Tv-serier

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Du skal få dem på Platekompaniet; http://www.platekompaniet.no/sok.asp?fr ... e=dvdtitle , bare skroll nedover og du finner dem. Jeg for min del har aldri helt klart å se seriøst på Stargate SG-1 siden jeg hele tiden venter på noen MacGyver-triks!
Manbearpig
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Kjetil wrote:Tja, en man må jo begynne fra begynnelsen, selv om SG-1 tar et par sesonger å bli glad i, så er det vel verdt det om du har mye tid å slå ihjel.
Ett par sesongar? Eg blei hekta etter 2 episodar eg, men så hadde eg jau fleire sesongar med SGA bak meg då.
Men er vel klart ein fordel å byrje frå SG1 ja, sidan det er mange referansar til SG1 i SGA episodane.

@Asphyxiate: Sant det, nokre gonger er eg glad eg aldri var MacGyver fan. :D Tenker bare på navnet Jack O'Neill når eg ser Richard Dean Anderson (jepp, lite TV2 forhold der jeg vokste opp.)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Gjorde du? Jeg hata Sam i begynnelse, Michael var en tufs, og Jack var ikke veldig kul han heller, og Tealc har jo aldri vært direkte spennende. Legger du til at det er veldig mange episoder som ikke har noe med hverandre å gjøre, kommer den ganske langt ned på scifi himmelen.

Men det vokser jo på deg :)
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Sett en del på det på tv og er kjempe glad i serien og bestemt meg for at det er noe som er vært å bruke penger på ;) Men hva handler den første sesongen om? Bare sett sånne random episoder her og der. aldri slutten på ting ;) Sett Litt om oriene, også sett en del om Guaulene(veit det er skrevet feil) sett på Jaffaenes frigjøringsmøte, og sett på om Bale(han gude gærningen) og mye annet som jeg ikke klarer å plasere helt.

Hvilken sesong burde jeg starte med?
Liker best SG-1
Som vann til tørst strupe
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Ori er kun sesong 9 og 10. Ihvertfall de 5 første sesongen handler om Goa'uldene, sikkert enda lenger. Du burde selvsagt starte med sesong 1, og se det kronologisk. Du kan eventuelt starte med Stargate filmen, men det er ikke nødvendig om du ikke får tak i den. (Haaaaallo, last det ned!).

I forige post, skrev jeg Michael, når jeg selvsagt mente Daniel Jackson.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

får fint tak i filmen. bestilt sesong 1.

noen som veit hva prisen burde ligge på? Så sesong åtte i butikken den var på 799,- mens han jeg bestilte hos påstod at han trodde det kom på ca 249,- det syntes jeg var litt lite :S

og laster ikke ned en skit.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

800 kr for en sesong med noe synes jeg høres drøyt ut uansett. De selger fjerde sesongen av Lost for 500 kr på platekompaniet, og det er av de mest populære seriene som finnes i landet nå, så 800 for en serie høres ikke bare litt drøyt ut.

Bare gled deg over at du ikke må ut med mer enn 250, du.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

tror det blir mer, ba ham ringe å fortelle prisen først.

Dum butikk altså... hmm...
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Eg er heilt einig med Kjetil her. Tok meg langt inn i sesong fire foer eg likte serien saerleg, forferdeleg mange svake episodar i tidlege sesongar av SG-1. Men den har ein enorm forbetringskurve, saa eg er glad eg kjempa meg gjennom dei tidlege sesongane paa intense anbefalingar fraa venner. Siste fire sesongene er faktisk meget bra. Sjeldan Deadwood-eller Battlestar Galactica-type bra, altsaa, men meget bra likevel.

Og trass i nokre smaa kontinuitetsfeil vil eg absolutt anbefale aa sjaa filmen fyrst.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

ALdri hørt om film jeg, bortsett fra den det reklameres for på nettsia ett eller anna på C så på noe om at de brukte ekte is :S Hva handler den om egentlig? Må jeg se den når jeg har sett forholdsvis mange episoder? ( Langt fra 300)
- hmm, hva mener dere med dårlige episoder? Tviler på at jeg synes det er dårlig x]

btw får jeg det for 249 :D
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Daarlige episodar? Vel, det er ein skrekkeleg ein i sesong 1 (episode 4, "Emancipation") som alltid slaar meg som supereksempelet, men det er hauger av dei i sesong 1-3. Er nokre aar sidan eg saag dei, dog, saa supereksempelet er einaste konkrete episoden eg hugsar derifraa. Alt sklir saman.

