Jadda! Bare én dag til høstferien starter offisielt for meg!
Reiser bort, kommer igjen
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
For de som la merke til det fikk jeg en pause fra mitt ellers ganske koselige comeback her på forumet. Var på ski-og-fylla-ferie i hele forrige uke, var i Åre frem til torsdag, og på hyttetur med svømminga etter det. Men nå skal jeg prøve å fortsette min forpesting av stemninga, og mobbing av kidsa. ^^
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Det er gøyFaile wrote:For de som la merke til det fikk jeg en pause fra mitt ellers ganske koselige comeback her på forumet. Var på ski-og-fylla-ferie i hele forrige uke, var i Åre frem til torsdag, og på hyttetur med svømminga etter det. Men nå skal jeg prøve å fortsette min forpesting av stemninga, og mobbing av kidsa. ^^
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
-
Mierin Eronaile
- Sitter

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Ti dager i Roma? Grrr, misunnelig!Mierin Eronaile wrote:Var borte i påsken. Kul europeisk storby med en kjent ødelagt mur. Drar på onsdag morgen til en annen europeisk storby som jeg tror jeg kommer til å like enda bedre. Studietur i 10 dager. Gleder meg til å drikke vin på diverse piazzaer.
Jeg har på forunderlig vis maktet å være opptatt på kveldstid hver kveld etter påske, samtidig som jeg har stått opp tidlig her morgen for å komme meg på skolen (fuck "i morgon skal eg byrja eit nytt og betre liv. Trur eg", det er mye bedre å starte et nytt og bedre liv i dag. I morra er det for sent), så selv om jeg ikke egentlig har vært borte, har jeg vært borte fra dere. Og jeg vet jo at dere (i alle fall i mitt hode) ikke kan leve uten meg, så...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Mierin Eronaile
- Sitter

JaaaTerje wrote:Ti dager i Roma? Grrr, misunnelig!Mierin Eronaile wrote:Var borte i påsken. Kul europeisk storby med en kjent ødelagt mur. Drar på onsdag morgen til en annen europeisk storby som jeg tror jeg kommer til å like enda bedre. Studietur i 10 dager. Gleder meg til å drikke vin på diverse piazzaer.
Selv om turen hjem ikke gikk helt smertefritt, så er jeg skikkelig fornøyd. Men neste gang jeg reiser i 40 timer for å komme hjem håper jeg det ikke er like mye kaos som nå.
lolzi
-
Mierin Eronaile
- Sitter

Rakk akkurat å fly til Praha før både flyplassen der og Roma stengte. Skulle mellomlande der. Fikk ikke fly videre. Tog til Berlin. Tog til Hamburg. Sov noen timer der. Tog og ferge til København. Tog til Göteborg, og så tog til Oslo... MYE køståing og lite søvn. Satt 3 stykker i 2 seter fra Hamburg til København. Slapp heldigvis å stå. Det var det veldig mange som måtte.
lolzi
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Villa Borghese har favorittkunstverket mitt i hele verden, Berninis statue av Pluto og Proserpine. Elsker detaljen hvor fingrene hans graver seg inn i låret hennes, og jeg er utrolig fascinert av Berninis evne til å reprodusere ansiktuttrykk. Proserpines desperasjon og håpløshet, samt Plutos overlegne vellyst, får meg nesten til å mistenke at Romas ungjenter langt fra var trygge for den godeste Bernini i de sene nattestimer...Mierin Eronaile wrote:JaaaHelt fantastisk! Ekstremt mye vandring, men var verdt vannblemmer og gnagsår alt sammen. Fikk sett Pantheon, Forum, Villa Borghese, graven til Peter og mye annet.
Hvor var det forresten den Carvaggio-utstillingen var?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Mierin Eronaile
- Sitter

Statuene av Bernini er helt fantastiske! Det er nesten så man begynner å grine, det er så vakkert. Han får marmoren til å se ut som hud. Jeg likte egentlig alle statuene i det museet, men den du nevner er utrolig fin. Hun ser så myk ut. Jeg liker også statuen av Apollo og Daphne. Draperingen til Apollo som blir tatt av vinden ser helt ekte ut.
Utstillingen til Caravaggio var på Scuderie del Quirinale.
Utstillingen til Caravaggio var på Scuderie del Quirinale.
lolzi