For øvrig stoppa filmtaksameteret mitt for første halvår på 64.
Filmer
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

A Headbanger's Journey var skøy, ja. Akkurat en sånn musikkdokumentar som jeg liker, meg hoveddelen av fokuset på historien til sjangeren, og på den tilliggende subkulturen.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Den beste var nok "Donnie Darko", om jeg ikke så den i fjor høst. Og hvis så var tilfelle, var den beste "Blade Runner", antakeligvis.davram bashere wrote:Gratulerer Terje! Nå kan du ta det litt roligere i månedene fremover. Hvilken film var den beste og hvilken var den dårligste?
Hva de dårligste angår slår "Octagon" "Barb Wire" på målfoto.
Ellers så jeg en av mine desiderte favorittfilmer i kveld, "Pacts des Loupes"/"Brotherhood of the Wolves"/"Ulvenes Brorskap", en avsindig vakker fransk eventyrfilm, satt til 1700-tallet. Minner ganske mye om "Blueberry" i atmosfære (ikke overraskende; begge er vel laget av Christophe Gans), bare bedre. Dog ikke helt på nivå med f.eks. "Donnie Darko", så den må vel greie seg med en 9.5/10.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Og i kveld ble det A Clockwork Orange. Tror ikke jeg har sett den siden jeg var elleve eller tolv, så det begynte å bli på tide igjen.
Utrolig bra film, men den blir litt vel marerittaktig, så jeg gir den ikke mer enn en 8.5/10. Strålende utført på alle vis, dog.
Utrolig bra film, men den blir litt vel marerittaktig, så jeg gir den ikke mer enn en 8.5/10. Strålende utført på alle vis, dog.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Har nå sett både Wild Hogs og Spider-Man 3 på kinoen her i leiren. Wild Hogs var morsom nok, men veldig typisk amerikansk, med moralen og alt. Spider-Man 3 var grei, mye rare greier, men greit å ha sett mtp de to første.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Fikk endelig sett Clerks II i dag, har ventet på den i flere år, og den levde opp til forventningene. En ufattelig morsom film. Porch Monkey 4 Life!
I går så jeg The Departed, en veldig sterk og og underholdende film, med glimrende skuespiller prestasjoner. Hadde ikke forventet noe annet av Scorsese. Var i grunnen forfriskende å se den Irske mafiaen portretteres, framfor den typiske italienske som vi har sett utallige ganger før.
Ellers så har jeg sett The Prestige og Hannibal Rising. The Prestige var en fantastisk spennende film, hvor man aldri helt vet hva som dukker opp rundt neste hjørne.
Det var litt merkelig å se Hannibal Lecter spilt av en annen skuespiller enn gode gamle Anthony Hopkins. Men Gaspard Ulliel gjorde en bra i hans tolkning av rollen. En film verdt på se.
I går så jeg The Departed, en veldig sterk og og underholdende film, med glimrende skuespiller prestasjoner. Hadde ikke forventet noe annet av Scorsese. Var i grunnen forfriskende å se den Irske mafiaen portretteres, framfor den typiske italienske som vi har sett utallige ganger før.
Ellers så har jeg sett The Prestige og Hannibal Rising. The Prestige var en fantastisk spennende film, hvor man aldri helt vet hva som dukker opp rundt neste hjørne.
Det var litt merkelig å se Hannibal Lecter spilt av en annen skuespiller enn gode gamle Anthony Hopkins. Men Gaspard Ulliel gjorde en bra i hans tolkning av rollen. En film verdt på se.
John Gabriel's Greater Internet Fuckwad Theory:
Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Vi ser visst mye av de samme filmene, Sammeal. Clerks II er ingen kjempemorsom film - til det er den for dum, men den er så absolutt fornøyelig.
The Departed og The Prestige er veldige, veldige gode filmer. Jeg personlig ble ikke blåst helt bort av førstnevnte, men det kan ha noe med at jeg så den på en piratkopi fra India av veldig dårlig kvalitet. Det beste med filmen var egentlig de engelske understekstene - oversetteren kunne ikke så mange engelske ord, noe som resulterte i at meieri produkter ble nevnt i hytt og pine. Å lese at Jack Nicholson skal torturere deg på en italiensk-ostete måte er upriselig
Jeg likte faktisk The Prestige så godt at jeg gikk til anskaffelse av forfatteren bak filmens mest kjente bøker. Tro meg om du tør; de er enda bedre (!).
The Departed og The Prestige er veldige, veldige gode filmer. Jeg personlig ble ikke blåst helt bort av førstnevnte, men det kan ha noe med at jeg så den på en piratkopi fra India av veldig dårlig kvalitet. Det beste med filmen var egentlig de engelske understekstene - oversetteren kunne ikke så mange engelske ord, noe som resulterte i at meieri produkter ble nevnt i hytt og pine. Å lese at Jack Nicholson skal torturere deg på en italiensk-ostete måte er upriselig
Jeg likte faktisk The Prestige så godt at jeg gikk til anskaffelse av forfatteren bak filmens mest kjente bøker. Tro meg om du tør; de er enda bedre (!).
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
WIN!Lothair Mantelar wrote:Å lese at Jack Nicholson skal torturere deg på en italiensk-ostete måte er upriselig![]()
Eneste jeg syntes Smith kunne forandre med Clerks II var de litt til tider cheesy scenene, ut i filmen. Savnet også noe av den gamle stilen fra 1'eren, men ellers bra.
Blir nødt til å skaffe meg den boken jeg også.
"Perfume - The Story of a Murderer" anskaffet nylig. Litt tvilsom tittel, men den ble anbefalt.
John Gabriel's Greater Internet Fuckwad Theory:
Såg nettopp ''Next''
Film med Nicholas Cage, Julianne Moore og Jessica Biel.
Handlar om at Cage kan sjå 2 minutt inn i framtida. FBI prøvar å spore han opp, men han vil ikkje bli funne. Han riskar alt berre for å kome saman med sin store kjærleik (Biel) og må ta konsekvensane. Dersom ein slengjer inn ein haug med terroristar så blir filmen nesten fullkomen.
Utan tvil ein 9,5/10 frå meg.
''I made a mistake!''
(Få med dykk rulleteksten, den er ein genistrek)
Film med Nicholas Cage, Julianne Moore og Jessica Biel.
Handlar om at Cage kan sjå 2 minutt inn i framtida. FBI prøvar å spore han opp, men han vil ikkje bli funne. Han riskar alt berre for å kome saman med sin store kjærleik (Biel) og må ta konsekvensane. Dersom ein slengjer inn ein haug med terroristar så blir filmen nesten fullkomen.
Utan tvil ein 9,5/10 frå meg.
''I made a mistake!''
(Få med dykk rulleteksten, den er ein genistrek)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

-
davram bashere
- Sitter

For å prøve meg på noen av de siste her:
Windtalkers: 6-7/10 - Litt usikker her, men ingen stor film. Grei nok..
Life of Brian: 10/10 - Uten å nøle! En av de største komediene noensinne!
Hooligans: 7/10 - Likte "Football factory" bedre. Se den om du likte Hooligans.
München: 8/10. Tja.. skal man si..? Spennende spionfilm..
Windtalkers: 6-7/10 - Litt usikker her, men ingen stor film. Grei nok..
Life of Brian: 10/10 - Uten å nøle! En av de største komediene noensinne!
Hooligans: 7/10 - Likte "Football factory" bedre. Se den om du likte Hooligans.
München: 8/10. Tja.. skal man si..? Spennende spionfilm..
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!