Tv-serier

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Asphyxiate wrote:
Ashaman wrote: Elles har det starta ny sesong (5. i rekkja) med Supernatural no (jippi!)
Har de starta med sesong 5 allerede?
Ooops. :P Er sesong 4 no ja, sikkert bare eg som slengte fingeren på feil tal. For kan ikkje hugse å ha tenkt sesong 5, for eg sjekka opp før eg posta... Hehe.

Joda, sesong 3 blei bare på 16 episodar, men dei to siste ble ganske ekstreme då. :twisted:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Sjukt spennende var de, selv om man vet hva som vil skje i neste sesong
Spoiler
At Dean kommer seg fra helvete på en eller annen måte
og jeg skal ikke lese om og avsløre det for meg selv eller andre som heller ikke vil vite det. Ganske imponerende av folka bak serien, kudos! Det skal tydeligvis ikke bli mer enn 4 sesonger, og det er bra at de ikke vanner ut konseptet i det uendelige, for det kunne fort skjedd...
Manbearpig
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Asphyxiate wrote:
Spoiler
At Dean kommer seg fra helvete på en eller annen måte
You're in for a great surprise!

Har ein ting å seie om det som har skjedd; enedeleg! :lol:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Ah, Supernatural har virkelig fått en strålende start på sesongen. Har egentlig aldri vært veldig betatt av serien, men starten på sesong fire har jo bare vært aldeles strålende.

Ellers er det mange serier som bør nevnes.

Weeds har endt nok en sesong på en måte bare de er i stand til. Denne serien må være blant de beste på markedet.

House, serien over serier, har enda til gode å lage en middelmådig episode. Sesong fem kan faktisk ha startet enda bedre enn de de fire andre.

How I met your mother er jo bare en av de bedre komiseriene for tiden. Ikke en kjempe serie, men fungerer uansett bra.

Entourage har jo begynt bra. Denne serien er bare vanskelig å ikke like.

Har sett den første episoden i sesong tre av Dexter. Flott serie som fortsatt er like imponerende.

Finnes jo serier som ikke har startet like bra. Så piloten til både Fringe og True Blood, begge var bare skuff i mine øyne. Prison Break kan jeg med stolthet fortelle at jeg ga opp i starten av sesong 2. Smallville prøver, etter å ha mistet de beste skuespillerene, enda en ny sesong. Det funka dårlig.

Må nesten nevne eldre serier som bør sees. The Wire er uten tvil verdens beste Tv-serie. Serien som går over fem sesonger handler om politiet vs kriminalitet i gatene i Baltimore. Vi ser serien ifra begge perspektiv, og skjønner kjapt at det finnes mer enn bare god eller ond.

En annen serie er The office (uk). Ikke alle som liker humoren, men om man gjør det, er serien øverst på hylla.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Hvordan pokker får du tid til å se på alt dette?? Det er jo sinsykt mye da!
Som vann til tørst strupe
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jeg lasta ned Supernatural etter å ha lest om den her, aldri hørt om serien før. Jeg er ikke overbegeistra for serier om overnaturlig og religøse ting, men liker denne. Skremmer ihvertfall dama godt, hun ble ikke veldig begeistra etter jeg sa "bloody mary" tre ganger foran speilet før vi skulle legge oss.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Hehe, huskar kordan det var. Var ganske skummelt fyrste halvdel av sesong ein, men etter det så er ein ikkje så skvetten lengre, også blir det bare moro etter det.

Så langt likar eg nesten sesong 4 best av alt som har vore. Er så vanvittig sjukt plott no! Gledar meg til kvar einaste laurdag når eg kan setja meg ned å sjå det i 720p. :D
- Davram Bashere
Yawron
Hengiven
Hengiven

Post by Yawron »

Forsåvidt enig i det som er sagt om True Blood, men jeg liker det allikevel. Syns det er noen lovende elementer introdusert i ep 4, så får vi se...
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Dette er sikkert snakket om før men, veit noen hvor man før kjøpt tv-serier? Prøver å få tak i Stargate, men den selges vist ikke i vanlige filmbutikker, hvor kan jeg få tak i det da? Vil helst ikke handle på internett. Bor i Oslo området, så hvis noen veit om et sted det er mulig å komme seg til fra oslo s med tog, trikk eller buss, så er det det beste ;)
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Jeg vil tro at man får kjøpt det i en vanlig platebutikk, eller i et hypermarked eller noe. Vet ikke om noen i oslo da, men de selger tv-serier på Platekompaniet her i byen.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Platekompanier her i byen har også haugevis med TV-serier, så jeg vil ikke tro utvalget er noe mindre om man er i en større by. Og om du ikke ser det til å begynne med så får du spørre betjeningen, de bør ha peiling, og de bør også kunne bestille.

Uten at jeg vet hva jeg snakker om, så innbiller jeg meg at Stargate kanskje er såpass smalt at det er ikke alle butikker som har det framme.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Sisnera wrote:Dette er sikkert snakket om før men, veit noen hvor man før kjøpt tv-serier? Prøver å få tak i Stargate, men den selges vist ikke i vanlige filmbutikker, hvor kan jeg få tak i det da? Vil helst ikke handle på internett. Bor i Oslo området, så hvis noen veit om et sted det er mulig å komme seg til fra oslo s med tog, trikk eller buss, så er det det beste ;)
Sjekka outland?
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Sjekket vanlig platebutikker osv. de selger ikke den serien. Her i området ses det på som værdens særeste serie, så ikke kommet på å spørre betjening. men god idee :D

Nei, har ikke det. Veldig godt tips ;) hmm... får se når jeg får tatt meg en tur :D
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Skulle tru Platekompaniet kunne få tak i, har fått dei til å bestille inn ein cd for meg ein gong, så om du spør kan det hende dei gjer det for deg. Dei er jau interressert i å selge. ;)

Ellers vil eg anbefalle CDON.com. Dei har rask levering, 29kr i frakt uansett størrelse på pakka og om dei må sende meir enn ei pakke grunna forskjellig leveringstid så betalar du bare frakt for fyste pakka.

Når det gjelder Stargate (som eg forøvrig er kjempefan av) så finnes det to ulike konsept:

Stargate: SG1 (frå 1997 og fram til 2007 eller noko i 10 sesongar.)
Stargate: Atlantis (Frå 2004 og fram til idag, i 5 sesongar, som og er siste sesong trur eg)

Vil seie at Atlantis er det beste å byrja med, sjølv om SG1 handlar om starten. Men i og med at produksjonen er såpass mykje betre på SGA så får ein mykje meir ut av den serien.
Lykke til med kjøpet da, håpar med får fleire SG fans her! :D
- Davram Bashere
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Tja, en man må jo begynne fra begynnelsen, selv om SG-1 tar et par sesonger å bli glad i, så er det vel verdt det om du har mye tid å slå ihjel.
Locked