Ja, det har du rett i, må ha sneket seg med da jeg skrev lista.Asphyxiate wrote:Akira: Du sier at det er en liste med metallband, men hverken Rise Against eller Billy Talent er metal, det er punk. Gode band, men overhode ikke metal
Musikk
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Har du sittet på youtube og sett på de utallige videoene som er lagt ut der, og synes at de er morsome/underholdende? Liker du det til tider glimrende punk-pop bandet Weezer? Sjekk ut denne musikkvideoen for Weezers første video fra det nyeste albumet: http://www.youtube.com/watch?v=muP9eH2p2PI
Manbearpig
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

I'm carried in the whale! 
Anyhoo, siden sist har jeg begynt å høre mer på metal, mye på grunn av oppfordringer fra Akira. resultatet er at jeg har blitt stor fan av spesielt Enslaved, Solefald og Borknagar, men også 1349, Naglfar, Satyricon, Arch Enemy og Morbid Angel, og flere kommer sikkert til å bli lagt til lista mi, selv om jeg vil fortsette å være like kresen som jeg er innen de fleste andre sjangrene jeg hører på.
Ellers var jeg forresten på Ane Brun-/Patti Smith-konserten på MoldeJazz i går, og selv om Ane Brun, som jeg hovedsaklig kom for å se, ble et nummer for lita for den "store" utendørsscena på Romsdalsmuseet, så veide 62 år gamle Patti opp for alt. Makan til livat konsert har jeg aldri vært på, og makan til bra cover som Smiths versjon av The Jimi Hendrix Experience sin "Are You Experienced?" skal man lete lenge etter. Hinsides bra; hvis dere får muligheta en gang, benytt dere av den!
Videre går jeg som en liten unge og gleder meg til lørdag, da jeg skal se Enslaved live for første gang. Riktignok skal de framføre et bestillingsverk til festivalen sammen med jazzgruppa The Shining, så jeg får ikke hørt schlägere som Alfablot, Api-Vat eller Ruun, men likevel. Det er fortsatt Norges triveligste band.
Anyhoo, siden sist har jeg begynt å høre mer på metal, mye på grunn av oppfordringer fra Akira. resultatet er at jeg har blitt stor fan av spesielt Enslaved, Solefald og Borknagar, men også 1349, Naglfar, Satyricon, Arch Enemy og Morbid Angel, og flere kommer sikkert til å bli lagt til lista mi, selv om jeg vil fortsette å være like kresen som jeg er innen de fleste andre sjangrene jeg hører på.
Ellers var jeg forresten på Ane Brun-/Patti Smith-konserten på MoldeJazz i går, og selv om Ane Brun, som jeg hovedsaklig kom for å se, ble et nummer for lita for den "store" utendørsscena på Romsdalsmuseet, så veide 62 år gamle Patti opp for alt. Makan til livat konsert har jeg aldri vært på, og makan til bra cover som Smiths versjon av The Jimi Hendrix Experience sin "Are You Experienced?" skal man lete lenge etter. Hinsides bra; hvis dere får muligheta en gang, benytt dere av den!
Videre går jeg som en liten unge og gleder meg til lørdag, da jeg skal se Enslaved live for første gang. Riktignok skal de framføre et bestillingsverk til festivalen sammen med jazzgruppa The Shining, så jeg får ikke hørt schlägere som Alfablot, Api-Vat eller Ruun, men likevel. Det er fortsatt Norges triveligste band.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
1349 var ett av bandene jeg vurderte å leke 18 for natt til i dag, mest på grunn av navnet. Men siden jeg ikke hadde noe forhold til musikken, og bandbildet var rimelig harry, sov jeg isteden.Terje wrote: men også 1349
Disse hadde jeg forøvrig muligheten til å se på klubbkonseptet til Slottsfjell, den fortreffelige og svært koselige festivalen i Tønsberg. Som blant annet ga meg nostalgiske DeLillos 85, hurramegrundtbandet Gogol Bordello, nydelige National Bank, heltene i Superfamily, og Kaizers Orchestra, ikke minst. Også Kent da. Etter den konserten oppdaget jeg at jeg liker Kents musikk mye bedre enn jeg liker selve bandet. Men DumDum Boys var nok det mest vanvittige. Konserten var virkelig bra, publikummet var det ikke. Alle de fulle mennene som absolutt måtte presse seg helt frem til scenekanten for å vræle "splitter pine!" førte til bevisstløse jenter og knukkede armer.
Ellers oppdaget jeg både iLiKETRAiNS, The Floor is Made of Lava og SMALL og at Ila Auto er mye mer stilig enn jeg alltid har trodd. Blant annet.
Helgens store nederlag var da jeg rundt et døgn senere oppdaget hvor lett det hadde vært å komme inn på Valentourettes-konserten. Jeg sutrer litt fortsatt. Men fornøyd, det er jeg.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Dette var utrolig gledelig å høre (lese). Endelig virker det som om forkynninga mi har gått gjennom hos noen.Terje wrote:I'm carried in the whale!
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Jeg vil gjøre alle oppmerksom på det nye doble studio-albumet fra Marillion. Det kan forhåndsbestilles både som en de-luxe utgave med en stor bok, eller som to separate CDer fra Marillions hjemmeside.
Marillions teatralske musikk passer utmerket for fantasy-fans
Jeg har selvsagt forhåndsbestillt min for lengst.
Konsert på Rockefeller 24. januar.

