Manga/anime
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Manga/anime
er det noen som leser eller ser anime i såfal hvilken serie?
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
- William Wallace"
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Joda, leser noen av de mer verdenspopulære mangaene, dvs. One Piece og Fullmetal Alchemist. Begge ble en stund utgitt på norsk, men ikke nå lenger, så nå leser jeg OP på svensk og FMA på engelsk (ja jeg leser pocket-/boksamlingene!). Har tidligere lest elementære Dragonball samt Death Note. Har sett noe anime, et par episoder av bl.a. One Piece, Dragonball og Naruto, dog ikke mye. Fenger ikke like mye som mangaene. For meg er manga en del av verdenstegneseriefloraen, og har verken tid eller penger til å følge med på noen fler enn et par stk. da jeg også leser andre typer tegneserier
Manbearpig
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Det finnes: http://en.wikipedia.org/wiki/Death_Note_(film), den er delt i to, del en heter Death Note og del to "The Last Name". Ser også ut til at det skal bli en amerikansk remake: http://www.variety.com/article/VR111800 ... id=19&cs=1
Og ja, mangaen er veldig, veldig god. Totalt anderledes enn det jeg var vant med av manga før jeg leste den, men er sjeleglad for at jeg gjorde det.
edit: Æsj, linken til filmen endte bare opp med å vise til den generelle Death Note-wikipediasiden. Men du finner info om den lengre nede
Og ja, mangaen er veldig, veldig god. Totalt anderledes enn det jeg var vant med av manga før jeg leste den, men er sjeleglad for at jeg gjorde det.
edit: Æsj, linken til filmen endte bare opp med å vise til den generelle Death Note-wikipediasiden. Men du finner info om den lengre nede
Manbearpig
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Joda, "del 1" er bedre enn "del 2", likte bedre kampen mellom en muligens underdog Light vs. en muligens upperdog L, enn kampen mellom en arrogant Light vs. M og N. Som du sier, N og M er ikke like "kule" som L, men vil ikke si at N er noen sutreunge. Uansett, så anbefaler jeg deg å lese gjennom hele greia, fordi sisteboka er smått fantastisk!Shallis wrote:Jammen det er så teit etter at L døde..! Også liker jeg ingen av de wannabe'sene En sutreunge og en MadEmo ??
Manbearpig