Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Hvorfor ikke bare forlenge lånet?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Jo, når jeg sa litt seint så mente jeg vel egentlig veldig seint :P Lånet er allerede forlenget maksimalt :|
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
goldfish
Trollok
Trollok

Post by goldfish »

haha chriz : D lite catchy! :D

Driver å leser Ett skritt etter jeg, av Henning mankell! Totally worth it!
Når jeg er ferdig med den og gidder å lete nederst, bakerst og innerst i kommoden min skal jeg begynne på WoT igjen :D:D:D:D:D:D:D
I'll say it again: Don't eat that fish, it's poisonous, but wait! It's too late, you stupid morons ate it!
-- goldfish?
Pedron Naill
Hengiven
Hengiven

Post by Pedron Naill »

heisann, er jo ikke så ofte innpå her lenger (egentlig så er jeg det, men finner alldri på noe å skrive :P)...

Jeg leser da Før Frosten, av Henning Mankell. flott bok egentlig selv om den i stor grad handler om mord og dyremishandling, og en stor slump kristendom... Ekstrem kristendom. Veldig mørk bok på mange måter men hvis du klarer deg gjennom den er den veldig kjekk!
scott lynch wrote:Ooooh. You really dodged the fall of the axe on that question, didn't you?
Yeah, I kinda did. Hey, Tolkien was the guy that spoke seventeen languages. As for me, I... I'm, um, really good at Final Fantasy VI.
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Men nå er de fire bøkene som er kommet ut i A Song of Ice and Fire kjøpt, betalt og satt i bokhylla :D

Litt kjipt at de hadde alle utenom første boka da jeg var innom Outland første gangen, men i går, da mener jeg fredag, fikk jeg i tak i første boka, så nå er det bare å lese videre :)
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

...lest i det siste:

Klappet nettopp igjen siste side på Dan Browns Iskaldt bedrag. ....Ble ei våkenatt ja!

Har også lest "Havets Katedral", grei nok! ..Artig å lese om Barcelonas historie.
.....og en....eh,... ja, hva søren var det den het igjen, altså ikke interessant...Steinringens tegn, var det....sprøyt, men sikket ok lettlest, hvis noen vil ha noe helt lett, (for jenter!)

Har lagt Steven Ericsons Memories of Ice, på vent.....

Balzacs "Far Girodet", ligger også halvlest, ble litt dyster.

Nå venter jeg bare på nyheter om at den godeste George R R Martin, har fått ut fingeren.

.....og folkens....hvem har lest Svermen sia sist? Ikke...? Get on with it!
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Siri Sedai: Hva er Svermen? Er den bra? :D Forfatter?
Hva handler den om?
lolzi
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Bra?......Dritbra!

Forfatter: Frank Schatzing,
...en slags miljøthriller

Kikk litt lenger ned på siden. Skrev en liten anmeldelse for en tid tilbake.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

hehe, ok! Så den nå. Blir kanskje en sommerbok i å :D Hvor lang er den? SÅnn lang? Eller sånn kort?
lolzi
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Lang!....ca 1000 sider eller noe sånt. Bare det at når du er ferdig med dem ønsker du deg 500 til!

Men det er da ingenting for en dreven Tidshjulet leser. :lol: :lol:

Akkurat passe lang for en regnværsuke!
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

I påvente på at det lokale biblioteket skal få inn "Memories of Ice" (Steven Erikson), har jeg begynt å lese på gamle "Boing"-bøker, dvs. fotball-bøker på 100-200 sider. Grei underholdning som tar en kveld. Moro å tenke tilbake på den tiden jeg synes at disse bøkene var helknalle (det er de altså IKKE!)!
Manbearpig
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Siri Sedai wrote:Lang!....ca 1000 sider eller noe sånt. Bare det at når du er ferdig med dem ønsker du deg 500 til!

Men det er da ingenting for en dreven Tidshjulet leser. :lol: :lol:

Akkurat passe lang for en regnværsuke!
Jey! Hihi, jeg liker lange bøker best. Korte blir så fort ferdig, og de blir liksom litt... korte..
lolzi
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Korte bøker har vært kjent for å være litt korte, det kan jeg si meg enig i!

Driver å leser Red Seas under Red Skies for tiden. Med halve boken unnagjort kan jeg si meg passe fornøyd. Leste ellers Mannen som elsket Yngve for leden. Boka var til tider bra, men en svak slutt ødela mye.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Nyere forskning viser at jeg har Hitchhikers' var den siste boka jeg rapporterte om. Det betyr ikke at jeg ikke er ferdig med den, tvert imot. I tillegg har jeg lest Papirpenger av Ken Follet, og er snart ferdig med Patriotenes spill av Tom Clancy.

Jeg er visst inne i krim nå, skjønner jeg.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Tror du mistet litt der, Brækar :wink:

Patriotens Spill er en god bok til Clancy å være. Jeg liker ikke de nyere bøkene av han. De er skrevet som et filmmanus.

Og en trist melding til slutt: I helga var det slutten for ett langt og godt liv. Etter flere års tro tjeneste i allmennopplysningens hellige arbeide var det slutt for bokhyllen min. Den knakk under vekta. På plussiden kan det nevnes at den ble til en utmerket start på et sankthansbål.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Locked