Musikk

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Vel, det gjør jeg. Her går det i death-, viking-, heavy-, black,- speed og andre diverse metallsjangre + rimelig heavy rock, mye soundtracks til film og spill, og jeg er so selvfølgelig fantasyinteressert til tusen. Kan jo nevne noen grupper: Susperia, Borknagar, Fear Factory, In Flames, System Of A Down, osv, osv.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Eneste metalbanda jeg har noe musikk av, er Einherjer og Dimmu*, og de har jeg bare fordi en av dem som bygde datamaskina mi likte dem, og derfor la inn et titalls album med dem når de allikevel drev og installerte software.

Men hører jo på dem. Akkurat nå er det faktisk Einherjers "Aurora Borealis" som summer og går på WinAmpen min. :)

Forresten, Akira. Jeg la ikke merke til noe Power Metal i lista di over likandes metal-sjangre. Var det en forglemmelse, eller er du en fornuftig sjel? :wink:

* Ikke helt sant. Har en CD med det australske metalbandet Rok, som heter "This is satanik", hvor det bl.a. er et spor som heter "Vommification" eller noe sånt. Dette sporet består ganske enkelt av at vokalisten lager spylyder i 5-7min, mens det foregår en form for gitarmishandling i bakgrunnen. Nei, hvis det skal være spying, foretrekker jeg bonussporte på Ash sitt album 1977, hvor det faktisk er mulig å høre lyden av spy som treffer gulv... :oops:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Jeg har faktisk aldri hørt Power Metal før tror jeg. Hvordan er det det er?
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Det er vel sånt som Rhapsody, Luca Tirelli, og sånt noe.

Før noen begynner å anklage meg for å høre på slike tvilsomme greier: Jeg vet bare om dem fordi kameraten min digger dem, og jeg er forbanna med en klisterhjerne uten like... :roll:
- Verg., Aen., 3.315.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

terje wrote:Det er vel sånt som Rhapsody, Luca Tirelli, og sånt noe.

Før noen begynner å anklage meg for å høre på slike tvilsomme greier: Jeg vet bare om dem fordi kameraten min digger dem, og jeg er forbanna med en klisterhjerne uten like... :roll:
ja, huff - det må være grusomt :roll:
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Tenk å bare hatt 2-3 måneders minne da. Kunne lest WoT igjen og igjen som om det var den første gangen. For ikke å snakke om 2-timers minne. Da skulle jeg sett den første Matrix filmen fortløpende resten av livet! :D
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Stine »

kunne muligens blitt litt vanskelig med skole og sånt, men.. :P
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

6 minutter og 28 sekunders minne - hørt Radiohead sin "Paranoid Android" igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og ...

Men på den andre sida, når jeg hører på "Paranoid Android" oppdager jeg jo noe nytt hele tida, så det hadde vel ikke gjort noen stor forskjell.... :roll:
- Verg., Aen., 3.315.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Treveler wrote:Tenk å bare hatt 2-3 måneders minne da. Kunne lest WoT igjen og igjen som om det var den første gangen. For ikke å snakke om 2-timers minne. Da skulle jeg sett den første Matrix filmen fortløpende resten av livet! :D
Eller bare en reset knapp.

Edit: Den finnes vel allerede. Et hardt slag i bakhodet kan gjøre underverker.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Stine »

pssshh.. man trenger da ingen reset knapp eller annet tull for å høre god musikk igjen og igjen? :)
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Det er vel nettopp det god musikk skal være; varende og få en ny mening for hver gang. :wink:
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

terje wrote:6 minutter og 28 sekunders minne - hørt Radiohead sin "Paranoid Android" igjen og igjen og igjen og igjen og igjen og ...

Men på den andre sida, når jeg hører på "Paranoid Android" oppdager jeg jo noe nytt hele tida, så det hadde vel ikke gjort noen stor forskjell.... :roll:
:D
- Verg., Aen., 3.315.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Forresten, er det noen her som har spilt det geniale TBS-spillet Heroes of Might and Magic II?

Hvis så, savner du/dere kanskje den like geniale musikken?

Igjen, hvis så, kan du finne den her:
http://lisk.newmail.ru/homm/homm2music.html

Det er en litt treig server (0,2-0,7 kb/sec), men det er virkelig verdt det! Kanskje den beste spillmusikken noensinne. :D
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

terje wrote:Forresten, er det noen her som har spilt det geniale TBS-spillet Heroes of Might and Magic II?

Hvis så, savner du/dere kanskje den like geniale musikken?
Korleis kan eg sakne musikken når spelet ligg på pcen og spel-CD'en ligg hylla ved skrivebordet? :lol: Spelte det berre for eit par veker sidan, faktisk. Likar både trearen og firaren betre, men toaren har eit par artige trekk ved seg som dei to etterfølgjarane manglar.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Så du tilhører ikke den store skaren av Heroes-fans som hater 4, elsker 2 og har et fanatisk forhold til 3? :lol:

Selv synes jeg 2 er best, siden det som sagt har en del som de andre mangler. Men det har jo forsåvidt både 3 of 4 også.
Gleder meg som en unge til 5 kommer om et års tid, men er tvilsom til hele 3D-opplegget...

Jeg er forresten overbevist om at HoMM II-soundtracket må være uovertruffent akkomagnement til lesning, særlig av fantasy. :D
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply