TV-serier, sesong II

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Community er klart betre i mine auge, så langt. Skjønt Modern Family er absolutt ein godbit, til ny komiserie å vere. Den er ein slags vellukka Office/Arrested Development-hybrid, som samtidig kombinerer den tradisjonelle familiesitcom'en med faux dokumentar-opplegget som dei to hadde kvar sin vri på.

Kva Big Bang Theory angår, så er den nedprioritert på ubestemt (og antakeleg lang) tid. Modern Family gjekk framfor køen ganske enkelt fordi den var den einaste deltakaren i kategorien "halvtimes komiserie med godt rykte som eg ikkje har meir enn 20 episodar å ta inn igjen på". BBT har horder...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Jeg har nettopp sett Veronica Mars season 1-3. Det er kjekt med slike serier man ikke har sett før, og som er til de grader gode, og som det finner masse episoder av. Men det er trist å være ferdig, og ingenting av det som går for tida føles godt nok...

Men, litt ser jeg da på likevel...

1. Big Bang Theory.
Dette er den beste tv-serien som går for tida. Og dem beste komedien. Ingenting annet på tv nå for tida måler seg.

2. Chuck.
Jeg har ikke sett meg helt opp enda, etter VM-seeinga mi, men jeg synes fortsatt dette er en god serie. Definitivt verdt tida.

3. Spartacus. Huff, jeg vet. Helt grotesk, men jeg ser den nå uansett.

4. Bones. Eneste politiserie for tida.

5. Grey's anatomy.
Huff, det har blitt virkelig dårlig. Har prøvd meg på noen av de nye sykehus-såpene som har kommet i det siste, men er skuffet over dem alle.

6. Supernatural.
Jeg hadde egentlig fallt av denne en gang i forrige sesong, men har sett meg opp igjen, og den er jo god, denne her.

Andre mer sporadiske: HMYM, the middle.

Største skuffelser: Parenthood. Miami medical. Alle andre sykehus-ting. Life UnXpected (kjedelig). Justified (kom meg ikke gjennom piloten).

Beste serien for sesongen: Make it or Break it. Anbefales! Spesielt for jenter. Handler om en gjeng tenåringsjenter som trener gymnastikk, ca ett år før OL. Det er ABC family, og litt opp gata til andre familie-såper, men den er veldig god og koselig. 20 episoder så langt.
Urban tilværelse
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Er The Big Bang Theory virkelig den beste tv-serien for tiden? Nei, der må jeg si meg uenig. At den er den beste komedieserien er jeg heller ikke så sikker på - South Park er langt morsommere, men den kommer muligens under animasjon.
Manbearpig
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

South Park slår det meste. Satt og så på Terkel i Knipe igjen her en dag med en kompis. Vi lo oss ihjel. Anyways. Et mesterverk begge de to der.

Har sett meg igjennom hele Supernatural og må innrømme at det er ok å se på om man kjeder seg.
Grey's Anatomy...den har jeg vel for så vidt fulgt, men den har som Ceres sier, dempet seg.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Ceres wrote:Jeg har nettopp sett Veronica Mars season 1-3. Det er kjekt med slike serier man ikke har sett før, og som er til de grader gode, og som det finner masse episoder av. Men det er trist å være ferdig, og ingenting av det som går for tida føles godt nok...
Yey. VM er en flott serie(som jeg nå har sagt litt for mange ganger :P )

Du er ikke av de jentene som sitter klistra forran skjermen og glor på Paradise Hotel da, Ceres? Evnt. andre realityserier? Fått det for meg at det er en mer jenteting enn gutteting, og skal helt klart innrømme at jeg følger med :P Selvom det er hjernedødt.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Nope.

Blir for teit.

Men liker noen søte, litt såpete serier da. Anbefaler altså Make it or Break it. :)

Ninjavideo.net.
Urban tilværelse
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Uff, South Park. Jeg husker jeg syntes det var morsomt da jeg var mindre, men hele schticken ble fort oppbrukt. Nei, da får jeg mer utbytte av å se på Jon Stewart eller Stephen Colbert, som begge parodierer nyhetsbildet på en mye mer innsiktsfull måte.

Ellers er jeg enig med Ceres i at Big Bang er den beste komiserien som går for tida, men at det er den beste serien... tja, ut av de serien som ble nevnt der oppe så må jeg jo si meg enig. Personlig foretrekker jeg nok både Justified og Breaking Bad (og kanskje også den nye "Treme", men der må jeg se litt mer enn piloten før jeg bestemmer meg). Dr. Who har også vært utrolig bra siden re-booten, og jeg anbefaler alle dere som liker ting som Veronica Mars, Supernatural eller Buffy å slenge seg med på den serien; det er uten tvil den beste sci-fi serien nå som BSG har forlatt oss... Sniff... :cry:
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Elgen
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Elgen »

BSG var en av de store for meg. Og jeg fulgte med på Big Bang Theory en stund, men syns det ble slitsomt i lengden.

Syns forsåvidt at både South Park og Terkel i Knipe er rasende morsomt, selv om jeg ikke har sett noe av det på en stund. Selv om ikke Jon Stewart eller Stephen Colbert er å fnyse av. Men må si jeg fortsatt leter etter en serie som kan ta over etter at jeg så ferdig sesong 7 i Buffy: The Vampire Slayer.
Oh say that you'll be true and never leave me blue
Suzie Q
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

I starten hadde jeg den samme opplevelsen av Big Bang som deg, Elgen, men denne tredje sesongen har virkelig vært av toppklasse. Jeg anbefaler deg å gi den en ny mulighet.

Og så regner jeg med at du har sett Firefly, den beste Joss Whedon (skaperen av Buffy og Angel) serien noensinne? Hvis ikke, så har du 13 episoder + 1 film å se, og det med det aller første! ;)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Elgen
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Elgen »

Åja, selvfølgelig har jeg sett Firefly. Jeg og noen kompiser arrangerte kvelder der vi så hele serien om igjen i HD. Syns aldri jeg kan få sett serien for mange ganger.

Og ja, kanskje jeg blir nødt til å gi TBBT en ny sjangse. Hva gjør vel et par eksamener fra eller til.
Oh say that you'll be true and never leave me blue
Suzie Q
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Lothair Mantelar wrote:Uff, South Park. Jeg husker jeg syntes det var morsomt da jeg var mindre, men hele schticken ble fort oppbrukt. Nei, da får jeg mer utbytte av å se på Jon Stewart eller Stephen Colbert, som begge parodierer nyhetsbildet på en mye mer innsiktsfull måte.

Ellers er jeg enig med Ceres i at Big Bang er den beste komiserien som går for tida, men at det er den beste serien... tja, ut av de serien som ble nevnt der oppe så må jeg jo si meg enig. Personlig foretrekker jeg nok både Justified og Breaking Bad (og kanskje også den nye "Treme", men der må jeg se litt mer enn piloten før jeg bestemmer meg). Dr. Who har også vært utrolig bra siden re-booten, og jeg anbefaler alle dere som liker ting som Veronica Mars, Supernatural eller Buffy å slenge seg med på den serien; det er uten tvil den beste sci-fi serien nå som BSG har forlatt oss... Sniff... :cry:
Ang. South Park: det som jeg synes er så fantastisk er at de klarer faktisk å fornye den med tiden. På den ene siden har de den politiske kritikken, på den andre de syke historiene uten egentlig noen mål eller mening. Jeg mener, hvem kan finne på å lage et hel episode om å lage den største bæsjen?

Jon Stewart og Stephen Colbert er selvfølgelig tidvis veldig morsomt, men føler alikevel ikke at de skal settes opp mot South Park.

Jeg synes forsåvidt at Big Bang Theory er morsom, jeg ler godt, men det blir litt for mye lik humor, og for stor karaktermessig komikk. Da er How I Met Your Mother bedre, selv om jeg ikke likte den i starten - den har en historie å fortelle, noe Big Bang Theory ikke har noe særlig av
Manbearpig
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

South park er for barn. Har aldri vært noen fan. Ikke en gang da jeg var 16. En episode om å lage den største bæsjen er totalt uinteressant.
Urban tilværelse
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Det er nettopp det South Park IKKE er - det er ikke for barn, det er faktisk upassende for barn. South Park er på den ene siden mange morsomheter (morsommere kommentarer og situasjoner), men det er også på den andre siden konstant ralering med menneskehetens mange svakheter og dumheter, som mange yngre ikke får med seg. Eksempelet med episoden om å lage den største bæsjen var da også bare et eksempel på hvor lettvint og egentlig litt surrealistisk teit tema som ofte taes opp og gjennomføres til fingerspissene.
Manbearpig
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Asphyxiate wrote:
Lothair Mantelar wrote:Uff, South Park. Jeg husker jeg syntes det var morsomt da jeg var mindre, men hele schticken ble fort oppbrukt. Nei, da får jeg mer utbytte av å se på Jon Stewart eller Stephen Colbert, som begge parodierer nyhetsbildet på en mye mer innsiktsfull måte.

Ang. South Park: det som jeg synes er så fantastisk er at de klarer faktisk å fornye den med tiden. På den ene siden har de den politiske kritikken, på den andre de syke historiene uten egentlig noen mål eller mening. Jeg mener, hvem kan finne på å lage et hel episode om å lage den største bæsjen?

Jon Stewart og Stephen Colbert er selvfølgelig tidvis veldig morsomt, men føler alikevel ikke at de skal settes opp mot South Park.

Jeg synes forsåvidt at Big Bang Theory er morsom, jeg ler godt, men det blir litt for mye lik humor, og for stor karaktermessig komikk. Da er How I Met Your Mother bedre, selv om jeg ikke likte den i starten - den har en historie å fortelle, noe Big Bang Theory ikke har noe særlig av
Jeg kan godt se for meg hvorfor så mange liker South Park, og jeg kan godt se en episode hvis jeg må... Men dette forandrer ikke det faktum at det er en nokså - om enn ikke akkurat barnslig - så i hvert fall pubertal serie med en retorikk som blir ganske svett og platt i lengden. Det er greit at du synes en episode om kjæmpebæsjer er innsiktfullt; det i så fall en innsikt jeg kan klare meg godt uten :)

Jeg er forøvrig helt enig at How I Met Your Mother hadde et mye sterke plott enn Big Bang noen gang har hatt, men dette måtte vi vinke hadebra til når serien holdt på å bli kansellert etter sesong 3, og siden har vi vel kun hatt to små plottlinjer (Teds bryllupp i started av sesong 4 og Barney og Robins flørt). Nå er HIMYM bare blitt et tomt skall av det den en gang var, og jeg blir nesten lei meg av å se på den. Den kunne vært så mye bedre! Den var så mye bedre... Men nå er den dessverre ikke bedre enn at jeg greier å presse ut et flir eller to per episode, mens Big Bang er konstant underholdende, om enn fortsatt litt for rom-com i stilen for meg (noe som bør være å forvente siden mannen bak Big Bang også lagde Two & Half Men og Dharma & Greg).

Så hvis diskusjonen om hvorvidt HIMYM generelt har vært bedre enn Big Bang, så heller jeg fortsatt for HIMYM, men om vi snakker akkurat nå... Da er dessverre ikke den falne storhet noe match for supernerdene i Big Bang.

Og ingen av dem kan måle seg med avdøde Arrested Development. Sniff... :cry:
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Second that, AD var, og er, kanskje en av tidenes humorserier. HIMYM blir desverre "dårligere" etterhvert ja, synd, siden den har potensial. Men sesong en og to er perler, og sesong tre er så som så. BBT er som sagt helt ok, og jeg ler mye, men savner mer dybde - men kan kanskje hende at denne serien ikke skal være noe annet enn en konstant vitse-greie.

Og ikke heng dere opp i det eksemplet med bæsjeepisoden ang. South Park folkens. Sant nok er det mye pubertal humor i SP, men den overdrives så til de grader at det bikker over i morsomt alikevel, og folk skal ikke forbinde SP med bæsjekonkuranser. Var tydeligvis et teit eksempel
Manbearpig
Post Reply