I hva slags miljøer foregår handlingen?

Still dine spørsmål fra bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Insvims
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Insvims »

Det KAN jo skje mer enn at "det kommer en mann, så går de videre, så kommer det noen, så går de videre...".
Jeg tenkte meg mer i retning av at man beveger seg mer i villmarken, slik som i LOTR. Mye kan skje der.
Det er et par fine scener (jeg tror begge er fra første bok), hvor de finner Shadar Logoth (som jo er en stor by, men forlatt og igjengrodd) ute i skogen, og hvor de møter Tuatha'an.
Men veldig mye foregår i kjempestore byer. Savner litt mer variasjon, kanskje.
Men når det er sagt; finnes det egentlig noen veldig store skoger i WoT universet? På kartet ser det ikke slik ut. Det er store sletter, og en del fjell, dog.
Ninin
Hengiven
Hengiven

Post by Ninin »

Du høres ut som en person som kunne ha lest Bull-Hansen bøkene hans er 70% naturskildringer. Som å lese fantasyens Knut Hamsun :lol:
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv :D
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Du har Braemskogen i Nord-Andor som er den største jeg kommer på. Også er det jo Vannskogen i Tvillingelvene, og Svartskog eller noe sånt litt sør for Tvillingelvene, tror jeg.
Men jeg tror at det generelt er mye skog over hele Randland, men kanskje ikke så mange store, ordentlige, tette, og det vises heller ikke på kartet...
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Insvims
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Insvims »

Jeg er snart halvveis i The Shadow Rising. Endelig trodde jeg at vi skulle bringe handlingen litt ut av byen, og se hvordan landet ellers ser ut i WoT-universet. Et stort følge skulle forlate Tear og angivelig krysse The Spine of the World. Men hva gjør de? Jo de bare finner nærmeste Portal Stone, og vips er alle framme ved målet (som er en ny by). Det er litt kjedelig i lengden at det er lite variasjon i miljøene. Nesten alt foregår i byer. Men ellers liker jeg serien godt, og jeg har som mål å fullføre lesingen av de 11 hovedbøkene som er kommet ut innen A Memory of Light kommer (angivelig neste høst).
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Ja, ville ikke sagt at miljøet der du er i boka nå er veldig by da. De er jo tross alt ikke i en by. Bare litt.. Men nei.. synes ikke det er så veldig byby der.
lolzi
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Er det ikke bare en slags samling med telt da?
- Mat
Insvims
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Insvims »

De havner rett utenfor Rhuidean, som etter hva jeg forstår er en by. Om enn uferdig, med sine halvbygde tårn etc.
Uansett hadde jeg gledet meg til masse eventyr "in the wilderness". Den ble jeg snytt for :P
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Eventyr av den sorten kommer forhåpentligvis. Ha tålmod og vent, tolver'n blir mega :)
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Jaja, Rhuidean er vel en by... men der de møter de vise er vel mer en samling av telt og sånn, var det jeg mente :P
- Mat
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Jeg vil jo si at det er ganske vilt i Trefoldlandet da...
lolzi
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Det er det. Mer spredt og mindre byer og..
- Mat
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Insvims wrote:Men når det er sagt; finnes det egentlig noen veldig store skoger i WoT universet? På kartet ser det ikke slik ut. Det er store sletter, og en del fjell, dog.
The Black Hills er vel for det meste skogkledt, og det samme gjelder veldig mange stor områder som ligger langsmed fjell.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply