Juletråden
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Apropos jul: Var det noen som har sett den litt rare annonsa i Dagbladet de siste dagene?
http://www.leketoysimperiet.no/
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Damien Frost
- Sitter

Loki wrote:Me kan ofre juletrea!
Det så litt vitti ut, men kan ikke si jeg har helt trua altså. Men en får vel prøve første episeoden om en uke, å se om det er noe bra! Er verdt et forsøk, er jo ikke så mange andre å se på i år.Terje wrote:Apropos jul: Var det noen som har sett den litt rare annonsa i Dagbladet de siste dagene?
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
tja.. for det første: hva jeg ønsker meg til jul:- Har du julepynt på hybelen/rommet ditt? I så fall, pyntet på hvilken måte?
- Går du i kirka på julaften?
- Har du fuska og spist julegodterier/kaker/brus allerede?![]()
- Hvilket program foretrekker du: Hovmesteren, askepott, tante pose, disnieytimen eller julestjernen? Eller annet? (spesifiser...)
- Hva er din yndligs julekake?
i år for første gang på mange år, veit jeg overhodet ikke hva jeg skal ønske meg! kåpa jeg ønska meg kjøpte jeg selv, og jeg har liksom ikke ønsket meg noe annet...
jeg har masse smånisser på rommet mitt! også har jeg sånn granbar gilander
går av prinsipper ikke i kirka.
har nok desverre tjuvstarta på julbrusen
jeg ser alt jeg! og spiser alt!! *kakemoms*
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Taraisilwèn
- Hengiven

Re: Snart jul!
Jess, snart jul
17 skoledager igjen til ferien(for meg)
Vi pleier å variere julemiddagen, det går helst enten i kalkun eller ribbe, og noen få ganger, når jeg ikke får gjennom protesten min eller vi er gjestene, så har vi pinnekjøtt.
Har ikke kjøpt julegaver nei, men har iallfall begynt å tenke i de banene. Er nok ikke så lenge til den første juleshoppingen.
Har hatt en hjemmelaget julekalender, men det betyr at mor må ut å handle inn snopet og det trodde jeg ikke hun gadd i år så jeg har sett litt på kinder- eller smarties kalenderene. Men det blir kanskje den hjemmelagte likevel. Ett fett for meg
Hvem tror ikke på nissen?
Men har vel egentligt aldri hatt den store troen, mistet den hvertfall veldig og det var ikke det store tapet.
Marsipan er ok, men spiser lite av det. Forbinner det med jul og påske.
Ønsker meg nytt digetalt camera av foreldrene mine, ellers vet jeg ikke helt. Bøker, filmer, klær ++
Går ikke i kirka på julaften, har aldri gjort det bortsett fra med skolen før.
Jaaa...
drukket litt julebrus og spist en julenisse...
Askepott, julen er ikke den samme uten. Og narnia er alltid like kjekt, men det spørs om jeg ikke sover...
Yndlings julekake? Har aldri vært noe kakemoms så jeg har vel egentlig ikke noen...
17 skoledager igjen til ferien(for meg)
Vi pleier å variere julemiddagen, det går helst enten i kalkun eller ribbe, og noen få ganger, når jeg ikke får gjennom protesten min eller vi er gjestene, så har vi pinnekjøtt.
Har ikke kjøpt julegaver nei, men har iallfall begynt å tenke i de banene. Er nok ikke så lenge til den første juleshoppingen.
Har hatt en hjemmelaget julekalender, men det betyr at mor må ut å handle inn snopet og det trodde jeg ikke hun gadd i år så jeg har sett litt på kinder- eller smarties kalenderene. Men det blir kanskje den hjemmelagte likevel. Ett fett for meg
Hvem tror ikke på nissen?
Men har vel egentligt aldri hatt den store troen, mistet den hvertfall veldig og det var ikke det store tapet.
Marsipan er ok, men spiser lite av det. Forbinner det med jul og påske.
Ønsker meg nytt digetalt camera av foreldrene mine, ellers vet jeg ikke helt. Bøker, filmer, klær ++
Går ikke i kirka på julaften, har aldri gjort det bortsett fra med skolen før.
Jaaa...
Askepott, julen er ikke den samme uten. Og narnia er alltid like kjekt, men det spørs om jeg ikke sover...
Yndlings julekake? Har aldri vært noe kakemoms så jeg har vel egentlig ikke noen...
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
~Mat Cauthon
-
Damien Frost
- Sitter

Har du spist julenissen?Taraisilwèn wrote:Jaaa...drukket litt julebrus og spist en julenisse...
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-
Daughter of the Nine Moon
- Mørkefrende

