Det er jo ikke snakk om å stole på eller ikke. De har vokst opp med at alle menn som kan kanalisere kraften er galen, Den mest kjente og beryktede er dragen selv som drepte sin kone, alle sine barn og resten av slekten sin. Han gjorde ikke det fordi han var ond, men fordi han var gal. Det samme vil stemme for Rand visst det eventuelt skjer og det er også grunnen til at hun ikke "stoler" på han 100%. Hun må overvinne frykten hun har vokst opp med at menn som kan kanalisere kraften er alle sinnssyk, og den gjenfødte dragen er den mest sinnssyke av alle. Han er mer fryktet enn noen av de fortapte.
Er det i skyggen stiger Rand lærer å bruke kraften av Asmodeon?, han har møtt Lanfear nå og hun har sagt han skulle lære å bruke saidin av en fortapt som het Asmodeon
Uff, miksa namna på dei... Har dei berre på norsk (og delt opp i tre deler) so eg har aldri fått eit skikkeleg "forhold" til dei eigentlege namna deira... Spoiler
Asmo vart forresten "ansatt" som lærar i det siste kapittelet av bok#4. Eg sjekka. Men han lærer vel ikkje bort stort før i bok#5...
incanus wrote:Uff, miksa namna på dei... Har dei berre på norsk (og delt opp i tre deler) so eg har aldri fått eit skikkeleg "forhold" til dei eigentlege namna deira... Spoiler
Asmo vart forresten "ansatt" som lærar i det siste kapittelet av bok#4. Eg sjekka. Men han lærer vel ikkje bort stort før i bok#5...
Spoiler
Bok 4 slutter vel med at Asmodian blir fanget så det er vel trygt å si at selve læreprosessen begynner i Fires of Heaven.
Blir du ferdig med lesinga før KoD kommer ut nå da? Synes det høres ut som om det er et litt ambisiøst prosjekt dersom du er på bok fem fei. Ah... bare ei uke igjen....
Jeg digger alle bøkene du listet opp, og mener at det er et must å lese wot. det er ikke så lenge siden jeg ble helt avhengig av bøkenes verden, men etter den første wot boken klart jeg nesten ikke å stoppe for å puste engang. du MÅ bare lese bøkene i wot.