Ashaman wrote:Nei, aSoIaF er vel ikkje den mest vennelege boka nei. Er periodar ein kan bli litt ugod eller skikkeleg opprørt når ein les, og det gjelder sjølv etter myndighetsalder.
Fikk mareritt om blod og krig av å lese disse bøkene. Men uansett er det de beste jeg har lest innen Fantasy.
Men du må jo ha noen bøker til gode å lese senere, så hvorfor ikke vente et par tre år. Så får du kanskje bedre utbytte av dem. Imellomtiden er vel 5'eren kommet og kanskje neste nermer seg.
Og dersom du føler sånne linker er spoilerrisky - som dei ofte er - så er det fire bøker ute i ASoIaF:
A Game of Thrones
A Clash of Kings
A Storm of Swords
A Feast for Crows
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Tanum bokhandel på Byporten (Oslo) hadde i hvertfall de to første, om ikke tre, bøkene i A Song Of Ice and Fire på mamutsalget, vet ikke om det er fortsatt da men. I Tillegg så hadde de Neil Gaiman-bøker, Stephen Kings "The Dark Tower"-serie, pluss noe annet fantasy. Synd jeg ikke hadde tid til sjekke det ut nærmere..
Jeg vet ikke om det er fordi dere ikke la merke til posten, eller om dere bare ikke har lest den. Unnskyld for å mase, men jeg spør igjen Er det noen som har lest Fallon-serien av Robert Jordan? Er den verdt å kjøpe?
Angående fantasy bøker så blir jeg stadigvekk anbefalt å lese bøker av David Gemmell når jeg er på et forum tilegnet Conn Iggulden. Jeg har bare lest debutromanen hans enda, som heter Legend, og jeg syntes den var dritbra. De sier at bøkene bare blir bedre og bedre etterhvert
Han lager geniale karakterer som virker på en måte "ekte", hvis du skjønner. Uansett så hvis du vil lese mer fantasy så kan du prøve å lese boka Legend av David Gemmell og se hva du syntes om den. Bare et tips, hvis du vil