Oioi, nå blir jeg nesten skremt, se for en beslutningskraft som råder blant forumets nye administratorer!Lotta wrote:Ai, ai for en fin spammetråd. Denne må jeg bare stenge Wink
I framtiden er det greit å huske at alle innlegg bør være av en viss kvalitet og ha en sammenheng med trådens tittel. "I går lo jeg" holder ikke
Hehe, jeg ventet rett og slett på at den tråden skulle stenges!
Men så stengte dere den likevel på et ugunstig tidspunkt. Jeg har nemlig en liten anekdote som jeg hadde tenkt å skrive ned et sted, og når alt kom til alt, så fant jeg ut at tråden sitatet over er hentet fra var den mest passende. Beklageligvis nylig stengt. Men men... Hvorfor da ikke åpne en ny?
(Sant skal være sant, jeg kunne vel kanskje postet den i den notoriske spam-tråden "Kvinnelige problemer av ymse art," men den er liksom litt for god til denne lille historien).
Altså!
Jeg jobber på et sted hvor jeg må bruke t-bane nettet i Oslo for å komme frem og tilbake. På fredag i forrige uke jobbet jeg kveldsvakt, og jeg fikk en umenneskelig trang til å spise ei Deli DeLuca Cookie. (De er dødsgode). Den nærmeste Deli Deluca'n var på Majorstua, så etter jobb tok jeg banen dit, og kjøpte meg ei Cookie.
Jeg ante fred og fordragelighet. Klokka var ni-halv-ti på fredagskveld. Det var deilig vær. Jeg var ferdig med skole og jobb for dagen, og satte meg ned på benken for å vente på banen min hjem. Og her sitter jeg altså.
Så får jeg noe i hodet. Jeg nesten kjenner lukta av øl før jeg merker hvor våt jeg er. Fra gata på andre sida av veggen har noen øyensynlig funnet det for godt å kaste et rimelig fullt øl-krus av plast over på t-bane-perrongen. Ja, hvorfor ikke.
Hva er egentlig sansynligheten for at det skal treffe akkurat meg i hodet?
Og hvor hyggelig tror dere det er å ta banen etterpå, på en fredags kveld. Stankende av øl??
Det hører også med til historien at jeg på vei til Majorstua satt ovenfor 3 stykker som definitivt hadde brukt for-kvelden på øl-drikking, og tenkte med meg selv at: Herregud, som de stinker. Og de hadde antakeligvis kun inntatt øl oralt.
Vel - noen bedre?