TV-serier, sesong II
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Nja, njo, du har noe der, Loki. Men jeg kan klart huske at jeg ikke falt helt pladask før episoden der vi får vite hvordan Don Draper fikk navnet sitt, og den kom jo ikke før på slutten av sesong 1. Hadde jeg sett sesongen om igjen hadde jeg sikkert likt alle episodene like godt.
Last edited by Lothair Mantelar on Thu Mar 11, 2010 14:10, edited 1 time in total.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Eg nektar ikkje for at du har blitt meir og meir solgt, nei... men du var rimeleg solgt rimieleg fort. 
Gløymte forresten å takke deg for Being human-oppdateringa. Let ganske interessant. I will mention it to the boss.
Gløymte forresten å takke deg for Being human-oppdateringa. Let ganske interessant. I will mention it to the boss.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Jeg har nok sett noen episoder av Paradise Hotel ja,, og selv om jeg mener at programmet er teit og at de som er med er spesielle, så skulle det ikke forundre meg om jeg ser hver episode om noen uker. Det var nemlig det som skjedde i fjor.
Ellers så må jeg nok innrømme at jeg klorer meg fast til Lost fremdeles. Nå har jeg fulgt med i 5 sesonger og jeg skal ha alle svarene. De to første episodene var spennende da! Flere som følger med? Regner med det er flere som har fulgt med, men som slutta etter de første sesongene, da det til en viss grad kunne være realistisk.
Ellers så må jeg nok innrømme at jeg klorer meg fast til Lost fremdeles. Nå har jeg fulgt med i 5 sesonger og jeg skal ha alle svarene. De to første episodene var spennende da! Flere som følger med? Regner med det er flere som har fulgt med, men som slutta etter de første sesongene, da det til en viss grad kunne være realistisk.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
- Mat
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Skriver under på anbefalingene angående Being Human. Fikk desverre bare sett en episode mens den gikk på nrk(3), men likte den så godt at jeg kjøpte DVDen - og jeg angrer ikke. Greit, ikke så mange episoder, men hver episode er lengre mange av de amerikanske seriene, 55-60 min i stede for rundt 40 minutter. Det skal tydeligvis gjøres en amerikansk versjon av serien også, spennende om den er like bra, fordi BH er faktisk en utrolig god serie med et godt persongalleri og interessant historie, og den er morsom!
Videre er jo House MD den store favoritten. Sesong 5 går for øyeblikket på svensk TV4 som ligger en del episoer foran NRK. Den serien er ikke annet enn bunnsolid, og selv om mange av hendelsesforløpene er like, føles de friske og nye.
Også har vi One Three Hill. Ja, du leste riktig. For en fantastisk morsom serie! Går akkurat når jeg spiser lunsj, og vis jeg ikke rekker det, så går den til en sen frokost dagen etter. TVNorge har forsåvidt kjørt mang et morsomt formiddagstvserie, som de fleste har betatt meg, foruten OTH, har vi Instant Star, Degrassi High (next generation) og gossip girl.
Så også reklame for nye "Band of Brothers" ("Pacific" er det?), og må si jeg gleder meg til den kommer på norske skjermer (evt. svenske).
Må heller ikke glemme Supernatural. Den er verken superorginal, eller har verdens beste skuespillere, men det er ett-eller-annet som virkelig treffer, har tross alt alle utkomne sesonger på DVD...
Videre er jo House MD den store favoritten. Sesong 5 går for øyeblikket på svensk TV4 som ligger en del episoer foran NRK. Den serien er ikke annet enn bunnsolid, og selv om mange av hendelsesforløpene er like, føles de friske og nye.
Også har vi One Three Hill. Ja, du leste riktig. For en fantastisk morsom serie! Går akkurat når jeg spiser lunsj, og vis jeg ikke rekker det, så går den til en sen frokost dagen etter. TVNorge har forsåvidt kjørt mang et morsomt formiddagstvserie, som de fleste har betatt meg, foruten OTH, har vi Instant Star, Degrassi High (next generation) og gossip girl.
Så også reklame for nye "Band of Brothers" ("Pacific" er det?), og må si jeg gleder meg til den kommer på norske skjermer (evt. svenske).
Må heller ikke glemme Supernatural. Den er verken superorginal, eller har verdens beste skuespillere, men det er ett-eller-annet som virkelig treffer, har tross alt alle utkomne sesonger på DVD...
Manbearpig
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Paradise Hotel? Pføy. Ikke at jeg noengang har sett en episode, men jeg tror jeg kan forestille meg at avsmaken min er godt berettiget.
