OD

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Hva synes du om årets OD prosjekt?

Poll ended at Wed Dec 12, 2007 8:45

Elsker det
1
8%
Hater det
3
25%
Sånn midt i mellom
5
42%
Liker det så godt at jeg meldte meg til å sitte i SK, DK eller HK
1
8%
OD hva for noe?
1
8%
Trykker bare fordi det er en sånn fin knapp jeg :D
1
8%

Total votes: 12

davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

OD

Post by davram bashere »

Hei og hopp! Nå er det under en måned til OD dagen. Lurte på hvilke tanker folk gjør seg om årets prosjekt, "Varmt i nord - katastrofe i sør." For mer info om prosjektet, titt innomwww.od.no
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Oi, mitt første år uten OD på 4 år.. Blir deilig å se folk slite med å rake hager! Men godt formål er det, det skal de ha!
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

OD betydde å dra heim og støvsuge huset og lage middag til foreldrene kom heim i staden for å dra på skulen ein dag, det. Fine greier.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Ninin
Hengiven
Hengiven

Post by Ninin »

Loki wrote:OD betydde å dra heim og støvsuge huset og lage middag til foreldrene kom heim i staden for å dra på skulen ein dag, det. Fine greier.
Sitter på styret for det på skolen min i år. Skal gå rundt og informere alle om hva de skal gjøre, når, og til hvilken sak. :lol:
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv :D
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Var aldri begeistret for OD, veldedighet burde være frivillig. Når det blir påtvunget skaper det et dårlig forhold til det.
SirGalrim
Hengiven
Hengiven

Post by SirGalrim »

Kjetil wrote:Var aldri begeistret for OD, veldedighet burde være frivillig. Når det blir påtvunget skaper det et dårlig forhold til det.
Helt enig. Så selv har jeg fortsatt et anstrengt forhold til OD. Samme med SAIH.
A Memory of Light - memoryoflight.com
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Den eneste infoen vi har fått på OD er at det er to uker etter høstferien (vår høstferie begynner neste uke) og det er det. I fjor tok jeg på meg en ekstravakt der jeg jobber til vanlig, men i år er jeg lat nok til å bare ta meg fri og betale "gebyret". Selve prosjektet bryr meg midt i der jeg ikke kan klø meg.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Kjetil wrote:Var aldri begeistret for OD, veldedighet burde være frivillig. Når det blir påtvunget skaper det et dårlig forhold til det.
Jepp, heilt einig.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

OD er frivillig. De kan ikke tvinge dere til å jobbe. Bare si at dere ikke skal jobbe, så må de lage et faglig opplegg for dere.

ninin wrote: Sitter på styret for det på skolen min i år. Skal gå rundt og informere alle om hva de skal gjøre, når, og til hvilken sak. :lol:
Hvilken skole og hvem er deres HK kontakt?

Lothair Mantelar wrote:Den eneste infoen vi har fått på OD er at det er to uker etter høstferien (vår høstferie begynner neste uke) og det er det. I fjor tok jeg på meg en ekstravakt der jeg jobber til vanlig, men i år er jeg lat nok til å bare ta meg fri og betale "gebyret". Selve prosjektet bryr meg midt i der jeg ikke kan klø meg.
Nei hvorfor engasjere seg når man kan være lykkelig som lat!
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg har såvidt hørt at vi skal gjøre noe med dette prosjektet. Ikke noe mer.

Så det bryr igrunn ikke meg så hardt. Ikke har vi fått særlig informasjon om hva det skal gå til heller.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Det kommer vel under Internasjonal Uke (IU.) IU er mellom 15 og 24 oktober, og hvis dere lurer så er det bare å gå inn på www.od.no
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg forstår du er ganske engasjert i dette selv, DB. Hva slags rolle har du?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

davram bashere wrote:
OD er frivillig. De kan ikke tvinge dere til å jobbe. Bare si at dere ikke skal jobbe, så må de lage et faglig opplegg for dere.
Det vart eg aldri informert om. Ergo var det ikkje frivillig, uavhengig av kva reglane tilseier.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

davram bashere wrote:

Alle lærerne på min VGS drar til Spania den uken, så jeg tviler på om de gidder akkurat det.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Ninin
Hengiven
Hengiven

Post by Ninin »

Davram Bashere wrote:
ninin wrote: Sitter på styret for det på skolen min i år. Skal gå rundt og informere alle om hva de skal gjøre, når, og til hvilken sak. :lol:
Hvilken skole og hvem er deres HK kontakt?
Det er jeg faktisk ikke sikker på. Skolen er Mysen videregående. Faktisk så lurer jeg på om OD er bare et navn som henger igjen, for pengene går jo direkte til SOS-barnebyer. Rettere sagt, fotballens barneby i Zambia. :D
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv :D
Post Reply