OD
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Var aldri noko poeng så vidt eg kan hugse. I alle fall ikkje i vår klasse.
Halvparten av klassen såg det som "yay, fridag!" betalt av foreldrene, den andre halvparten av klassen følte at ok, grei nok avveksling å jobbe på onkels butikk eller morfars gardsbruk e.l. for ein dag og sleppe skule, men litt urettferdig at alle dei bortskjemte eklingene får heilt fri.
Om det nokon gong var nokon som faktisk var entusiastisk og engasjert over intensjonen bak dagen har eg aldri blitt fortalt det eller fått det inntrykket, i alle fall.
Halvparten av klassen såg det som "yay, fridag!" betalt av foreldrene, den andre halvparten av klassen følte at ok, grei nok avveksling å jobbe på onkels butikk eller morfars gardsbruk e.l. for ein dag og sleppe skule, men litt urettferdig at alle dei bortskjemte eklingene får heilt fri.
Om det nokon gong var nokon som faktisk var entusiastisk og engasjert over intensjonen bak dagen har eg aldri blitt fortalt det eller fått det inntrykket, i alle fall.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
- Sitter
- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Internasjonal uke-ansvarlig på Bodin vgsSauegjeteren wrote:Jeg forstår du er ganske engasjert i dette selv, DB. Hva slags rolle har du?
Lothair Mantelar wrote:Alle lærerne på min VGS drar til Spania den uken, så jeg tviler på om de gidder akkurat det.davram bashere wrote:OD er frivillig. De kan ikke tvinge dere til å jobbe. Bare si at dere ikke skal jobbe, så må de lage et faglig opplegg for dere.Kjetil wrote:Var aldri begeistret for OD, veldedighet burde være frivillig. Når det blir påtvunget skaper det et dårlig forhold til det.
Stor skole?
Da er det nok bare OD navnet som henger igjen.Ninin wrote:Det er jeg faktisk ikke sikker på. Skolen er Mysen videregående. Faktisk så lurer jeg på om OD er bare et navn som henger igjen, for pengene går jo direkte til SOS-barnebyer. Rettere sagt, fotballens barneby i Zambia.Davram Bashere wrote:Hvilken skole og hvem er deres HK kontakt?ninin wrote: Sitter på styret for det på skolen min i år. Skal gå rundt og informere alle om hva de skal gjøre, når, og til hvilken sak.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
- Kaptein-General
- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Nei, vi er ikke akkurat det. Vet ikke det eksakte elevantallet, men jeg regner med at vi er godt under 500, nærmere 300.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
- Sitter
- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!