Hehe... du vet Mac var de første som kalte datamaskinene sine for PC?Ashan'Sei wrote:.Mizu wrote:ooh, jeg bruker Mac også Ashan'SeiHerlige pc'er!.
don't cal it PCmac er ikke pc mac er mac
det er de beste dataene som fins.
og hvis du av en eller ana gal grunn vil kjøre windass på det fins det nok apps som emulerer windass (noen kjører windass bedre en det windos maskiner gjør selv.)
har du hatt mac lenge?
Chriz:
Darkfall er det spillet jeg gleder meg mest til, ved siden av Fable 2. Det er et MMORPG lagd av spillere for spillere, for å si det sånn. Darkfall lages av Aventurine som sier de er lei av alle de like "grindfest" MMO'ene som er der ute (e.g. WoW).
Det er et spill uten lvl'er og det har ikke class system. Slossinga er FPS-style, så det er bare skillen til hver enkelt spiller som teller. Angående no-class-system så er det slik at finner du et sverd så plukker du opp det og lærer deg å bruke det. Lærer du en spell kan du bruke den. Som det ville vært i virkeligheten. Man må også passe på da, for bruker man mye rustning kaster man treige spells, og bruker man vanlig klær tåler man kanskje ikke så mye. Så man må kombinere selv.
Noe som også er viktig er at i motsetning til WoW er ikke Darkfall gear-basert. I WoW vil den med best gear vinne, nesten alltig uansett. Slik vil det ikke være i Darkfall. Dør du i Darkfall kan alle komme og ta alle tingene dine. Til gjengjeld kan du ta andres. Men er du så uheldig at du mister alle tingene dine så er det bare å lage eller kjøpe nytt, no big deal! For så å gå ut i kampen igjen.
Siden det ikke er lvl'er så blir det som å spille endgamen med en gang!
Verdenen er stor og dynamisk. Du kan si at hvis du løper gjennom WoW verdenen vil det ta 30 min - 40 min, men i Darkfall tar det 8 timer!
Dyrene har AI, og i motsetning til WoW så vil ikke en ulv gå i ring. En ulv vil gå i flokk rundt om i hele verdenen og lete etter byttedyr. Hvert eneste individ i dette spillet har et liv. Også hvis du dreper et dyr vil det ikke respawne et nytt dyr der.
Et eksempel som ble brukt var:
En drage bor i en hule nær en bossetning. Dragen har mange salamandere som jobber for seg, og er en pest og en plage for alle spillere i nærheten. Så kommer en gruppe med modige eventyrere og dreper dragen og alle medhjelperne dens. Da vil de som venter på at dragen skal respawne bli mektig skuffet, for det vil den aldri gjøre. Da vil hula bli tom og alt er fryd og gammen.
Men så kommer en vandrene goblin-gruppe. De ser en fin hule og bosetter seg der. Så kommer det fler. Nå er de 50 stykker og en liten styrke i seg selv. Nå begynner de å bygge en liten festning rundt hula, og kanskje hvis de er heldig får de en stor sterk sjef (boss). Nå blir disse kanskje en plage til neste gruppe med eventyrere.
Dyr som ulv, hvis de dreper deg vil de spise deg. Humanoids, som goblins, vil ta alt gearet ditt.
Man kan også bli med i guilder. Man kan bygge sine egne byer, hus, skip, rustning, våpen, man har kamp til sjøs, fra hesteryggen osv.
Tilbake til guildene. Med en guild kan man bygge en by. Man kan få allianser med andre guilder, men også fiender. Man kan da ta å angripe andre guilders byer og erobre territorium. Man kan ta over byer, eller brenne dem til grunnen på pur f.
Man kan bygge en festning på en øy midt ut på havet, og bygge et skip og leve som pirater. Man kan bli med i en guild og erobre territorium. Man kan gå på eventyr reiser i store grotter, oppå fjell og under vann osv, og drepe store monstre. Man kan satse på å crafte gear og tjene mye penger. Man kan gjøre alt!
Det er seks raser foreløpig: Human (ofc), Mirdain (alver), Dwarf (ofc), Orks, Maihrim (ulvemenn), og Alfar.
Human, Mirdan og Dwarf er som regel i allianse, men siden man har mye frihet så kan man jo velge å bli en sviker. Man kan tross alt drepe alt og alle når som helst hvor som helst. Vil som regel få konsekvenser men...
Orks og ulvemennnene er også i en allianse, og de sloss mot resten.
Alfar derimot er imot alle andre. Hvis for eksempel noen humans dreper en ond Alfar boss midt i jungelen kan kanskje noen alfar få en epic quest å gjenopplive denne bossen. Det er en mulighet.
Mulighetene er så mange for dette spillet. Nå har jeg skrevet dette her bare på det jeg kan huske nå, så jeg har sikkert glemt litt. Håper det hjelper!