Anekdote

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Anekdote

Post by Ceres »

Lotta wrote:Ai, ai for en fin spammetråd. Denne må jeg bare stenge Wink
I framtiden er det greit å huske at alle innlegg bør være av en viss kvalitet og ha en sammenheng med trådens tittel. "I går lo jeg" holder ikke
Oioi, nå blir jeg nesten skremt, se for en beslutningskraft som råder blant forumets nye administratorer!

Hehe, jeg ventet rett og slett på at den tråden skulle stenges!
:lol:

Men så stengte dere den likevel på et ugunstig tidspunkt. Jeg har nemlig en liten anekdote som jeg hadde tenkt å skrive ned et sted, og når alt kom til alt, så fant jeg ut at tråden sitatet over er hentet fra var den mest passende. Beklageligvis nylig stengt. Men men... Hvorfor da ikke åpne en ny? :)

(Sant skal være sant, jeg kunne vel kanskje postet den i den notoriske spam-tråden "Kvinnelige problemer av ymse art," men den er liksom litt for god til denne lille historien).

Altså!

Jeg jobber på et sted hvor jeg må bruke t-bane nettet i Oslo for å komme frem og tilbake. På fredag i forrige uke jobbet jeg kveldsvakt, og jeg fikk en umenneskelig trang til å spise ei Deli DeLuca Cookie. (De er dødsgode). Den nærmeste Deli Deluca'n var på Majorstua, så etter jobb tok jeg banen dit, og kjøpte meg ei Cookie.

Jeg ante fred og fordragelighet. Klokka var ni-halv-ti på fredagskveld. Det var deilig vær. Jeg var ferdig med skole og jobb for dagen, og satte meg ned på benken for å vente på banen min hjem. Og her sitter jeg altså.

Så får jeg noe i hodet. Jeg nesten kjenner lukta av øl før jeg merker hvor våt jeg er. Fra gata på andre sida av veggen har noen øyensynlig funnet det for godt å kaste et rimelig fullt øl-krus av plast over på t-bane-perrongen. Ja, hvorfor ikke.

Hva er egentlig sansynligheten for at det skal treffe akkurat meg i hodet?

Og hvor hyggelig tror dere det er å ta banen etterpå, på en fredags kveld. Stankende av øl??

Det hører også med til historien at jeg på vei til Majorstua satt ovenfor 3 stykker som definitivt hadde brukt for-kvelden på øl-drikking, og tenkte med meg selv at: Herregud, som de stinker. Og de hadde antakeligvis kun inntatt øl oralt.

Vel - noen bedre?
Urban tilværelse
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg ser ingen grunn til at vi ikke kan ha en tråd der folk legger inn forskjellige anekdoter og historier fra virkeligheten, så lenge de har et visst innhold og substans (komisk, dramatisk osv). Den forrige tråden startet dårlig fra og med den første posten, men dette tror jeg blir noe annet. La oss alle sørge for at jeg slipper å stenge den, ikke sant :P

Det vil si at det finnes en smertegrense på fyllehistorier og innholdet i slike. Ceres' historie var ikke akkurat det, men jeg hadde satt stor pris på om dere ungikk å fortelle poster som forteller hvor mye dere drakk og hvor mye dere spydde. Slike ting er ikke morsomme - de er hjernedøde og vi bør holde oss for gode. Husk også at dere ikke har lov til å oppfordre (verken indirekte eller direkte) til å bryte norsk lov.

Vi her på forumet er jo også notorisk kjente for å opprette samletråder og denne burde folde seg fint inn i den eksisterende samlingen. Jeg vedder på at mange her burde ha morsomme historier på lager.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Jeg glemte å fortelle hva jeg gjorde etterpå.

Da jeg kom hjem tok jeg en dusj. Deretter dro jeg opp på et vorspiel. Jeg var selvsagt litt sent ute i og med at jeg hadde vært på arbeid. I den forbindelse måtte jeg jo selvsagt "ta i" litt, og drikke det forsømte. Syv øl på en halvtime. Deretter tequila-shots og så over til den faktiske festen. Jeg holdt ikke ut der så lenge, jeg ble nemlig skikkelig dårlig, og kastet opp i toalettet, og måtte ha hjelp av ei venninne for å komme hjem.

Veldig god kveld.

:P
Urban tilværelse
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Huff og huff, dette skled ut altfor fort. Denne diskusjonen har ingenting i tråden å gjøre, så jeg sletter alle innlegg som ikke har noe direkte med enten anektdoter eller andre historier fra virkeligheten. All annen diskusjon får ta plass på pm'er eller andre platformer.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Kvifor det, egentleg?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Post Reply