Den allsidige sportstråden ønskes lykke til!
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
LOL ass, det er vel ikke noen vits i å rakke ned på en idrett bare fordi man ikke liker den eller finner den uinteressant. Alle har vi våre interesser, noen liker å se på og spille fotball, andre foretrekker golf eller volleyball. Det som er viktigst synes jeg er at folk interesserer seg for sport og idrett slik at ikke alle i hele verden ender opp som feite, utrente sofaslitere. Det er mer apokalyptisk og farlig for menneskeheten det enn naturkatastrofer og solstormer.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Vel vist du vil ha begrunnelsen min for at jeg ikke liker fotball er det fordet at fotball, håndball og basketball er de sportene som vises mest på tv og i avis (mest fotball egentlig) og nesten alltid så hører vi ikke om en sport før vi plutselig står der med en gullvinner i en eler annen sport.
Fotball selv er en fin sport men den er bare ikke noe for meg.
Angående mine forgje innleg her så leste jeg det faktisk i en vits i et donaldblad for lengesiden.
Fotball selv er en fin sport men den er bare ikke noe for meg.
Angående mine forgje innleg her så leste jeg det faktisk i en vits i et donaldblad for lengesiden.
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
- William Wallace"
Det er jo slett ikke rart at fotball er en av de idrettene som har størst plass i media. Først og fremst fordi den er mest utbredt. Dessuten er det en publikumsvennlig sport. Jeg mener. Tennis og golf på TV, det er jo dritkjedelig. I en fotballkamp skjer det veldig mye, og forskjellige elementer appellerer til forskjellige mennesker. Noen bryr seg for eksempel om fotball av patriotiske grunner, andre liker taktikk. Begge disse tingene står veldig strekt i fotball. Mye på grunn av at fotballkulturen har utviklet seg til å bli noe veldig stort, og fordi fotball er en mer kompleks idrett enn langrenn. Selvsagt snakker man om taktikk i langrenn også, men i langrenn har man ikke samme mulighet til den uendelige variasjonen. For fotball er tross alt mer enn tjue mennesker som løper etter en ball. Om man tenker sånn, vet man rett og slett for lite om fotball. Selvsagt er det lov til å ikke vite mye om fotball og ikke like det av den grunn, men det er urimelig å hakke ned på andre som ser noe i det.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Du har et poeng der, Moghedien. Jeg, som seiler, irriterer meg grønn over folk som går rundt og sier at "man bare sitter der i båten og ikke egentlig gjør noe" og "det er jo så enkelt, bare å sitte der!". Vel, samme greia. Vel er det ytringsfrihet, jeg har selv benyttet meg av den tidligere i denne tråden, men hvis alle skal begynne å rakke ned på idrettene de misliker eller ikke har noen kjærlighet for, så kan man jo komme med en egen "anti-sportstråd" eller noe sånt.
Grunnen til at fotball blir kritisert uten grunnlag her av så mange, kan nok komme av at fotball er den desidert største sporten, den har full mediedekning, og så må vi jo innrømme at ganske mange av medlemmene her på forumet er bokormer, og ingen store idrettsstjerner eller fanatiske fans.
Mon tro hvorfor ingen rakker ned på cricket, verdens nest største idrett..?
Grunnen til at fotball blir kritisert uten grunnlag her av så mange, kan nok komme av at fotball er den desidert største sporten, den har full mediedekning, og så må vi jo innrømme at ganske mange av medlemmene her på forumet er bokormer, og ingen store idrettsstjerner eller fanatiske fans.
Mon tro hvorfor ingen rakker ned på cricket, verdens nest største idrett..?
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Det er Polo. Cricket er den man kaster på noen pinner, mens det andre laget forsøker å slå ballen med et "bat" av noe slag. Så løper de litt frem og tilbakeelric wrote:er ikke cricket den sportden der man rir hest og slår på en ball? (er ikke sikker på hva man gjør der)
Forøvrig er fotball-VM toppen av lykke!
"Once more the drama begins"
- Paul Muad'dib
- Paul Muad'dib
CAN I GET A FUCK'IN AMEN!?Lothair Mantelar wrote:Jeg har ikke kommentert i denne tråden fordi jeg har vært for opptatt med å se på fotball, fotball og sportsendinger om en sport kalt fotball. Før i tida (før jeg hadde sommerjobber), kunne jeg se nesten alle kampene som ble sendt, men nå må jeg nøye meg med å kun se de aller, aller fleste. Jeg får vondt i hjertet hver gang jeg går glipp av en kamp jeg ville helst ha sett.
Javel..? Og det kommer fra gutten som ikkje engang klarer å ha grammatikken sånn noenlunde på stell, etter ett minimun av 8 års skolegang..? Way to go..elric wrote:Fotball hva er det? Jo en sport der mange vosene mannfolk (og noen kvinnfolk som vi ikke ser så mye til på tv) med IQ nummeret på ryggen!
Når det kommer til fotball, er jeg for de som ikke vet det, en stor fan. Dette kommer både av at jeg har spilt selv i 15 år, og at jeg er oppvokst i et fotballmiljø. Samtidig, finner jeg stor underholdning i denne sporten, ettersom det etter min mening er den mest sammensatte sporten i dag, med så mange forskjellige utslagsgivende elementer, både for enkeltspillere og lag.
Likevel klarer jeg å finne stor fornøyelse, i mer isolerte idretter som langrenn og sykling.
