt til lørdag, og hvor?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Siri Sedai wrote:Javel Ketil!
Så du noen raringer utenfor Berge!
Kom dit sånn ca kvart på 1. Da var det vel ca 20-30 i kø, mens det utenfor Ark var kanskje et par hundre. De hadde hatt flere annonser.

Var jo litt artig å se på Dagsrevyen fra London åpningen. Der var stemningen omtrent som nyttårsaften år 2000!
Ikke verst for en boklansering.
var i london når the half-blood prince kom ut, og det var mye å se på. forøvrig fant vi oss en liten boksjappe i utkanten av sentrum, for å unngå timevis med kø. der serverte de allsmaksbønner og pumpkin juice, og vi hadde en fantastisk hyggelig kveld der. vi fikk til og med en bok til på kjøpet, og en sånn fin harry potter-papirpose til å ha boken i.
vi lo litt av alle de som fortsatt sto i kø da vi var på vei tilbake til hotellet langt på natt, utenfor de store many-storied bookshopene i sentrum, mens vi hadde hatt bøkene våre i handa ti over tolv.

i år måtte jeg dessverre vente til han jeg bor hos for tiden ble ferdig med potter'n før jeg fikk begynt, da jeg ikke har bil, og er langt oppi skauen ved kongsvinger et sted. har femti sider igjen, og de skal jeg nok kose meg med nå hvert øyeblikk!
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Lurer på åssen de vil oversette til norsk utrykket til Fred og Frank; 'ear, 'ear.... :lol:
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

"Øre, øre" går jeg ut i fra. Ser ikke andre måter.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Om ikke Bugge finner på et annet fiffig ordspill. Det samme gjelder vel Holey.
Jeg skulle gjerne køet litt, men her jeg bor hadde de ikke nattåpent. Ikke hadde det hjulpet om det var det heller, ettersom jeg var i Danmark på den tiden. Og det å snike seg ut å sykle til København midt på natten, var egentlig ikke verdt risikoen, da boken lå hjemme og ventet på meg i postkassen.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Nei Siri, glemte det vekk gitt :p

Drøyer å kjøpe boka noen uker til tenker jeg. Nå har jo finværet kommet.
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Finvær!!?? Du skulle vært i Stavanger det har vært et drittvær hele sommerferien og jeg har opplevd maks 7 dager sol i hele sommer..og nå regner og blåser det ute. (sukk..! Heldiggrisen som har fint vær)

Men utrykket til Fred & Frank blir rart, for i den engelske boka står det jo bare at de tullet og sa 'ear, 'ear, mens på må de jo skrive noe sånt; Få 'øre, få'øre eller..ja kom ikke på noe bedre for øyeblikket.
HP7
Jeg syntes de burde skrevet noe mer etter Harry kjempet mot Voldemort, det ble for brå slutt og så plutselig hoppet de rett inn i epilogen.
Nå forandra jeg slik at det ikke ble et så stygt språk og la til en spoiler..går det bedre da Faile??
Last edited by Chiad on Mon Jul 30, 2007 16:37, edited 1 time in total.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Du burde kanskje skrive slikt i riktig tråd frøken. Dette er stygge stygge spoilere!
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Og det var umulig å vite hva det var spoiler for, så retta opp det for deg.

Du burde være glad jeg ikke leser møkkaserien Harry Potter :p

edit: Hm.. leste ikke tittelen på tråden...
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Fint vær, sa du. Gikk på atelieret og jobba til en forandring, så jeg så ikke noe til det.

Men det er meldt drittvær igjen til onsdag.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Eivind wrote:Du burde være glad jeg ikke leser møkkaserien Harry Potter :p
Hvordan vet du at det er en møkkaserie hvis du ikke leser den? :?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Terje wrote:
Eivind wrote:Du burde være glad jeg ikke leser møkkaserien Harry Potter :p
Hvordan vet du at det er en møkkaserie hvis du ikke leser den? :?
Er kun eit einaste mogeleg svar paa det.

Han lytter til den som lydbok. *Nikker overbevist*
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Moghedien wrote:Om ikke Bugge finner på et annet fiffig ordspill. Det samme gjelder vel Holey.
Jeg skulle gjerne køet litt, men her jeg bor hadde de ikke nattåpent. Ikke hadde det hjulpet om det var det heller, ettersom jeg var i Danmark på den tiden. Og det å snike seg ut å sykle til København midt på natten, var egentlig ikke verdt risikoen, da boken lå hjemme og ventet på meg i postkassen.
Det burde han ikke ha noen store problemer med... Det er jo bare å oversette ordrett. Hellig til hel-ig

Chiad wrote:Men utrykket til Fred & Frank blir rart, for i den engelske boka står det jo bare at de tullet og sa 'ear, 'ear, mens på må de jo skrive noe sånt; Få 'øre, få'øre eller..ja kom ikke på noe bedre for øyeblikket.

Hva med 'ør, 'ør?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

davram bashere wrote:Det burde han ikke ha noen store problemer med... Det er jo bare å oversette ordrett. Hellig til hel-ig
Poenget mitt er at holey er et enda mer fiffig ordspill enn 'ear 'ear
Og om du oversetter holey ordrett, burde du egentlig ikke få hellig. Om din engelsk er korrekt derimot, ville du fått adjektivet hullet.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Ahh... Pokkern! Sånn går det når man bare leser første og siste bokstaven i et ord. Ille!
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Post Reply