Jeg følger med på LOST. Dessverre, for man nesten si. Det begynner å bli ei stund sia jeg faktisk brydde meg om noen personene i denne serien (Desmond og Penny var mine favoritter...), og dermed greier jeg bare ikke å interessere meg spesielt for disse mysteriene de er i gang med å oppklare. Det hele blir bare for dumt når enhver motivasjon blir begrunnet med "X told me to do Y!", og det meste av tiden de ikke er på vei til stranda e.l. blir benyttet til kvalstanker rundt avgjørelsene noen andre sa de burde ta. Men jeg er kommet for langt til å slutte, selv om jeg har veldig lyst...
Begynte forresten å se Mad Men sesong 1 om igjen etter diskusjonen litt tilbake i tråden, og den får meg til å føle meg som en nystekt vaffel i solsida. Kan ikke spore mye forskjell på dette og sesong 3 i det hele tatt.
Jeg følger med på LOST. Dessverre, for man nesten si. Det begynner å bli ei stund sia jeg faktisk brydde meg om noen personene i denne serien (Desmond og Penny var mine favoritter...), og dermed greier jeg bare ikke å interessere meg spesielt for disse mysteriene de er i gang med å oppklare. Det hele blir bare for dumt når enhver motivasjon blir begrunnet med "X told me to do Y!", og det meste av tiden de ikke er på vei til stranda e.l. blir benyttet til kvalstanker rundt avgjørelsene noen andre sa de burde ta. Men jeg er kommet for langt til å slutte, selv om jeg har veldig lyst...
Begynte forresten å se Mad Men sesong 1 om igjen etter diskusjonen litt tilbake i tråden, og den får meg til å føle meg som en nystekt vaffel i solsida. Kan ikke spore mye forskjell på dette og sesong 3 i det hele tatt.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Rodel Ituralde
- Hengiven

Ser ikke så veldig mye på serier. Tv-tiden brukes mest til fotball. Men det er en serie jeg prøver og se alt av, og det er south park. Serien kritiserer og alt og alle, til og med seg selv, og jeg ler skjelden like godt som når jeg ser South Park 
There is some delight in ale and wine
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
And some in girls with ankles fine
But my delight, yes always mine
Is to dance with Jak O’ the Shadows
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Ja, South Park er intet mindre enn genialt. Ingenting er hellig! Manbearpig!Rodel Ituralde wrote:Ser ikke så veldig mye på serier. Tv-tiden brukes mest til fotball. Men det er en serie jeg prøver og se alt av, og det er south park. Serien kritiserer og alt og alle, til og med seg selv, og jeg ler skjelden like godt som når jeg ser South Park
Manbearpig
-
Mierin Eronaile
- Sitter

Jeg har ikke akkurat fulgt med på denne serien, men jeg har sett en del. Utrolig kul og spennende. Man kan ikke annet enn å digge Dr. House, til tross (eller kanskje ikke til tross..) for at han er utrolig arrogant og sarkastisk, haha!Asphyxiate wrote:Videre er jo House MD den store favoritten. Sesong 5 går for øyeblikket på svensk TV4 som ligger en del episoer foran NRK. Den serien er ikke annet enn bunnsolid, og selv om mange av hendelsesforløpene er like, føles de friske og nye.
lolzi
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Ja, den er fin sånn - at man kan se en og annen episode i ny og ne, og alikevel ikke ikke skjønne noen ting. Selv om det etterhvert er blitt en del historier som fortsetter, så går det som regel greit.
Og House er helt klart en utrolig kul karakter - Hugh Laurie gjør en imponerende prestasjon der
Og House er helt klart en utrolig kul karakter - Hugh Laurie gjør en imponerende prestasjon der
Manbearpig
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Hva synes folk forresten om The Pacific så langt?
Selv er jeg fullstendig undervelda. De første tre episodene har hatt alt for lite fokus på karakterene, og mangelen av en treningsepisode som den de hadde i Band of Brothers merkes svært godt. Frem til nå har serien i det store og hele mest av alt fremstått som snadder for reenatment-onanister, og som reach-arounds for patriotiske amerikanere som har lengtet etter å få se de legendariske slagene fra Stillehavskrigen brakt til live, bare uten John Wayne denne gangen.
Hendigvis ga den tredje episoden litt håp, men jeg synes likevel ikke at noen av karakterportrettene har vært troverdige nok. Men det kan jo ha sammenheng med at jeg nesten ikke har fulgt TV-serier fra uke til uke siden 2006 eller 2007, og dermed er mer vant til å se minst to episoder per kveld, og gjerne en sesong på ei uke eller to, hvis den ikke er eksepsjonelt spennende og går unna på et par dager.
