Musikk

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Last ned?
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Driver ikke med nedlasting, skal ha en fysisk cd med booklet and everything. Vet ikke hvorfor men har aldri, og mest trolig vil aldri så lenge det er cd'er å kjøpe, lastet ned musikk, med et par-tre unntak, og da var det gratis nedlasting fra hjemmesiden til bandet.
Manbearpig
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Er da ikke noe galt i å laste ned, om du skal kjøpe den uansett. Ikke din feil at de ikke har den inne.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Sammael wrote:
Chriz wrote:Si et band da, så kan vi diskutere det :D
"Taake". Discuss.
Så flott at du nevnte Taake. Det er faktisk et av favorittbanda mine innen for svart-metallen. De lager helt fantastisk musikk.
Det er flott å se at andre også har sansen for slik musikk. :wink:

Personlig holder nok jeg til innenfor metallen. Hører på det meste av ekstrem-metall.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Hva vil dere si er definisjonen av nu-metal? Hvilke band finner vi der?
Har noen venner som hører på band som Soad, Disturbed, Ratm, Korn og slikt... er det nu eller ikke? :P
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Kjetil wrote:Er da ikke noe galt i å laste ned, om du skal kjøpe den uansett. Ikke din feil at de ikke har den inne.
Er vel av prinsipp. Men mener du fra eks. iTunes, eller "ulovlig"? Men står fast på at jeg liker å ha cd'en i samlinga (selv om samlinga begynner å vokse ut av hylleplassen sin)

Chriz: Nu-metal er vel en fusjon av metal, hip-hop, funk og grunge. Tror jeg har skrevet mer om det et par sidet tilbake på topicen her...
Manbearpig
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Asphyxiate wrote: Er vel av prinsipp. Men mener du fra eks. iTunes, eller "ulovlig"? Men står fast på at jeg liker å ha cd'en i samlinga (selv om samlinga begynner å vokse ut av hylleplassen sin)
Selvsagt "ulovlig", du skal jo ikke betale to ganger for samme varen. Det er kun tyveri om noen er skadelidende, og det er vel ikke tilfellet.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Chriz wrote:Hva vil dere si er definisjonen av nu-metal? Hvilke band finner vi der?
Har noen venner som hører på band som Soad, Disturbed, Ratm, Korn og slikt... er det nu eller ikke? :P
Band som er Nu-metal er feks Korn, Slipknot, Linkin Park, Coal Chamber, Disturbed, P.O.D., Godsmack, Limp Bizkit.

System Of A Down er mer klassifisert som alternativ eller eksperimentell heavy metal, selv om bandet av og til blir omtalt som et nu-metalband.

Definisjonen på sjangeren er her tatt fra wikpedia: Nu metal (also known as new metal or nü metal) is a musical genre that emerged in the mid 1990s which fuses influences from grunge and alternative metal with funk music, hip hop and various heavy metal genres, such as thrash metal and groove metal.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Da har jeg ganske eller delvis rett :)
- Mat
goldfish
Trollok
Trollok

Post by goldfish »

trodde du alltid hadde fullstendig rett jeg chriz xD
I'll say it again: Don't eat that fish, it's poisonous, but wait! It's too late, you stupid morons ate it!
-- goldfish?
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Men selv så synes jeg nu-metal er en av de mindre bra subsjangrene innen metallen. Blir ofte ikke heavy nok dessverre. :P

Kan føye på en liste med en del av det jeg har av metall, og alt er på cd selvfølgelig. Jeg laster nemlig heller ikke ned ;).
Skal også sies at her er det bare å plukke og sjekke ut. Kan anbefale det meste av av disse bandene på det sterkeste.

# Alestorm
# All That Remains
# Amon Amarth
# Arch Enemy
# As Blood Runs Black
# Atreyu
# Billy Talent
# Bleeding Through
# Bring Me The Horizon
# Borknagar
# Bullet For My Valentine
# Burzum
# Cannibal Corpse
# Children Of Bodom
# Chimaira
# CKY
# Cor Scorpii
# Darkthrone
# Decapitated
# Devildriver
# Dimmu Borgir
# Emperor
# Enslaved
# Fear Factory
# Finntroll
# Gojira
# Ill Niño
# Immortal
# In Flames
# In Vain
# Iskald
# Job For A Cowboy
# Keep Of Kalessin
# Killswitch Engage
# Lamb Of God
# Linkin Park
# Lumsk
# Maroon
# Mayhem
# Mistur
# Neaera
# Rise Against
# Rwake
# Sahg
# Satyricon
# Seether
# Slipknot
# Soilwork
# Sonic Syndicate
# Static-X
# Still Remains
# Susperia
# Sworn
# Sybreed
# System Of A Down
# Taake
# Taakeferd
# The Black Dahlia Murder
# Through The Eyes Of The Dead
# Thyrfing
# Trivium
# Tsjuder
# Twelve Tribes
# Unearth
# Vreid
# Windir
# Ásmegin
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

goldfish wrote:trodde du alltid hadde fullstendig rett jeg chriz xD
Nah, ikke helt, System f.eks. er ikke helt nu, men hvis jeg sier det mange nok ganger til meg selv så blir det sikkert sant til slutt ;)
- Mat
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Har funnet ut at jeg liker Alle som inte dansar er voldtekstmenn... haha! Den er kul da. Også kommer man i skikkelig dansehumør av den :D
Noen andre som også synes den er litt kul eller? Trenger bare å være litt.. hihi.. eller hater alle den?

Forresten!! Noen som liker Pakito? hoihoi! gøy gøy å danse til! Spesielt Moving on stereo!
lolzi
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Var ikke det årets russesang? Ingen russesang er "bra".

Akira: Du sier at det er en liste med metallband, men hverken Rise Against eller Billy Talent er metal, det er punk. Gode band, men overhode ikke metal

Har forsåvidt fått kjøpt den nyeste til Death Cab for Cutie, og hørt igjennom den et par ganger. Det som slår meg er at dette albumet er langt mer variert og rocka enn de foregående. Det var lignende greier på Transatlanticism (We looked like giants), men ikke noe på Plans som var ganske snill og "søt" i forhold. Narrow Stairs virker som den tøffe broren til Plans. God plate dog
Manbearpig
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

nei.. russesangen heter "jag vet du vill ha mig"..
bra og bra. Sa ikke at den var braa.. sa den var kul. Ikke det samme. Og hvis du ser det jeg har skrevet etterpå så er det grunnen. Man blir i dansehumør av den! ;) Tror egentlig det er det eneste den sangen vil.
lolzi
Post Reply