Filmen er ok. Om du har sett halve sesong 1 eller saa er du byrja gli litt bort fraa dens relevans dog. Eg meinte ein burde sjaa den fordi den introduserar Jack O'Neill, Daniel Jackson (andre skodespelarar, men same karakterane), stargate'ne og Ra. Dei tre fyrste er svaert viktige gjennom nesten heile serien, og Ra er sentral for mytologien og historia til det som skjer i tidlege sesongar men sidan han doeyr i filmen faar du ikkje noko forhold til han utan aa sjaa den fyrst.

Og aa samanlikne serien med MacGyver er berre toevete. Seriane har absolutt ingenting til felles, med mogeleg unntak av at begge har svaert varierande kvalitet paa episodane. Dean Anderson gjer for oevrig ein glimrande jobb som O'Neill, ein heilt annan type karakter enn MacGyver. Ein gaar daa ikkje rundt og forventar at same skodespelar betyr same karakter i andre samanhengar, kvifor skulle ein gjere det her?
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Daarlige episodar? Vel, det er ein skrekkeleg ein i sesong 1 (episode 4, "Emancipation") som alltid slaar meg som supereksempelet, men det er hauger av dei i sesong 1-3. Er nokre aar sidan eg saag dei, dog, saa supereksempelet er einaste konkrete episoden eg hugsar derifraa. Alt sklir saman.
Er det der de havner i en mongolaktig verden, og Carter går i en eller annen stygg blå kjole? Husker at den er fryktelig dårlig.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Kjetil wrote:
Er det der de havner i en mongolaktig verden, og Carter går i en eller annen stygg blå kjole? Husker at den er fryktelig dårlig.
Jepp. Det er den, ja. Har hoeyrt at Tapping sjoelv tykte den var forferdeleg. Var millimetere fraa aa droppe serien etter den kvalitetsmassakren.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Loki wrote: Og aa samanlikne serien med MacGyver er berre toevete. Seriane har absolutt ingenting til felles, med mogeleg unntak av at begge har svaert varierande kvalitet paa episodane. Dean Anderson gjer for oevrig ein glimrande jobb som O'Neill, ein heilt annan type karakter enn MacGyver. Ein gaar daa ikkje rundt og forventar at same skodespelar betyr same karakter i andre samanhengar, kvifor skulle ein gjere det her?
Er ikke sikker på om det er meg du sikter til her, men tror det pga. min kommentar ang. Dean Anderson lengre opp. For jeg sammenligner ikke de to seriene i det hele tatt. Det jeg mente å si er at jeg forbinder Dean Anderson så ekstremt mye med karakteren MacGyver at jeg, når jeg ser ham, tenker på ham selv om det ikke er MacGyver. Det er selvfølgelig uheldig å låse en skuespiller slik, men nå er det en gang slik.

EDIT:
Vil når vi er inne på tv-serier anbefale Criminal Minds som går i kveld på TV2 rett etter sporten. Det er nok en krimserie, her følger vi et spesialteam i FBI som tar for seg kriminelles psyke og løser saker ved å forstå hva skurken tenker/vil etc. Mye spenning og ofte oppfinsomme plot.
Manbearpig
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Asphyxiate wrote:
Loki wrote: Og aa samanlikne serien med MacGyver er berre toevete. Seriane har absolutt ingenting til felles, med mogeleg unntak av at begge har svaert varierande kvalitet paa episodane. Dean Anderson gjer for oevrig ein glimrande jobb som O'Neill, ein heilt annan type karakter enn MacGyver. Ein gaar daa ikkje rundt og forventar at same skodespelar betyr same karakter i andre samanhengar, kvifor skulle ein gjere det her?
Er ikke sikker på om det er meg du sikter til her, men tror det pga. min kommentar ang. Dean Anderson lengre opp. For jeg sammenligner ikke de to seriene i det hele tatt. Det jeg mente å si er at jeg forbinder Dean Anderson så ekstremt mye med karakteren MacGyver at jeg, når jeg ser ham, tenker på ham selv om det ikke er MacGyver. Det er selvfølgelig uheldig å låse en skuespiller slik, men nå er det en gang slik.
Vel, sidan Dean Anderson har vore i 180 episodar/filmar med "Stargate" i tittelen men "berre" 140 med "MacGyver" i tittelen saa er det nok berre eit spoersmaal om aa gi det litt tid foer du kjem deg ut av det tankesettet...
Locked