Min er nok Nynaeve...
Avhienda, Elayne, Bergithe, Egwene, eller Nynaeve?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Mattrim Cauthon
- Hengiven

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

No stemte eg visst på Bergithe, men det kunne like gjerne ha vore Egwene, eigentleg.
Bergithe er ein artig karakter i begynnelsen, der ho er udødeleg og ingenting ser ut til å påverke ho. Ho blir litt meir kjedeleg ettersom ho mister den autoritene ho har, men det er forståeleg, ettersom ho òg skal ha karakterutvikling.
Egwene, derimot. Ho starta som ein litt spanande karakter ifrå starten, og har stort sett tatt seg opp etterpå.
Bergithe er ein artig karakter i begynnelsen, der ho er udødeleg og ingenting ser ut til å påverke ho. Ho blir litt meir kjedeleg ettersom ho mister den autoritene ho har, men det er forståeleg, ettersom ho òg skal ha karakterutvikling.
Egwene, derimot. Ho starta som ein litt spanande karakter ifrå starten, og har stort sett tatt seg opp etterpå.
Spoiler
Måten ho takle Tårnet på då dei prøvde å styre ho som Amyrlin er vel nesten høgdepunktet for Egwene, trur eg.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Haukevings
- Trollok

-
Mierin Eronaile
- Sitter

-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Har fra første stund elsket Egwene. Hun har jeg ingenting imot egentlig. Men alle sammen er jo strengt tatt samme dama i litt ulik form. Kreativt.
Egwene skiller seg litt ut fordi hun har hatt en slags utvikling til det bedre, hun er den eneste jeg kan lese at vokser opp mentalt. + at jeg generelt har likt å lese om henne gjennom hele serien. Noe jeg ikke kan si med de andre.
Egwene skiller seg litt ut fordi hun har hatt en slags utvikling til det bedre, hun er den eneste jeg kan lese at vokser opp mentalt. + at jeg generelt har likt å lese om henne gjennom hele serien. Noe jeg ikke kan si med de andre.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Mierin Eronaile
- Sitter

-
Mierin Eronaile
- Sitter

Faile er kanskje litt irriterende, men det er i så fall bare fordi hun er annerledes. At hun tenker ikke standard overlegen frognerfrue.
Og det at hun faktisk er født og oppvokst i et miljø som er sånn, fremfor å ha blitt påvirket at kjolene og storhetens makt er forfriskende, syns jeg
Og det at hun faktisk er født og oppvokst i et miljø som er sånn, fremfor å ha blitt påvirket at kjolene og storhetens makt er forfriskende, syns jeg
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
-
Mierin Eronaile
- Sitter