Du har rett, det spørsmålet der er faktisk vanskelig. Jeg finner det rett og slett ikke uansett hvor mye jeg søker...Lily wrote:Matt husker å ha skrevet en sang. Hvilken?
TWoT quiz-tråd - Plottavsløringar i spoiler.
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Det er ikke den "danse med skyggens jakki", eller hva nå enn det siste ordet egentlig var..?
Men jeg husker å ha lest at Mat(t) husket å ha skrevet en sang. Husker bare ikke hvilken bok det var... Men jeg tror det var like etter at han ble hengt i Rhuidean, da han fikk alle de minnene.
Men jeg husker å ha lest at Mat(t) husket å ha skrevet en sang. Husker bare ikke hvilken bok det var... Men jeg tror det var like etter at han ble hengt i Rhuidean, da han fikk alle de minnene.
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Ikkje Skyggenes Jakki/Jak o' Shadows nei.
Via Ideal Seek og Google:
«Trust is the taste of death»
Siterer dei relevante sitata:
Redigert: http://heim.ifi.uio.no/morters/wot/index.html -- Ikkje akkurat lov å leggje ut heile bøker slik, men legg ved linken, sidan det var der eg fann sitatet over.
Redigert igjen:
Om eg kan vere so frekk å leggje ut nytt spørsmål med ein gong, dette er ein oppfølgjar til Faile sitt siste:
Kva anna har me sett med form som ei åttetagga stjerne?
Via Ideal Seek og Google:
«Trust is the taste of death»
Siterer dei relevante sitata:
Kapittel 44, Kaosets Herre wrote: The fiddles were wailing a tune he recognized. At least, one of his old memories did, not very much changed considering the passage of well over a thousand years. The words must have changed altogether, for the old words that echoed in his head would never have found favor here.
Give me your trust, said the Aes Sedai.
On my shoulders I support the sky.
Trust me to know and to do what is best,
And I will take care of the rest.
but trust is the color of a dark seed growing.
trust is the color of a heart’s blood flowing.
trust is the color of a soul’s last breath.
trust is the color of death.
[...]
Give me your trust, said the queen on her throne,
for I must bear the burden all alone.
Trust me to lead and to judge and to rule,
and no man will think you a fool.
but trust is the sound of the grave-dog’s bark.
trust is the sound of betrayal in the dark.
trust is the sound of a soul’s last breath.
trust is the sound of death.
[...]
He strode on down the street to the next bonfire as much to get away from that song as anything, before it went on through “the king on high” and “the lady and lord” to “the love of your life” in his head. In that old memory he remembered writing that song, because of the love of his life. Trust is the taste of death.
Redigert: http://heim.ifi.uio.no/morters/wot/index.html -- Ikkje akkurat lov å leggje ut heile bøker slik, men legg ved linken, sidan det var der eg fann sitatet over.
Redigert igjen:
Om eg kan vere so frekk å leggje ut nytt spørsmål med ein gong, dette er ein oppfølgjar til Faile sitt siste:
Kva anna har me sett med form som ei åttetagga stjerne?
Hm. På formuleringa di å dømme tror jeg egentlig jeg tenker på feil ting, men ifølge wotmania(eller snarere den sia som har tatt vare på alle teoriene og listene fra wotmania) så er hvertfall dette ikonet

beskrevet slik: 8-pointed star and gulls, og dukker opp når teksten dreier seg om sjøfolket. Egentlig ser jo symbolet i midten ut som ingenting, kanskje snarere en sol, eller en blomst... Men men.
Så. Nå er jeg spent. Var det denne du tenkte på, eller lurer det seg flere 8tagga stjerner seg rundt omkring i Randland?

beskrevet slik: 8-pointed star and gulls, og dukker opp når teksten dreier seg om sjøfolket. Egentlig ser jo symbolet i midten ut som ingenting, kanskje snarere en sol, eller en blomst... Men men.
Så. Nå er jeg spent. Var det denne du tenkte på, eller lurer det seg flere 8tagga stjerner seg rundt omkring i Randland?
Æsj. Da ryker den andre 8tagga stjerna jeg fant også, for den har noe med sjøfolket å gjøre den også.
Når man skal kontrollere the bowl of wind så starter man først med veve en ganske kompleks vev som blir seende ut som en firetagga stjerne. Og man fortsetter å danne øke antall tagger til man kommer opp til ni.
Så med mindre jeg plutselig ikke kan telle ordentlig lengre, så er det noe med form av et åttetagga stjerne der også
Hm. jeg antar vi bare må fortsette å lete etter sånne stjerner, til en av oss treffer den du tenker på...
Når man skal kontrollere the bowl of wind så starter man først med veve en ganske kompleks vev som blir seende ut som en firetagga stjerne. Og man fortsetter å danne øke antall tagger til man kommer opp til ni.
Så med mindre jeg plutselig ikke kan telle ordentlig lengre, så er det noe med form av et åttetagga stjerne der også
Hm. jeg antar vi bare må fortsette å lete etter sånne stjerner, til en av oss treffer den du tenker på...
-
Mierin Eronaile
- Sitter

-
Mierin Eronaile
- Sitter

-
Mierin Eronaile
- Sitter

Else Grinwell på engelsk. Forøvrig også hennes identitet Lanfear brukte da hun tusla rundt i Tårnet.
Men Merrilin var så nære at han kan stille neste spørsmål.
Men Merrilin var så nære at han kan stille neste spørsmål.