Småprat garantert useriøst!

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

husker for to år sia (eller no) så var det snø her jeg bodde på lille juleaften, ALT smelta om morgenen på juleaften så det var ikke noen få flekker en gang!!! Også 1.juledag så snødde det igjen, det er da man blir litt iritert!!
Som vann til tørst strupe
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Sånn var det litt i fjor der jeg bor. Hele desember (i hvert fall en god stund før julaften) var helt fantastisk. Snø overalt og frost på trærne slik at alt var helt hvitt. Det var ordentlig vakkert, men så smeltet alt på dagen den 24. Det var skikkelig dritt! Men jeg tror ikke det begynte å snø 1. juledag, så var ikke helt likt.
Men synes snø på nyttårsaften er like viktig som på julaften. Hvitt nyttår er skikkelig koselig!
lolzi
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Ja, og når det snør både julaften og nyttårsaften, sånn at det er nysnø, og ikke gammel, skitten, nedregnet snø! :P
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Ja!! Og når det faler store snøfnugg nedover slik at man blir helt hvit i håret hvis man går ute. Også er det lyst selv om det er mørkt på grunn av all snøen!
lolzi
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Hehe. det er tydelig at dere bor sør for polarsirkelen. Her i Bodø er det fullstendig mørketid mellom 23. des. og 3. jan.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

neii.. det er jo mørkt, men det viker mye lysere på grunn av snøen :)
Men nå som det bare er mørkt og vått ser man jo ingenting i mørket i det hele tatt. Og her i hardanger har jeg fått vite at det er enda dårligere vintere enn i oslo. Det er litt trist!
lolzi
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

ELSKER SNØ!!

Er jo aldri mye snø i Oslo sentrum da !

Elsker folk epler der sånn som de sier på tv??? :P

Skal bli deilig med et nytt år, da skal jeg forbedre meg på skolen :P
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Nei, det er ikke mye snø i Oslo. Men når det først kommer ti centimeter med grått slaps er det på forsiden av VG dagen etterpå og hele Oslo står stille. Kork, kø og ikkefungerende kollektivtrafikk er et gjennomgangstema.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

davram bashere wrote:Nei, det er ikke mye snø i Oslo. Men når det først kommer ti centimeter med grått slaps er det på forsiden av VG dagen etterpå og hele Oslo står stille. Kork, kø og ikkefungerende kollektivtrafikk er et gjennomgangstema.
Det er tull! Det spørs veldig hvor i Oslo du mener. Bor man i sentrum kommer det ikke akkurat mye snø, utenfor sentrum kan det komme masse (Ikke så mye de siste årene).
Men det er sant at da stopper plutselig hele kollektivtrafikken, og alle kommer for sent til jobb og skole. Man skulle nesten tro de ikke hadde opplevd snø før hvert år.
lolzi
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Da er jeg ganske fornøyd med at jeg bor der jeg bor i Oslo, bort fortsatt i Oslo selv om jeg bor et stykke på utsiden, og oppe med meg, dvs. Kringsjå (Sognsvann) kommer det fort snø.. Bare kjipt med kollektivtrafikken opp hit da, som bare er t-bane, står den står man der på Kringsjå T-banestasjon og banner mot himmelen
Manbearpig
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Det er bare tåpelig at de heva vinterdekk sesongen egentlig... før var det vel 1. nov eller noe som var på budt med vinterdekk, da blir i jallefall folk forberedet litt før. Men i et land som norge burde folk tenke litt...

sant nok at det har litt med hvor i oslo du bor, men det som er oslo for meg ( Oslo s, nasionalteater, og ned på akerbrygge og operaen) der er det ikke mye snø :P
- hmm, er jo snø i korketrekkeren og oslo marka da... må vist ubrede mitt syn :D
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Sisnera wrote:
- hmm, er jo snø i korketrekkeren og oslo marka da... må vist ubrede mitt syn :D
Og andre steder. Der jeg bor for eksempel (jeg bor ikke i marka eller i korketrekkeren), og der Asphyxiate bor. :) Og det snør jo i sentrum også, men den legger seg ikke siden bilder kjører der hele tiden, og bakken er varmere. Men legger seg noen ganger der og. I hvert fall før. ;)
lolzi
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Det er snø i Trondheim!! :D Nå har vi hatt snø her i to dager, og forhåpentligvis fortsetter det å snø, helt til jul.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Nei vet du hva, trenger ikke snø noen andre plasser enn i bymarka, midtbyen ser jeg gjerna at kunne holdt seg snøfri.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

neineinei.. la det være snø overalt! :D Det er jo noe av det koseligste som finnes. Her (i hardanger) småsnør det (sånn småfnugg), men det blir ikke en gang vått på bakken. Håper det blir bedre etterhvert. Bikkjekaldt er det likevel. Kaldtkaldtkaldt vind!
lolzi
Post Reply