Selv er jeg fullstendig undervelda. De første tre episodene har hatt alt for lite fokus på karakterene, og mangelen av en treningsepisode som den de hadde i Band of Brothers merkes svært godt. Frem til nå har serien i det store og hele mest av alt fremstått som snadder for reenatment-onanister, og som reach-arounds for patriotiske amerikanere som har lengtet etter å få se de legendariske slagene fra Stillehavskrigen brakt til live, bare uten John Wayne denne gangen.
Hendigvis ga den tredje episoden litt håp, men jeg synes likevel ikke at noen av karakterportrettene har vært troverdige nok. Men det kan jo ha sammenheng med at jeg nesten ikke har fulgt TV-serier fra uke til uke siden 2006 eller 2007, og dermed er mer vant til å se minst to episoder per kveld, og gjerne en sesong på ei uke eller to, hvis den ikke er eksepsjonelt spennende og går unna på et par dager.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Jeg har ikke fått sett den tredje episoden pga av manglende bredbåndstilgang i påska, men jeg er absolutt enig i at de to første episodene var skuffende på mange punkter, utenom lydeffektene (jeg har nettopp fått meg nye høytalere, og denne serien gir mye krutt for penga). Det virker absolutt som en serie som er bedre på dvd enn på en uke-for-uke basis.
Ellers greide jeg å få fatt i den første episoden av serie 5 av Dr. Who, og ble veldig imponert av hvor bra den var. Den nye doktoren og kompanjongen virker som veldig interessante karakterer, og skrivinga var på linje med det beste jeg har sett fra Moffat (den nye showrunner'en). Er du nerd, så anbefaler jeg deg å hoppe på denne serien nå, eller aller helst se de fire første sesongene, selv om det sikkert ikke her helt nødvendig (dette er jo tross alt en slags re-boot). Neil Gaiman skal jo skrive en episode og Bill Nighy skal være med. Og nevnte jeg at Moffat skal skrive en masse episoder?
Ellers greide jeg å få fatt i den første episoden av serie 5 av Dr. Who, og ble veldig imponert av hvor bra den var. Den nye doktoren og kompanjongen virker som veldig interessante karakterer, og skrivinga var på linje med det beste jeg har sett fra Moffat (den nye showrunner'en). Er du nerd, så anbefaler jeg deg å hoppe på denne serien nå, eller aller helst se de fire første sesongene, selv om det sikkert ikke her helt nødvendig (dette er jo tross alt en slags re-boot). Neil Gaiman skal jo skrive en episode og Bill Nighy skal være med. Og nevnte jeg at Moffat skal skrive en masse episoder?
På dramafronten: Koser meg storveges med Damages og Breaking Bad, sjølv om sistnemnde nettopp starta opp igjen og fyrstnemnde er langt svakare enn i tidlegare sesongar. Justified er dessutan svært lovande.
Elles kan eg nemne at eg på komediefronten endeleg byrja sjekke ut Modern Family. Ti episoder inn eller så, og dette er bra saker. Men stort sett berre bra, diverre - den er langt under Arrested Development eller tidlege sesongar av Scrubs og How I Met Your Mother. Største svakheit så langt er ein altfor tøvete småbarnsfar som dei aldri lar vere anna enn barnsleg. Undergrev truverdigheita til dei resterande, langt meir nedtona stereotypane. :/ Skodespelaren er flink nok, dog.
Elles kan eg nemne at eg på komediefronten endeleg byrja sjekke ut Modern Family. Ti episoder inn eller så, og dette er bra saker. Men stort sett berre bra, diverre - den er langt under Arrested Development eller tidlege sesongar av Scrubs og How I Met Your Mother. Største svakheit så langt er ein altfor tøvete småbarnsfar som dei aldri lar vere anna enn barnsleg. Undergrev truverdigheita til dei resterande, langt meir nedtona stereotypane. :/ Skodespelaren er flink nok, dog.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Jeg har ikke noe problemer med småbarnsfaren, egentlig. De er såpass gjennomførte på barnsligheten at jeg kjøper den. Min største motsigelse mot serien var at den føltes som en lett-yogurt-utgave av Arrested Development, men den innvendinga har jeg mer eller mindre lagt bak meg. Nå er det ofte et myntkast som avgjør om Community eller Modern Family er den beste nye komiserien, med Big Bang Theory et lite hestehode foran dem hvis man sammenligner med resten av komiseriene jeg ser på.