På skolen til søskenbarnet mitt i Kr.sand kaller de RLE for Rektor Leker Elg...
Vet dere om noen andre kallenavn på skolefag?
Rare kallenavn på forkortelsene til fag...
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
- Hengiven
HÆÆÆ!!! sært gitt 
hmm... forkorter bare andre veien jeg
bla:
Sosiologi og sosialantropologi = Soso, eller sos
Geofag = geo
Naturfag = Nami
hmm... kommer ikke på flere, men lærerne på skolen min har artige forkortelser
bla.
Bøth = Thomas (noe jeg ikke husker
)
Trhe = Hege Trulsen
Skli = Line Skaugum
Grst = Stian Green.
BrBr = Britt Bruheim
også videre
Men må jo ta med toppen av kransekaka da
Noen som klarer å gjette hva min ene lærer har som forkortelse? Han heter Torbjørn Sørensen

hmm... forkorter bare andre veien jeg

bla:
Sosiologi og sosialantropologi = Soso, eller sos
Geofag = geo
Naturfag = Nami
hmm... kommer ikke på flere, men lærerne på skolen min har artige forkortelser
bla.
Bøth = Thomas (noe jeg ikke husker

Trhe = Hege Trulsen
Skli = Line Skaugum
Grst = Stian Green.
BrBr = Britt Bruheim
også videre
Men må jo ta med toppen av kransekaka da

Noen som klarer å gjette hva min ene lærer har som forkortelse? Han heter Torbjørn Sørensen

Som vann til tørst strupe
-
- Sauegjeter
Jeg har fag med så håpløse navn som "Teater i perspektiv" (TiP), Teaterproduksjon (TP), Teaterproduksjon fordypning (TPF) og Bevegelse og drama. Alle de forkortelsene er noe lærerne vil ha igjennom, men TiP og TP er såpass likt så vi elevene har en annen sjargong oss imellom. Da går det i persp(ektiv), prod(uksjon), fordypning og bevegelse. For all letvinthets skyld.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Tror læreren din heter Søto jeg Sisnera, men det slår ikke gamle mattelæreren min som heter Guy Bøhler, forkortet blir det Bøhg. Artig artig xP
Er en del venner av med som har SoSa og Komkult. Selv hadde jeg HisFil i fjor... Nå heter jo ikke KRL KRL lenger, hos oss heter det RELF, noe jeg finner uhyre vanskelig å huske, og å bruke.
Og ja, jeg sitter her og prøver å tenke på hva alle fagene jeg har hatt heter, fordi jeg har ekstremt lite lyst til å skru av TVen og pugge biologi...
Er en del venner av med som har SoSa og Komkult. Selv hadde jeg HisFil i fjor... Nå heter jo ikke KRL KRL lenger, hos oss heter det RELF, noe jeg finner uhyre vanskelig å huske, og å bruke.
Og ja, jeg sitter her og prøver å tenke på hva alle fagene jeg har hatt heter, fordi jeg har ekstremt lite lyst til å skru av TVen og pugge biologi...
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Paa universitetet (i alle fall det eg gaar paa) nyttar ein fagkoden oftare enn fagnamnet, saa alle fag eg tek har forkortingar - historie er HIS, religionsvitskap er RELV, filosofi er FIL, Europavitskap er EUR, mellomalderkunnskap er MID, arkeologi er ARK, osv osv.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
- Hengiven