Andre idretter som blir nevnt her, som for eksempel seiling, turn og golf, har jeg lite overens for, men det kommer mer av at det rett og slett ikke engasjerer meg i det hele tatt, sikkert mye på grunn av at jeg ikke har noe dypt innsyn i idretten, men det får heller være.. Har likevel full respekt for andre folks interesser når det kommer til idretter, og som Akira sier, bedre å drive med en kjedelig idrett(i mine øyne da) enn å ligge på sofaen og ikke gjøre en dritt.
Jeg sier ikke at andre som ser på fotball er teite. Det bare appelerer ikke til meg.
Med roing har du spenning på gang hele tida!
Golf er nokså kjedelig det også, sykling (tour de france etc.) tar jeg når som helst. Ganske greit å se på av en eller annen grunn.
Hvis det er trening det er snakk om, tar jeg meg en rundt...to timers joggings + et bad i sjøen om morran (kl. 5.20-8 tida), veldig hyggelig (naturen) faktisk, deilig når det er null folk rundt også. Dette er annen hver dag da, å stå opp så tidlig hver dag tar litt av pusten fra meg, ettersom jeg ikke er noen morgen person. Men sykling over løping når som helst. Noe som jeg gjør når jeg skal noe (hater å ta bussen
)
Med roing har du spenning på gang hele tida!
Golf er nokså kjedelig det også, sykling (tour de france etc.) tar jeg når som helst. Ganske greit å se på av en eller annen grunn.
Hvis det er trening det er snakk om, tar jeg meg en rundt...to timers joggings + et bad i sjøen om morran (kl. 5.20-8 tida), veldig hyggelig (naturen) faktisk, deilig når det er null folk rundt også. Dette er annen hver dag da, å stå opp så tidlig hver dag tar litt av pusten fra meg, ettersom jeg ikke er noen morgen person. Men sykling over løping når som helst. Noe som jeg gjør når jeg skal noe (hater å ta bussen
En type sport som jeg liker veldig godt innebærer løfting av masse tunge gjenstander og vekter: Styrkeløft og strongman, dette er spennende saker å følge med på.
Bare se her:http://treningsforum.no/php/art.php?id=1317. Norges og kanskje verdens sterkeste junior setter nye rekorder på junior-EM tidligere i juni i Larvik. http://www.styrkeloft.no/nyheter/arkiv/ ... hristensen
Og så har vi strongman som er fascinerende å se på: http://treningsforum.no/php/art.php?id=1324
Bare se her:http://treningsforum.no/php/art.php?id=1317. Norges og kanskje verdens sterkeste junior setter nye rekorder på junior-EM tidligere i juni i Larvik. http://www.styrkeloft.no/nyheter/arkiv/ ... hristensen
Og så har vi strongman som er fascinerende å se på: http://treningsforum.no/php/art.php?id=1324
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Godt å se flere forsvare fotballen. Ble litt bekymret der en stund. Tror veldig mange som ikke liker fotball kanskje vil like det bedre vis man samler seg med venner, har god drikke evt. noe mat etc. og få en bedre helhetsfølelse - da blir det god stemning. Det samme gjelder forsåvidt ganske mange idretter. En fotballkamp i seg selv kan jeg forstå kan bli kjedelig. Men selv bestemoren min som knapt vet noen ting ser på!
Manbearpig
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Fotball er da som alt annet: det finnes tonnevis med gørrkjedelig filmer, bøker, tenniskamper eller, ja, fotballkamper. Gradene av nytelse kommer helt ann på hvor mye man interesserer seg i noe. En person som ikke vet mye om fotball kan godt se en kamp for "bare trærne", men å si at en fotballkamp er "20 menn som løper etter ei lærkule" er like simpelt som å si at ei bok er "bare en masse sider med trykte ord satt i forskjellige rekkefølge". Når du har lest noen bøker begynner du å få sansen for tematikk, billedbruk, karakterutvikling, godt skrevet prosa osv. Når du har sett mange kamper får du sansen for lagets inter-komplementære relasjoner, soneforsvar vs. mann-mot-mann, oppdekking i boks, tiki-taka fotball og samtidige løp i forskjellige rom.
Det er mye som er galt med å være analfabet. Det er lite som er galt med å gi pokker i fotball. Men det er tullete å avslå noe bare fordi man ikke forstår det.
I hvert fall så lenge det er noe så uskyldig og fantastisk som fotball.
Det er mye som er galt med å være analfabet. Det er lite som er galt med å gi pokker i fotball. Men det er tullete å avslå noe bare fordi man ikke forstår det.
I hvert fall så lenge det er noe så uskyldig og fantastisk som fotball.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
TROBRIANDERCRICKET! (http://en.wikipedia.org/wiki/Trobriand_cricket)
Og ja, det meste blir interessant når man setter seg inn i det. Sånn som Faile, som investerte penger i en bok hun ikke egentlig trenger, som handler om steiner og slikt. Jeg tror hun synes det er gøy. Det er veldig søtt. (Sorry.)
Og ja, det meste blir interessant når man setter seg inn i det. Sånn som Faile, som investerte penger i en bok hun ikke egentlig trenger, som handler om steiner og slikt. Jeg tror hun synes det er gøy. Det er veldig søtt. (Sorry.)
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Oh. Skulle gjerne ha fått med meg TdF jeg også, men arbeidstida mi er desverre ikke så fleksibel.
Ifjor blei jeg eget glad i VG sin veikant da ^^ Og jeg har en relevant sommerjobb som ikke er så hakkaneds gæli betalt, så jeg skal ikke klage.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.