Statsbudsjettet 2005, ny regjering

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Statsbudsjettet 2005, ny regjering

Post by Wolfbrother »

Noen som har lyst til å diskutere, partiene å slikt.... :?:

Har jo nettopp blitt lagt ut forslag til statsbudsjett for 2006, og der er det vel en del å disskutere.... Skal være alt for lite fokus på de fattige.

Jeg trodde at en rød/grønn regjering ville være bra, men begynne å tro jeg hadde feil...
Liker best Venstre, men mener at Sponheim må gå.... Siden jeg er veldig natur å dyre glad er dette et parti mitt i blinken for meg. Liker egentlig det meste av tankegangen deres.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Gikk ikke du på ungdomsskolen wolfie? Det betyr (tror jeg) at du skal skrive en oppgave om statsbudsjettet - og du vil utnytte oss og våre ideer og tanker!

Hehe...

Tenkte bare å opplyse om at det mist er to politiske tråder her på forumet...
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Ja, og Wolfbrother postet først i den ene. Syns det ble litt dumt å trekke opp en gammel tråd, så jeg slettet hans innlegg og låste tråden jfr. de presiserte reglene.

Endrer tema til Statsbudsjettet 2005, så det ikke blir så vagt.

Tilbake til topic..
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Har ikke funnet noen politiske tråer :x
Desuten er vi ferdig med politikk :evil: Så ikke hint til det du ikke vet, kan desuten legge ut hele prosjektet om du ikke tror meg..... Nesten hele etter som at noe ikke er lagret her hjemme, men det meste er så bare.... :evil:
vilken andre tråder :?:
Er det diskutert det nye statsbudsjettet.... :?:
Prøvde å ta opp en annen post, men adminene mente at det var for gammelt...

Edit: skrev mens adminene la ut sitt så bare glem de to siste linjene
for there you have been,
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Det de rød-grønne kunne gjøre nå var kun å endre på det gamle budsjettet. Det er jo grenser for hvor mye de kan fikse på på tre uker. Det blir først i neste års statsbudsjett de rød-grønne kan få det som de vil, da kan de nemlig starte på scratch med hele greia!

Eller vet jeg ikke så mye om hvordan det nye budsjettet er til å kunne uttale meg noe mer...
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
SirGalrim
Hengiven
Hengiven

Re: Statsbudsjettet 2005, ny regjering

Post by SirGalrim »

Wolfbrother wrote: Liker best Venstre, men mener at Sponheim må gå.... Siden jeg er veldig natur å dyre glad er dette et parti mitt i blinken for meg. Liker egentlig det meste av tankegangen deres.
Jepp det hetes jo "Partiet de fleste liker, men som nesten ingen stemmer på"

Hilsen Venstrevelger som frykter det verste med tidenes rødeste regjering.

Viva Sponheim
A Memory of Light - memoryoflight.com
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

På dette forumet er det faktisk mange venstre velgere.

Jeg stemmer venstre, og det gjør nesten simen og. Men han ga inn for reklamen han fikk i posten fra høyre like før valget :roll:

Liberale partier er de beste, vin i butikk er tingen!
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Eg hadde stemt Venstre hadde dei ikkje stilt til val saman med Høgre og KrF. Heller halvgærne sosialister enn meir Bondevik og Petersen. :roll:

Sponheim er den råeste rikspolitikeren me har. :D
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

De halvgærne sosialistene kommer til å fucke opp landet. Spes når vi har SV som finansminister. Hva tenkte AP på?
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Tror nok egentlig jeg også hadde stemt venstre hvis det ikke var for den KRF-greia da absolutt skullle være sammen med! Skjønner ikke helt poenget med akkurat den. Godt å ha Bondevik borte hvertfall! :D Men siden venstre har blit litt større nå, får vi håpe de dropper Høybråten og gjengen til neste gang!
Tidligere likte jeg ikke Sponheim i det hele tatt, men nå synes jeg faktisk han er skikkeli kul! :lol:
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Sponheim er kongen. Han klarer å opptre like seriøst som Stoltenberg og like vittig som Hagen på ein gong, og det skulle ein tru var umogeleg. :lol:
Eivind wrote:De halvgærne sosialistene kommer til å fucke opp landet. Spes når vi har SV som finansminister. Hva tenkte AP på?
"Me har lovd å komme i regjering dersom me får fleirtal saman med SV og Sp" tenkte dei antakeleg. Og då måtte dei jo gi SV finansministeren, det er jo den nestbeste statsrådsposisjonen for svarte.

Men dei klarer ikkje fucke opp landet på fire år når Ap har halvparten av ministrene uansett. :lol: Me har for mykje penger. Planen er å ha sosialister i regjeringssetene så lenge eg studerar så eg får masse stipend og lån og tøv, og så når eg ein gong må ut i arbeidslivet blir det høgrefolk igjen slik at eg får ei triveleg og låg rente på lånet mitt. :D
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
SirGalrim
Hengiven
Hengiven

Post by SirGalrim »

Du høres ut som en frp'er Loki...
A Memory of Light - memoryoflight.com
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

SirGalrim wrote:Du høres ut som en frp'er Loki...
...du skal vere glad eg er pasifist, den uttalelsen der er grunnlag nok for å foreta æresdrap. :shock:

Edit: "Pasifist" skal i denne samanhengen lesast som "feig svekling". FYI, liksom.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Loki wrote:
SirGalrim wrote:Du høres ut som en frp'er Loki...
...du skal vere glad eg er pasifist, den uttalelsen der er grunnlag nok for å foreta æresdrap. :shock:

Edit: "Pasifist" skal i denne samanhengen lesast som "feig svekling". FYI, liksom.
Veldig enig med Loki... Du må aldri hinte at noen høres ut som de forbanna Frp-folka. Rasister hele gjengen :shock:
Burde ta avstand til slike partier å folk...
for there you have been,
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Om alle er rasister veit eg ikkje, men... altså... poenget er at han trakk ei slutning om at eg høyrdest ut som ein Frp-velger basert på ein enkeltuttalelse. Det tyder at han følte enkeltuttalelsen passa med det generelle biletet av ein gjennomsnittleg FrP-velger.

Ettersom slike har minst utdanning av omtrent alle velgergrupper og om eg hugsar rett frå ulike statistiske undersøkingar òg er truande til å sjå reality og ikkje lese bøker...

Eg anser ikkje det som utelukkande teit å stemme FrP. Det finst intelligente personar som stemmer FrP. Det eg anser som frekt er å insinuere at nokon stemmer FrP på bakgrunn av ein uttalelse på denne måten, ettersom den logiske grunnen då må vere at eg minte om ein typisk FrP-velger.

(Og DEI anser eg som teite. So sue me. 8) )
Post Reply