Og ninin, jeg burde kanskje lagt til at selv om Kerr er enklere å lese, så er Eriksons Malazan selvfølgelig mye bedre. Og at dersom du skulle få lyst til å prøve deg på noe low fantasy i stedet, så er Neil Gaimans American Gods et fint sted å starte.
Vi anbefaler deg å lese (...)
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Det vil si, jeg kunne sikkert krangla, men jeg tror jeg prioriterer middag. 
Og ninin, jeg burde kanskje lagt til at selv om Kerr er enklere å lese, så er Eriksons Malazan selvfølgelig mye bedre. Og at dersom du skulle få lyst til å prøve deg på noe low fantasy i stedet, så er Neil Gaimans American Gods et fint sted å starte.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Sekunderer den; "American Gods" er heilt fantastisk. Det seier litt når eg faktisk er meir freista til å lese den omatt enn til å ein gong byrje på andre bøker av same forfattar som eg aldri har lese...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg skilte ut denne fra den etter hvert så utsklidde diskusjonen i "Bøkene" avdelingen. Hvis det er noen som føler at deres innlegg har blitt urettmessig fjernet er det bare å poste dem om igjen i den gamle tråden.
Last edited by Lothair Mantelar on Mon Oct 01, 2007 20:04, edited 1 time in total.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Siri Sedai
- Den Eldste

-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Jeg ville anbefalt (som tidligere nevnt) American Gods (så til de grader herlig), og a Song of Ice and Fire. aSoIaF er så mye bedre enn WoT at jeg vil heller lese den serien 5 ganger enn å lese en av de dårligste bøkene til WoT.
Endret; ser ut til at jeg startet en ny tråd
tLoLL er til å anbefale om du begynner å gå lei av fantasy. Et slikt friskt pust har jeg ikke sett maken til.
Endret; ser ut til at jeg startet en ny tråd
tLoLL er til å anbefale om du begynner å gå lei av fantasy. Et slikt friskt pust har jeg ikke sett maken til.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Meir "fyrste to bøkene", spør du meg. Følte lesinga gjekk milevis lettare etter eg var ferdig med dei to fyrste, men er usikker på om det er på grunn av at stilen blei lettare, eller at eg simpelthen var meir van med den.Siri Sedai wrote:for den er rimelig tung de første.... noen hundre sidene!
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Vi får se, det blir en stund til jeg kommer så langt ennå. Men jeg ble iallefall mest interessert i "Malazan". Kjenner jeg meg selv rett så ender det opp med at jeg leser begge bøkene samtidig.Terje wrote:Tingen er at Malazan er sju bøker så langt, på mellom 800 og 1200 sider, og flere er på vei, mens Kerrs bøker er på bare litt over 400, og hun har bare skrevet tolv, fordelt på tre trilogier. Og av dem er egentlig bare den første veldig lesverdig; den andre er mer for folk som likte den første. Hva den tredje angår, så her jeg ikke lest den ennå...
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv 
Eg har til dømes dreve på med Bonehunters sidan mai og er fortsatt ikkje halvveges. No skal det nemnest at eg ikkje har lese i den sidan juli.Terje wrote:det tar jo også noen måneder å lese sju smellfeite bøker
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Jeg føler meg for så vidt litt syndig som har latt meg selv lese så mye fantasy. Jeg burde virkelig lese litt mer nyttig litteratur.Ninin wrote:Leste litt på både Malazar og Deverry idag. De virket begge veldig interessante.
Malazarserien virka skikkelig tung dog, og jeg kom ganske raskt inn i Kerr sine bøker, så jeg valgte å begynne med den jeg.
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv 
Såframt du siktar til skjønnlitteratur så ser eg ikkje heilt kvifor fantasy skal vere så mykje mindre nyttig enn andre sjangre...?
Og dersom du les postene til Terje må du skille mellom å ikkje forstå noko og å lære deg kva "dikotomi" tyder.