Hvilket land tilhører dere?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Hvilket land tilhører dere?
Jeg har lurt på om det er flere enn jeg som identifiserer seg med inbyggerne i en nasjon i Randland.
Jeg for mitt vedkomende mener jeg passer best til å være Malkier, mentaliteten deres og det at de fremdeles ser seg selv som en egen nasjon selv om landet deres er slugt fasinerer meg. Og utifra hvordan flere jeg kjenner har beskrevet meg, mener jeg det ligner mest på en Malkierin.
Hvordan er det med dere?
Jeg for mitt vedkomende mener jeg passer best til å være Malkier, mentaliteten deres og det at de fremdeles ser seg selv som en egen nasjon selv om landet deres er slugt fasinerer meg. Og utifra hvordan flere jeg kjenner har beskrevet meg, mener jeg det ligner mest på en Malkierin.
Hvordan er det med dere?
<a><img></a>
Jeg vet egentlig ikke jeg
Har kanskje ikke tenkt så mye på det. Men Andor virker jo som det vanlige landet, om man kan kalle det det, det har vel ikke så mye særpreg over seg. Så den umiddelbare tanken som slår meg er Andor, men mulig jeg finner ut noe annet etter hvert 
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
- Mat
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

- Posts: 2715
- Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
- Contact:
Det er vel for mange lettest å kjenne seg igjen i Andor, fordi det er det landet som ligner mest på et moderne demokrati. Så er det selvsagt det landet vi har blitt mest eksponert for.
Cairhien har jo sitt berømmelige Fyrstehusenes spill, og jeg klarer ikke kjenne meg veldig igjen i det.
Tar Valon er på en måte politisk sentrum i verden, samtidig som ingen bryr seg stort om det. På mange måter likt Vatikanet. Tviler på at jeg kjenner meg særlig igjen i det.
Rift har Steinen sin og fiskeri. Det er det eneste vi egentlig vet om landet.
Det er en del av Grenselandene vi har blitt mer kjent med.
Malkier er tapt, og lever knapt som et sagn. Det er selvsagt heltemodig å tilhøre landet, men det gir ikke akkurat salt til maten.
Saldea har blitt presentert som de krokete nesers land, og på grunn av Faile tror jeg mange ser det for seg som et handelsland, hvilket det også godt kan være. Så skal vi heller ikke glemme utrykket saldeanske bondejenter, det må jo komme av noe.
Arafellin er såvidt jeg husker der damene er på sitt mest forføreriske, og det kan vel også være derfra de går med kniver i kløfta, uten at jeg husker det helt nøyaktig. Det kan også ha vært Arad Doman.
Det er en skam å si det, men jeg kommer desverre ikke på noen flere særpreg for landene i farta.
Cairhien har jo sitt berømmelige Fyrstehusenes spill, og jeg klarer ikke kjenne meg veldig igjen i det.
Tar Valon er på en måte politisk sentrum i verden, samtidig som ingen bryr seg stort om det. På mange måter likt Vatikanet. Tviler på at jeg kjenner meg særlig igjen i det.
Rift har Steinen sin og fiskeri. Det er det eneste vi egentlig vet om landet.
Det er en del av Grenselandene vi har blitt mer kjent med.
Malkier er tapt, og lever knapt som et sagn. Det er selvsagt heltemodig å tilhøre landet, men det gir ikke akkurat salt til maten.
Saldea har blitt presentert som de krokete nesers land, og på grunn av Faile tror jeg mange ser det for seg som et handelsland, hvilket det også godt kan være. Så skal vi heller ikke glemme utrykket saldeanske bondejenter, det må jo komme av noe.
Arafellin er såvidt jeg husker der damene er på sitt mest forføreriske, og det kan vel også være derfra de går med kniver i kløfta, uten at jeg husker det helt nøyaktig. Det kan også ha vært Arad Doman.
Det er en skam å si det, men jeg kommer desverre ikke på noen flere særpreg for landene i farta.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Tror det er de Domanske kvinnene som er de forføreriske.
I Murandy og Altara så er det sånn at folket ikke bryr seg om kongen eller dronningen, da denne ikke har særlig makt utover hovedstaden. De er selvstendige og det er mange lokale fyrster som har makt over mindre ommråder.
I Murandy og Altara så er det sånn at folket ikke bryr seg om kongen eller dronningen, da denne ikke har særlig makt utover hovedstaden. De er selvstendige og det er mange lokale fyrster som har makt over mindre ommråder.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
- Mat
Jeg tror jeg ville vært fra Mayene. Ikke fordi jeg hadde likt meg best der men fordi jeg hadde vært et utskudd der.
Men jeg ville ha kommet fra Andor, det er ganske generellt, og The two rivers ligger der, og jeg har alltid vært sånn at jeg alltid starter på nytt når noe går galt selv om jeg er sint, deppa, osv.
Men jeg ville ha kommet fra Andor, det er ganske generellt, og The two rivers ligger der, og jeg har alltid vært sånn at jeg alltid starter på nytt når noe går galt selv om jeg er sint, deppa, osv.
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv 
-
Rodel Ituralde
- Hengiven

- Posts: 242
- Joined: Sun Mar 23, 2008 16:48
- Location: Arad Doman
-
davram bashere
- Sitter

- Posts: 797
- Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
