Hvor langt strekker Altara seg egentlig?
Hvor går grensene mellom Illian og Altara og mellom Murandy, Gealdan, Amadicia, Andor og Altara?
På noen kart virker det som om Altara ikke er så veldig stort, og mange av grensene er uklare.
Men jeg tror det i bøkene sto at det hadde grense med Andor. Hvor er denne grensen?
Ja, det var det jeg hadde en anelse om, men på dette kartet fra wotmud så ser det ut som om grensen går et helt annet sted, så jeg ble ganske forvirra. Men ettersom det står at Altara grenser med Andor i bøkene så må jo det du sier være rett og det tror jeg og.
Nja, på det nederste kartet ser det ut som om området øst for Garen Wall, altså mellom Ghealdan og Murandy, ikke er eid av noen.
Noko som godt kan vere tilfelle, det er fleire slike område i Randland. Akkurat kor mykje som er Altara skal eg ikkje seie, men innflytelsen til trona strekkjer seg ikkje langt utanom Ebou Dar, so det som ligg oppe mellom Ghealdan, Andor og Murandy er nok uansett rimeleg sjølvstyrt.
Må vere eindel som ikkje tilhører noko land ja. Sjå mellom Tear/Rift og Cairhien for eksempel. Og sør for Amadicia er det også mykje ingenmansland virkar det som.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Ja det mellom Andor, Murandy og Gealdan tilhører sikkert Altara, men kun i navnet, i og med at det i bøkene snakkes om ei grense mellom Andor og Altara