Ung Vår

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Hvor bra var New Spring?

1
0
No votes
2
0
No votes
3
0
No votes
4
1
2%
5
2
4%
6
7
16%
7
8
18%
8
14
31%
9
10
22%
10
3
7%

Total votes: 45

Morten
Oversetter
Oversetter

Post by Morten »

terje wrote:"There's a nigger in the woodpile". Hadde vært gøy og visst bakgrunnen for dette uttrykket. :lol:
http://www.phrases.org.uk/bulletin_boar ... s/683.html
http://www.emorywheel.com/vnews/display ... 95d3dd52a5

Morten
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Utrolig hva man kan finne på nettet! :wink:
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven

Post by Taraisilwèn »

Bare ett lite spørsmål. Er snart ferdig med bok nr 4. Ville dere anbefalt meg å lest New Spring nå eller etter jeg jeg er ferdig ed å lese alle utgitte bøker i 'selve' serien?
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Du bør vente med "New Spring" til etter bok 6 etter mi meining, så kan du lese den når det passer. Dette fordi den gir litt mykje innsikt i ein del ting eg trur dei tidlege bøkene tjener på at forblir mystiske. Men eg antek mange har andre og betre underbygde anbefalingar. :-)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Taraisilwèn wrote:Bare ett lite spørsmål. Er snart ferdig med bok nr 4. Ville dere anbefalt meg å lest New Spring nå eller etter jeg jeg er ferdig ed å lese alle utgitte bøker i 'selve' serien?
Robert Jordan har sagt at bøkene bør leses i den rekkefølgen de ble utgitt. Med andre ord etter bok 10 (Crossroads of twilight).
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Loki wrote:Du bør vente med "New Spring" til etter bok 6 etter mi meining, så kan du lese den når det passer. Dette fordi den gir litt mykje innsikt i ein del ting eg trur dei tidlege bøkene tjener på at forblir mystiske. Men eg antek mange har andre og betre underbygde anbefalingar. :-)
Ja poenget er jo at man skal "lære" med hovedpersonene om kraften ol. Mye av mystikken rundt dette vil jo forsvinne visst man leser New Spring for tidlig.
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven

Post by Taraisilwèn »

Okey, da tro jeg jeg kommer til å lese den etter jeg har lest alle de andre bøkene først. Det var det som først var planen men da var jeg ikke sikker på om det også var det beste.
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

En ting jeg har lurt litt på er; hvorfor kan Moiraine si at hun heter fru Alys, etter at hun har avlagt De Tre Edene?? Hun kan jo ikke lyve og hvorfor kan hun da si at hun heter Alys til Lan??
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ho seier vel ikkje "My name is". Eg har ikkje boka her for handa, men antakeleg er det meir i retning av "you can call me Alys", "I go by the name of Alys here", "Alys, please", etc. Ingen av dei er løgner.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Ja, først sier jun, ''Dere kan kalle meg fru Alys'' men senere er jeg ganske sikker på at hun sier, ''Jeg ER/HETER fru Alys''
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

ashaman17 wrote:Ja, først sier jun, ''Dere kan kalle meg fru Alys'' men senere er jeg ganske sikker på at hun sier, ''Jeg ER/HETER fru Alys''
Den må du nesten finne en quote på. Tviler sterkt på at hun har sakt det.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Er det noen her som har lest New Spring på norsk, det har jeg, men der syns jeg det var UTROLIG mange skrivefeil!! Er det bare meg eller er det litt hastverkarbeid på oversettings-siden?? (må bare pressisere at det ikke er Morten som har ovarsatt denne boken) Men det har ikke vert veldig mange skrivefeil i de andre bøkene, men i denne var det flusst!!
- Davram Bashere
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

liker NS jeg... gav den en 8er.. jo, hu sier vel at de kan kalle henne det, ikke at hun heter det.. dvs ikke løgn :wink:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Hvem var det som gidde boken en lussen 4-er :?:
Hadde altid sett for meg New spring som dødsbra...
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Nicke
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Nicke »

Den var bra syns jeg. den oppklarte mye for meg! Fröken Damodred har alltid värt kul i min bok. Å höre mer om Lan og hans historie var artig.
Post Reply