Grattis, Eerath.
Femmila blir en rysare. For meg er denne avslutningen det store høydepunktet sammen med herrestafetten og -sprinten i langrenn. Favorittene er mange og det er helt umulig å spå utfallet. Mange tror på Bauer. Jeg synes ikke han virker like sterk som i TdS - hvor han var utilnærmelig - og det kan fort hende at han sliter seg ut ved å dra feltet. Det så vi i duathlon-rennet.
Andrus Veerpalu er alltid å regne med i mesterskap, men i år har jeg ikke tro på estlenderen. Her blir han for svak. Fellesstart er dessuten en ulempe for ham.
Blant de norske er naturligvis Northug den store eneren, men jeg håper Hjelmeset kan slå til og få revansj for den mislykkede etappen sin på stafetten. Svartedal er det stor usikkerhet rundt. Klippekort-Martin har jeg ingen tro på til tross for at han gjorde det brukbart på stafetten. Han vinner nok konkurransen for beste gjennomgang av løpet i mixed zone, etter nok en knallsterk topp 40-plassering.
Ellers ser jeg på Olsson og Cologna som de sterkeste utforderne. Bak disse er det en drøss av outsidere - Rikardsson, Sødergren, Angrerer, Teichmann, Filbrich, Di Centa, Jauhojärvi, Vylegzhanin, Gaillard... og så videre.