Jul er bra.
Vi spiser alltid ribbe medisterkaker og andre fete ting på julaften. Ettersom jeg har store problemer med å spise dette, blir det mye surkål, poteter og risengrynsgrøt på meg. Heldigvis spiser vi alltid herlig pinnekjøtt 2.juledag.
Og så var det julegaver... Lovte dyrt og hellig, under lyset og mitt håp om gjennfødsel, at jeg skulle bli ferdig med julegavekjøpet i løpet av november. Det gikk heller dårlig.
Blir vel Nemikalender på meg. Tror i allefall jeg får en Nemikalender i bursdagspresang
Tror ikke på julenissen. Påskeharen og pinsebjørnen derimot...
Ja, man går i kirken på julaften. Er egentlig mer en kulturell tradisjon enn en religiøs tradisjon(for meg, store deler av familien går i kirken hver søndag også)
Hittil har man kastet i seg tre bokser med pepperkaker, bælmet et glass med julebrus, momset en Nidar julesjokoladeplate (nu er man hekta).
Yndlingsjulesangen må jo være alle Putti Plutti Pott sangene. Etter en liten oppfriskning kan jeg nå hele stykket utenatt igjen. Wiiiii
Gleder meg noe sinnsykt til mormors goro og krumkaker
Vi spiser alltid ribbe medisterkaker og andre fete ting på julaften. Ettersom jeg har store problemer med å spise dette, blir det mye surkål, poteter og risengrynsgrøt på meg. Heldigvis spiser vi alltid herlig pinnekjøtt 2.juledag.
Og så var det julegaver... Lovte dyrt og hellig, under lyset og mitt håp om gjennfødsel, at jeg skulle bli ferdig med julegavekjøpet i løpet av november. Det gikk heller dårlig.
Blir vel Nemikalender på meg. Tror i allefall jeg får en Nemikalender i bursdagspresang
Tror ikke på julenissen. Påskeharen og pinsebjørnen derimot...
Ja, man går i kirken på julaften. Er egentlig mer en kulturell tradisjon enn en religiøs tradisjon(for meg, store deler av familien går i kirken hver søndag også)
Hittil har man kastet i seg tre bokser med pepperkaker, bælmet et glass med julebrus, momset en Nidar julesjokoladeplate (nu er man hekta).
Yndlingsjulesangen må jo være alle Putti Plutti Pott sangene. Etter en liten oppfriskning kan jeg nå hele stykket utenatt igjen. Wiiiii
Gleder meg noe sinnsykt til mormors goro og krumkaker
Du finner idioter over alt. På hele kloden.
Jeg sier ofte til meg selv: Malin, du er ikke alene.
Hva med ekornverdet?
Hva med ekornverdet?
-
Taraisilwèn
- Hengiven

Jepp, no more Santa!!!Mwuahahah!!!!Damien Frost wrote:Har du spist julenissen?Taraisilwèn wrote:Jaaa...drukket litt julebrus og spist en julenisse...
![]()
neivel da, en mini-utgave av nissen i form av sjokolade;p
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
~Mat Cauthon
-
Daughter of the Nine Moon
- Mørkefrende

Ja, langt navn, men det kunne gjerne vært en bokstav lengre.
Putti Plutti Pott er et kjempekoselig julebarneskuespill. Fikk en PPP cd nå jeg var sånn ca 7 år. Hørte på den hver eneste dag heile jula, noe som endte opp med at jeg lærte meg hele stykket utenatt (til min mors store fortvilelse). Kan skrive noen utdrag fra noen sanger.
Snurre mei
Snurre mei, det var rart
se på den merkelappen her!
Det står "Til Julenissen"- det var rart
Hold opp og tull.
Det er kalrt at du blingsa på merkelappen der.
Det står "Fra Julenissen"- det er klart
Snikksnakk og tull.
Snurre mei hopp og hei, ja du må være passe korka i nøtta
dersom atte du ikke ser at på denne merkelappen
står det "Til Julenissen"
Putti Plutti Pott
Jeg heter Putti Plutti Pott,
skjønt Plottiputt blandt venner.
Jeg kommer fra et ukjent land
som alle sammen kjenner
Jeg er ei lita nisse
som sier takk og tokk
og nå har jeg snakkesnikke meg snakka nok
Tikka takka tokk.
Snikka snakka nok
Tikka takka tokk
Og landet heter Nisseland
og pappan til min pappa
han hadde vasket skjegget sitt
og slengt det ut på trappa
Jeg kunne ikke dy meg,
jeg måtte ta det på
og vips så var jeg her hvor jeg er nå
Nikke måkke må
være her og nå
nikke måkke må
Snurre mei
Snurre mei, det var rart
se på den merkelappen her!
Det står "Til Julenissen"- det var rart
Hold opp og tull.
Det er kalrt at du blingsa på merkelappen der.
Det står "Fra Julenissen"- det er klart
Snikksnakk og tull.
Snurre mei hopp og hei, ja du må være passe korka i nøtta
dersom atte du ikke ser at på denne merkelappen
står det "Til Julenissen"
Putti Plutti Pott
Jeg heter Putti Plutti Pott,
skjønt Plottiputt blandt venner.
Jeg kommer fra et ukjent land
som alle sammen kjenner
Jeg er ei lita nisse
som sier takk og tokk
og nå har jeg snakkesnikke meg snakka nok
Tikka takka tokk.
Snikka snakka nok
Tikka takka tokk
Og landet heter Nisseland
og pappan til min pappa
han hadde vasket skjegget sitt
og slengt det ut på trappa
Jeg kunne ikke dy meg,
jeg måtte ta det på
og vips så var jeg her hvor jeg er nå
Nikke måkke må
være her og nå
nikke måkke må
Du finner idioter over alt. På hele kloden.
Hva med ekornverdet?
Hva med ekornverdet?
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

-
Damien Frost
- Sitter

Har nå fått opp det "fine" lille juletreet mitt med lys på! Må si jeg følte meg som om jeg var 12 år igjen når jeg fiksa det, men litt morsomt var det.
Gode gamler juleminner! Men det var nok litt mer pjuskete og slitt enn det jeg kunne huske.