Info om Shienar?

Still dine spørsmål fra bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Leowilde
Mørkefrende
Mørkefrende

Info om Shienar?

Post by Leowilde »

Jeg er litt fristet til å lage en karakter til rollespill her, hvis jeg ikke er for sent ute til det. Hun er fra Shienar, og derfor skulle jeg gjerne hatt litt mer bakgrunnsinformasjon om Shienar!

- Folks generelle utseende
- Evt. dialekt
- Generell oppførsel
- Forhold til andre folk / land
- Hvor sto de i forholdtil Aielkrigen?

Etc.

Og sånn spoilermessig har jeg akkurat begynt på første kapittel av bok 5. ^_^

Jeg håper noen kan hjelpe meg her, i såfall, tusen takk! :)
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Tar dette ut fra hodet nå... du finner helt sikkert noe stoff på http://www.encyclopaedia-wot.org/ eller en annen nettside dedikert til Tidshjulet. Pass deg for spoilere da :P

Generelt utseende: De har sånn "topknot" på hodet, som jeg ikke kommer på hva er på norsk..

Tror ikke de snakker noe særlig annerledes, kan kanskje være litt grov i språket, a la Uno..

Oppførsel: De er formelle og har respekt for Aes Sedaier.

De ser, om ikke akkurat nedverdigende, så har de ikke gjennomtrengende respekt for sørlendingene, alle land sør for grenselandene, da det er grenselandene som beskytter de andre ved å kjempe i og mot Pestlandet.

De kjempet mot Aielene. Det er jeg ganske sikker på :P

Der, litt info i hvert fall. :) Men oi, jeg begynner å glemme :| Det liker vi ikke..
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Leowilde
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Leowilde »

Joda, dette hjalp! :) Og tusen takk for den linken! Den kommer nok til nytte.

Best å friske opp litt på kunnskapen, eh? ;)
Hastian: "Hva er vitsen med å ha dørbolten på UTSIDEN? Nå kommer jo alle seg inn!" Horatiu lempet den av, før han svarte med selvfølgelig stemme: "Var den på innsiden, ville jo ikke VI komme oss inn!"
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Ja det tror jeg det begynner å bli på tide å gjøre! :)
Men.. jeg så at du allerede hadde laget karakter da, men ikke før etter denne posten :P
- Mat
Leowilde
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Leowilde »

Vel, Leowilde ble planlagt før jeg la ut spørsmålet om Shienar. Jeg ville bare passe på at hun ikke gjorde noe som var FOR u-shienarsk. :P Åja, og hun er blond... Mørk blond. Går det an...?
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Det vet jeg ikke.. men om det ikke passer helt så kan du bare si at hun har en fjern slektning fra Andor eller noe sånt, og har fått blondhåret derfra :P Innbiller meg at de fleste der er mørkhåret..
- Mat
Mattrim Cauthon
Hengiven
Hengiven

Post by Mattrim Cauthon »

Topknot=Hårknute...
er i alle fall det den blir kalt...
Image
Post Reply