OD

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Hva synes du om årets OD prosjekt?

Poll ended at Wed Dec 12, 2007 8:45

Elsker det
1
8%
Hater det
3
25%
Sånn midt i mellom
5
42%
Liker det så godt at jeg meldte meg til å sitte i SK, DK eller HK
1
8%
OD hva for noe?
1
8%
Trykker bare fordi det er en sånn fin knapp jeg :D
1
8%

Total votes: 12

Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Var aldri frivillig for meg heller. Nei OD er og blir nok en idiotisk sosialistisk ide. (Antar at det var en sosialist sin ide :) )
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Jøss. Det virker som om hele poenget med OD har forsvunnet. For poenget er vel å engasjere ungdom? For meg har det alltid virket som om pengene bare er en slags bonus.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Var aldri noko poeng så vidt eg kan hugse. I alle fall ikkje i vår klasse.
Halvparten av klassen såg det som "yay, fridag!" betalt av foreldrene, den andre halvparten av klassen følte at ok, grei nok avveksling å jobbe på onkels butikk eller morfars gardsbruk e.l. for ein dag og sleppe skule, men litt urettferdig at alle dei bortskjemte eklingene får heilt fri.

Om det nokon gong var nokon som faktisk var entusiastisk og engasjert over intensjonen bak dagen har eg aldri blitt fortalt det eller fått det inntrykket, i alle fall.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Sauegjeteren wrote:Jeg forstår du er ganske engasjert i dette selv, DB. Hva slags rolle har du?
Internasjonal uke-ansvarlig på Bodin vgs

Lothair Mantelar wrote:
davram bashere wrote:
Kjetil wrote:Var aldri begeistret for OD, veldedighet burde være frivillig. Når det blir påtvunget skaper det et dårlig forhold til det.
OD er frivillig. De kan ikke tvinge dere til å jobbe. Bare si at dere ikke skal jobbe, så må de lage et faglig opplegg for dere.

Alle lærerne på min VGS drar til Spania den uken, så jeg tviler på om de gidder akkurat det.

Stor skole?

Ninin wrote:
Davram Bashere wrote:
ninin wrote: Sitter på styret for det på skolen min i år. Skal gå rundt og informere alle om hva de skal gjøre, når, og til hvilken sak. :lol:
Hvilken skole og hvem er deres HK kontakt?
Det er jeg faktisk ikke sikker på. Skolen er Mysen videregående. Faktisk så lurer jeg på om OD er bare et navn som henger igjen, for pengene går jo direkte til SOS-barnebyer. Rettere sagt, fotballens barneby i Zambia. :D
Da er det nok bare OD navnet som henger igjen.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Nei, vi er ikke akkurat det. Vet ikke det eksakte elevantallet, men jeg regner med at vi er godt under 500, nærmere 300.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Hmm. Og lærerne tør å la dere være helt alene? Ny rang-tittel foresten?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Post Reply