Vi anbefaler deg å lese (...)

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Ashaman wrote:Nei, aSoIaF er vel ikkje den mest vennelege boka nei. Er periodar ein kan bli litt ugod eller skikkeleg opprørt når ein les, og det gjelder sjølv etter myndighetsalder. :roll:

Fikk mareritt om blod og krig av å lese disse bøkene. Men uansett er det de beste jeg har lest innen Fantasy.

Men du må jo ha noen bøker til gode å lese senere, så hvorfor ikke vente et par tre år. Så får du kanskje bedre utbytte av dem. Imellomtiden er vel 5'eren kommet og kanskje neste nermer seg.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Er fireren kommet ut alt, eller noen som har peiling på når den kommer? (asoiaf altså) :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Og dersom du føler sånne linker er spoilerrisky - som dei ofte er - så er det fire bøker ute i ASoIaF:
A Game of Thrones
A Clash of Kings
A Storm of Swords
A Feast for Crows
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Tja, ein må vel lese alt i detalj på Wikipedia om ein i det heile skal finne spoilers. Er ikkje vanskeleg å finne ei lita liste. :wink:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Tanum bokhandel på Byporten (Oslo) hadde i hvertfall de to første, om ikke tre, bøkene i A Song Of Ice and Fire på mamutsalget, vet ikke om det er fortsatt da men. I Tillegg så hadde de Neil Gaiman-bøker, Stephen Kings "The Dark Tower"-serie, pluss noe annet fantasy. Synd jeg ikke hadde tid til sjekke det ut nærmere..
Manbearpig
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Æsj jeg er så tullete, jeg hadde jo lest fireren :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

De er bare på engelsk sant?
lolzi
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

A Song of Ice and Fire er ikke på norsk, vis det er det du tenker på. Kan hande den er oversatt til noen andre språk, men om det hjelper vet ikke jeg
Manbearpig
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

nei.. er ikke så god i andre språk.. men enegelsk funker. Jeg bare lurte.
lolzi
Mizu
Hengiven
Hengiven

Post by Mizu »

Jeg vet ikke om det er fordi dere ikke la merke til posten, eller om dere bare ikke har lest den. Unnskyld for å mase, men jeg spør igjen
:D Er det noen som har lest Fallon-serien av Robert Jordan? Er den verdt å kjøpe?
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Eg har ikkje lese den, derfor kan eg heller ikkje gje deg noko svar. 8)

Prøv å bruk ''Søk''-funksjonen her i forumet å sjå kva du finn. ;)
- Davram Bashere
Mizu
Hengiven
Hengiven

Post by Mizu »

Prøvde det nå. Ser ikke ut som noen har lest den :? Kanskje jeg bare skal kjøpe den da, og se om den er bra.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Har heller ikke lest den.. har faktisk ikke hørt om den en gang jeg.. Men jeg kan egentlig ikke så mye om andre fantasy-serier/bøker enn tidshjulet...
lolzi
Mizu
Hengiven
Hengiven

Post by Mizu »

Angående fantasy bøker så blir jeg stadigvekk anbefalt å lese bøker av David Gemmell når jeg er på et forum tilegnet Conn Iggulden. Jeg har bare lest debutromanen hans enda, som heter Legend, og jeg syntes den var dritbra. De sier at bøkene bare blir bedre og bedre etterhvert :D

Han lager geniale karakterer som virker på en måte "ekte", hvis du skjønner. Uansett så hvis du vil lese mer fantasy så kan du prøve å lese boka Legend av David Gemmell og se hva du syntes om den. Bare et tips, hvis du vil :)
Post Reply