Tråden for kvinnelige problemer av ymse art II
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

For min del går jeg ikke på byen får å få meg noe. Går jeg på byen, er det hovedsaklig for å ha det dødsfett med venner og venninner. Men dersom jeg går bort og sjekker opp en dame på byen, er det jo selvsagt for å få meg noe. Det er helt avhengig av hvem jeg treffer, og hva jeg føler for den kvelden, men hovedmålet med å gå ut er ikke å få seg noe, men dersom anledningen skulle by seg, sier man selvsagt ikke nei.
Jeg hadde gjerne funnet meg ludovenner på byen.Lothair Mantelar wrote:En singel jente prater med en singel gutt, og du er skuffet over at de fleste gutter er ute etter å se vinsjan på kaia? Hva skulle de ellers ha fore? Flere venner til ludokvelden?
Såvidt jeg har forstått det på andre folk, så blir man visst ikke venner med dem man møter på byen, det er bare et eneste stort kjøttmarked. Er man på jakt etter venner på fylla, så må de fikses på vorset. Selv kjempekoselige mennesker får plutselig helt andre intensjoner med en gang man beveger seg inn på et utested...
Jeg tror jeg har vært litt for edrulig på byen i det siste når jeg begynner å blir litt smålig irritert over slikt.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Jeg har da fått mange venner på byen, på facebook riktig nok, men venner læll. Det kan jo hende at jenter, evt. gutter, sender ut feil singnaler om at de er på søken etter noe mer enn en kosli samtale, og at man avslutter samtalen når man skjønner at de ikke har like motiver. Er mann på utskikk etter noe mer enn en samtale er det jo forståelig at man avbryter før man har forsvunnet for langt inn i diskusjoner om kvantefysikk og Irak-krigen
Uansett så er ludo sååå ute, det er hatt over hatt som gjelder
Uansett så er ludo sååå ute, det er hatt over hatt som gjelder
Manbearpig
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg kan vel stort sett bare snakke for meg selv (tror jeg har snakket nok på mannehetens vegne for ei stund nå), og ja, jeg kan også svare bekreftende.
Riktignok er det for min del ikke umiddelbar forplantning som er målet -- stort sett er det først og fremst å bonde med venner og bekjente gjennom stort nok alkoholkonsum til at folk senker murene sine litt. Men både i dette og i det sekundære målet -- å utvide bekjentskapskretsen min -- spiller nok mer eller mindre langsiktige planer om reproduksjon en ganske sentral rolle.
Noen ville kanskje beskrive dette faktum som beklagelig; selv har jeg oppdaga at hvis du ikke tenker så mye på det, så går det stort sett greit.
Riktignok er det for min del ikke umiddelbar forplantning som er målet -- stort sett er det først og fremst å bonde med venner og bekjente gjennom stort nok alkoholkonsum til at folk senker murene sine litt. Men både i dette og i det sekundære målet -- å utvide bekjentskapskretsen min -- spiller nok mer eller mindre langsiktige planer om reproduksjon en ganske sentral rolle.
Noen ville kanskje beskrive dette faktum som beklagelig; selv har jeg oppdaga at hvis du ikke tenker så mye på det, så går det stort sett greit.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
For ordens skuld saa svarar eg ikkje paa spoersmaalet fordi eg aldri har "vore ute paa byen" i nokon forstand eg foeler er relevant for tema, og dermed ikkje har den fjernaste aning.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Mierin Eronaile
- Sitter

-
Mierin Eronaile
- Sitter

Gratulerer med dagen jenter. Ta godt vare å dagen idag, husk, kvinnedagen kommer kun en gang i året, mannedag virker det som om det er alle andre dager i året... 
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Hvis du er ute etter den billige slaget så kjøpte jeg partyhatter til nyttårsaften på TanumMierin Eronaile wrote:Problem: Finner ikke partyhatter noe sted.. Noen som vet om butikker som selger dette?
Litt rart problem. Alt skal være så fancy nå for tiden , og jeg vil ha helt vanlige partyhatter!
Gratulerer med Kvinnedagen, damer
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Ja, kvinner det liker jeg, og 8. mars liker jeg nesten like godt. Gratulere med dagen alle i hopen 
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg er i ferd med å ta "kvinnedagen" tilbake fra kvinnene som en universell festdag på linje med 1. og 17. mai. Alt for lenge har det irritert meg at 8. mars liksom skal være "kvinnenes dag" -- mye på samme måte som fagforeningene og venstresida idiotisk nok påstår at 1. mai er DERES dag. Heller enn ett kjønns monopoliserte "vi er bedre enn dere, likevel!"-dag, noe 8. mars for lenge siden degenererte til å være, synes jeg det børe være en dag der vi alle sammen feirer de fremskritt menneskeheten har tatt og er ferd med å ta, hvor mye bedre verden er å leve i i dag enn den var for hundre år siden. En likestillingsdag, rett og slett (og da snakker vi skikkelig likestilling, ikke tullesymbolikk og latterlige påstander om hva som er det beste kjønnet).
Mye på samme måte som vi ikke bare feirer eidsvollsmennene, politikerne og grunnlovsjuristene på 17. mai, men selve Grunnloven og friheten den gir oss.
Mye på samme måte som vi ikke bare feirer eidsvollsmennene, politikerne og grunnlovsjuristene på 17. mai, men selve Grunnloven og friheten den gir oss.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Å! Hurra! Jeg er så enig. Jeg kjenner så mange mennesker som fokuserer altfor sterkt på de små forskjellene mellom menn og kvinner her i Norge, og som med bakgrunn i disse detaljene stiller seg i en slags offerposisjon og tror at de må slåss og forsvare et eller annet. Det er så mange mennesker som alltid må slåss for sine rettigheter, men som aldri ser hvor mye de faktisk har vunnet. Mange ganger virker det som om kvinnekamp ikke lenger handler om likestilling, men om å være kongen på haugen. Og det er så latterlig. Selvsagt er det alltid ting man kan endre på, men det betyr ikke at vi ikke skal sette stor pris på hvor uendelig langt likestillingen har kommet. For det er fantastisk å være kvinne i Norge i dag, kvinneundertrykkelse er ikke noe tema.
Altså. Jeg har tilbrakt de siste ukene i araberland, og løp rundt med hijab 8. mars. Opplevelsen det har vært å møte mennesker som vegrer seg for å håndhilse på meg, det å få venninner som må hjem klokken sju og som må ha med seg onkelen sin når de skal ut en tur, eller det å sjokkere arabergutter ved å motsi dem, le høyt og lekeslåss, det har fått meg til å innse hvor utrolig fantastisk det er å være kvinne i Norge.
Altså. Jeg har tilbrakt de siste ukene i araberland, og løp rundt med hijab 8. mars. Opplevelsen det har vært å møte mennesker som vegrer seg for å håndhilse på meg, det å få venninner som må hjem klokken sju og som må ha med seg onkelen sin når de skal ut en tur, eller det å sjokkere arabergutter ved å motsi dem, le høyt og lekeslåss, det har fått meg til å innse hvor utrolig fantastisk det er å være kvinne i Norge.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Hva har du bedrevet i araberland, Mogedhien? Sånn rent bortsett fra å lekeslåss med arabergutter?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov