Kinotråden

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Var å så 3:10 to Yuma i går. Dette er en nyinnspilling av en klassisk western (som bærer samme tittel) med imponerende skuespillerprestasjoner over hele linja, enkelt, men godt manus, og en regi som aldri vek en grad fra hva en god, klassisk western skal være: kveg, hest, skytedesperadoer, ran, damer og sprit i et tørrere midtvestklima enn jeg har sett siden Clintern var Dirty Harry og verden trodde på blomstermakt.

Har ingen problemer med å anbefale den her: 8.5/10.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Synd å la en slik tråd ligge død når man har en slik herlig ting som Prins Caspian gående løs på norske kinoer. Absolutt anbefalelsesverdig. I hvert fall om man likte den forrige Disney-Narnia-filmen.
Prins Caspian er kanskje ikke like bra som Løven, Heksa og Klesskapet, men så er jo heller ikke Prins Caspian-boken like god som den om Løven, Heksa og Klesskapet. Flott var filmen likevel. Med mye slåssing og kriging, og en kvinnelig versjon av Legolas.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Så premieren :wink:

Jeg syntes faktisk at denne var bedre enn forgjengeren. Skuespillerne var litt mer rutinerte, og storyen er, etter min mening, bedre.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Det er litt lenge siden jeg har sett Løven, Heksa og Klesskapet, så jeg er ikke helt sikker på hva jeg snakker om. Uansett, selv synes jeg historien er Løven, Heksa og Klesskapet sterkeste side, mens det i Prins Caspian går mest på action, og det at de eldste Pevensybarna begynner å bli voksne. Og bittelitt ufordragelige.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Jeg skal se filmen i dag selv, så da kommer jeg tilbake med noe grunnlag fra filmen, men jeg syns å huske at Løven, Heksa og klesskapet inneholdt mye slossing også jeg da... Mer enn boka ihvertfall...

Jeg husker at jeg likte første delen av Prins Caspian veldig godt, når de løper rundt med den dvergen og sånn. Det var moro. Likte egentlig mye av den boka!
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Synd de ikke filmatiserte bok 1, synes at det er den beste boken. Var passelig fornøyd med filmatiseringen av Løven, Heksa og Klesskapet, ingen høydare, men god underholdning. Så får vi se om Prins Kaspian holder mål.
By the way, gleder meg no sykt til 25. juli, for da kommer den sorte ridderen igjen til norske kinosaler!
Manbearpig
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Løven heksa og kleskapet kom jo faktisk først så er naturlig å begynne med den. Kanskje den kommer senere, hvis resten av filmene blir bra ;)
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Jaaaa, The Dark Knight! ååh.. som jeg gleeeder meg! Syntes Batman Begins var dritkul, og har gledet meg til oppfølgern lenge nå. Favorittsuperhelten!!

Løven, heksa og klesskapet var jo ikke først da. Det er jo en annen bok før det. Sånn førbok. Om skapelsen av Narnia og sånn. Likte den godt jeg og hvis jeg husker rett, men har alltid likt Løven, heksa og klesskapet best! Uansett likte jeg ikke filmen noe særlig, så jeg har ikke så høye forventninger til Prins Caspian. Løve..osv var jo egentlig ganske dårlig etter min mening.
lolzi
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Vel. Løven, Heksa og Klesskapet ble faktisk skrevet først. Drømmen om Narnia ble skrevet et par år senere, men er likevel den boken som er nummer en kronologisk.
Av en eller annen grunn, kanskje fordi den ikke gjør seg så godt på film, er ikke den blitt brukt like mye på film og teater som Løven, Heksa og Klesskapet.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Thank you ;)

Jeg syns Prins Caspian var en bra film jeg. Likte den bedre enn den forrige som film. Kanskje fordi jeg alltid har likt handlingen i Løven heksa og klesskapet som den var. Også har en svakhet for mørke og kjekke prinser med litt rar aksent <3 Og store barske løver :D
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Prins Caspian var JO mye bedre enn " løven, heksa og klesskapet" da!!

Synes tvertimot at det var litt mye løve jeg... Men ellers synes dette var en film på et høyt nivå, i motsettning til den første som tja, bare var en film, og ikke noe mer...
Som vann til tørst strupe
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Moghedien wrote:Vel. Løven, Heksa og Klesskapet ble faktisk skrevet først. Drømmen om Narnia ble skrevet et par år senere, men er likevel den boken som er nummer en kronologisk.
Vet det ;) Jeg mente at den var først sånn kronologisk.
lolzi
Yawron
Hengiven
Hengiven

Post by Yawron »

Nå har jeg og sett Prins Caspian og er ganske fornøyd. Enig med de fleste om at den er bedre enn den forrige filmen.
Spesielt liker jeg måten de fremstiller Peter i denne filmen. Syns nesten filmen handler mest om hans kamp med seg selv, overskygger litt den kjære prinsen.
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Jeg syns det var litt motsatt jeg. Peter ble jo fremstilt som en blærete idiot... Men Prins Caspian bare var søt og snill, og foreslo det mest naturlige og riktige hele tiden. Hehe<3
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Jeg synes Peter ble fremstilt litt feil. Og jeg likte heller ikke hvordan de fremstilte forholdet mellom Peter og Caspian. Jeg likte så godt den gjensidige respekten de hadde i boken, det blir så unødvendig med all denne kranglingen.
Det var flere andre ting i den filmen som var litt unødvendige. Som å gjøre elveguden så lik som det man så i Ringenes Herre. Også kjærlighetshistorien de hadde funnet på. Selv om den riktignok var ganske morsom.

Men om man snakker om kinofilmer: Man kan si hva man vil om musikaler, og man kan mene absolutt hva man vil om ABBA, men Mamma Mia er en fantastisk herlig og svært, svært morsom film. Musikalklisjeene står i kø, Meryl Streep er genial, og bare det å se Pierce Brosnan i en rolle så langt fra James Bond er skikkelig gøy.
Jeg har aldri ledd så mye på kino i hele mitt liv, og det mener jeg virkelig. Jeg ler litt fortsatt. Det er absolutt en slik film man ikke kan ta for seriøst, og man må heller ikke forvente seg en særlig dyp historie.
Det var en slik film det føltes naturlig å klappe til, før jeg kom på at jeg var på kino.
Post Reply