Marillions teatralske musikk passer utmerket for fantasy-fans
Jeg har selvsagt forhåndsbestillt min for lengst.
Konsert på Rockefeller 24. januar.

Heihei folkens! Da har det gått noen dager siden Metallica slapp sin niende plate: Death Magnetic. Jeg har den og synes den er kjempebra! Man kan ikke forvente at de kommer helt tilbake til 80-tallet heller og det er bedre enn St. Anger så jeg er fornøyd! 
Høydepunktet er The Day That Never Comes, i tillegg til mange andre, men kan jo ikke nevne hele plata
Andre som har kjøpt plata/har musikken? Synspunkter, meninger?
Høydepunktet er The Day That Never Comes, i tillegg til mange andre, men kan jo ikke nevne hele plata
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
- Mat
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Vel, er ikke storfan, men ut ifra det jeg har hørt er det det beste albumet siden "Metallica" (1991), dog en liten skuffelse, man håper jo alltids på det beste!
En annen utgivelse fra de siste tider som jeg heller vil fremme er The Gaslight Anthem - The '59 Sound. Bringer rocken tilbake i punk-rock. Bruce Springsteen inspirert folkepunk (IKKE tenk Flogging Molly nå, men heller Against Me!). Kunne dog vært tøffere, rocka det opp litt, litt kjedelig gjennom hele albumet, men fantastisk meloditeft det skal de ha!
En annen utgivelse fra de siste tider som jeg heller vil fremme er The Gaslight Anthem - The '59 Sound. Bringer rocken tilbake i punk-rock. Bruce Springsteen inspirert folkepunk (IKKE tenk Flogging Molly nå, men heller Against Me!). Kunne dog vært tøffere, rocka det opp litt, litt kjedelig gjennom hele albumet, men fantastisk meloditeft det skal de ha!
Manbearpig
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Aldri vært en stor fan av Metallica. Liker noen sanger innimellom, noe som er uvanlig for meg siden jeg er mer av en "album-lytter" enn en "singel-samler". Har derimot en kompis som er en diger fan, og har derfor måtte høre altfor mye på dette albumet allerede. Tekstene er helt forferdelige om du spør meg: De er som å høre fjortispoesi lest høyt av en kjederøykende, smått pedofil lærer, bare med litt mer schwung enn det som er vanlig. Faktisk ganske emo tekster ogsåChriz wrote:Heihei folkens! Da har det gått noen dager siden Metallica slapp sin niende plate: Death Magnetic. Jeg har den og synes den er kjempebra! Man kan ikke forvente at de kommer helt tilbake til 80-tallet heller og det er bedre enn St. Anger så jeg er fornøyd!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Oi, det var da voldsomt da. Selv har jeg aldri vært særlig flink til å få med meg tekster, og når jeg får de med meg tenker jeg sjeldent over skikkelig dypt hva de egentlig handler om. Men liker det jeg hører, og det at de definitivt klarte å heve seg fra forrige album (St. Anger) betyr veldig mye og! Når det gjelder "ganske emo tekster" så trenger ikke dette være særlig negativt..
Åh, den som kunne være ungdom på 80-tallet, mens de største bandene var på sin høyde!
Åh, den som kunne være ungdom på 80-tallet, mens de største bandene var på sin høyde!
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
- Mat