LARP

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ajah!
Hengiven
Hengiven

Post by Ajah! »

Terje wrote:Ikke at det ikke ser morsomt ut, og ikke at jeg ikke kunne tenkt meg å prøve selv, men det ser unektelig mer enn litt skrudd ut. ;)
Nettopp...
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Ajah! wrote:Neida, men å løpe omkring og leke at man er med i en fantasy-fortelling er ikke bare close to the edge, da har det vel gått litegrann for langt? :roll:
Jeg synes det minner om en litt mer profosjonell versjon av guttenes barneskole-lek. Den der: "Neei! JEG vil være Aragorn!" for så å løpe rundt med diverse pinner som skal forestille sverd og buer.
Jeg synes det ser gøy ut! Selvom jeg ikke ville gjort det særlig skarpt..
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

*pang*
"Du er død!"
*Nehei! Jeg dukka!"
*pang*
"Nå er du død!"
"Nehei! Den prella av!"

:lol:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Hey. har dere ikke noe pent å si, så ikke si det. :P

Men helt ærlig, det er gøy. Ikke døm det nord og ned før dere har prøvd. Ingen skadelige bivirkninger heller :wink:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

Dette hadde jeg aldri hørt om....hmm...vel for å vri litt på det, det må da være bedre å gjøre det på denne måten enn å sitte halve livet på nettet og spille online spill. Man får ihvertfall høyere sosial intelligens av det om ikke mindre.
-----------///M-----------
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Faile wrote:Hey. har dere ikke noe pent å si, så ikke si det. :P

Men helt ærlig, det er gøy. Ikke døm det nord og ned før dere har prøvd. Ingen skadelige bivirkninger heller :wink:
Hahaha, har du ikke hørt om de svenske vampyrmordene? En gjeng med LARPere (som for det meste holdt på med LAIV-versjoner av "Vampire: The Masquerade") er funnet halshugd i diverse skoger, og den konservative pressa advarer foreldre mot å la ungene sine begynne med slike satanistiske aktiviteter. :lol:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Terje wrote:
Faile wrote:Hey. har dere ikke noe pent å si, så ikke si det. :P

Hahaha, har du ikke hørt om de svenske vampyrmordene? En gjeng med LARPere (som for det meste holdt på med LAIV-versjoner av "Vampire: The Masquerade") er funnet halshugd i diverse skoger, og den konservative pressa advarer foreldre mot å la ungene sine begynne med slike satanistiske aktiviteter. :lol:
Vi har kanskje litt ulik form for humor, Terje.
Jeg vil påpeke at dette syns jeg ikke var noe morsomt i det hele tatt...
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Jeg har lenge villet men ser bare for meg at det ville skje noe slik som Ashaman sa :lol:
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Høres ut som cowboy og indianer - leken, bare for litt tilbakestående voksne.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Azumiel wrote:Vi har kanskje litt ulik form for humor, Terje.
I såfall har du en kjedelig form for humor. Mener du seriøst at du ikke synes det er morsomt at idioter som ikke aner hva de snakker om driver og advarer folk mot dette de altså ikke har peiling på? Også når dete skjer til tross for at ingen sikker sammenheng mellom LAIVinga og mordene er etablert? Høh.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Terje wrote:
Azumiel wrote:Vi har kanskje litt ulik form for humor, Terje.
I såfall har du en kjedelig form for humor. Mener du seriøst at du ikke synes det er morsomt at idioter som ikke aner hva de snakker om driver og advarer folk mot dette de altså ikke har peiling på? Også når dete skjer til tross for at ingen sikker sammenheng mellom LAIVinga og mordene er etablert? Høh.
Nei, det jeg mener er at det ikke er morsomt at folg blir halshugd. Det er makabert
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Det synes jeg er ganske morsomt.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Jeg velger å ikke ta meg så nær av hva folk, som ikke har noen som helst snøring på hva de snakker om, uttaler.

Jeg, for en, tok humoren til Terje. Og Kjetils, til en viss grad :P
Enkelte her eier ikke humor tydeligvis :P
Ajah!
Hengiven
Hengiven

Post by Ajah! »

Dette opplegget er sikkert artig nok for de som har såpass mangel på hemninger at de klarer å gi seg hen til noe så sært, men bortsett fra dette med å leve seg inn og sånt, ser jeg ikke parallellen mellom teater(sport) og disse laiv-greiene. Teatersport er jo konkurranse på grunnlag av ferdigheter i drama, mens her er det tilsynelatende bare vilt kaos og fri lek mellom folk med plastvåpen og livsfarlige "forbannelser". Har drevet litt med paintball, og da får man faktisk vondt når man blir truffet, noe som gir det hele litt mer mening; å unngå å få vondt (men det forekom for idiotisk, så jeg slutta med det). "Vanlig" teater er jo basert på å uttrykke seg med overbevisning for et publikum, mens dette laivopplegget er skuespill for egen del. Nei, det er nødt til å være morsomt for de som driver med det, men hadde jeg gått en tur i skogen og truffet på en gjeng med skumgummikrigere i full krig, hadde jeg nok lurt på hva dette var for slags gjeng med rømte tvangsinnlagte. Ut fra de videoene jeg har sett av disse laiv-greiene, ser det like dumt ut som gangstaver for min del (og det sier ikke lite)...
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Du har tydeligvis ikke tatt poenget. Du utforder deg selv, og din evne til å sette deg inn i andres situasjon.

Og det du har sett, er nok ikke laiv, men bare kampgreiene. Selve laiven har omtrent null med dette å gjøre. Det er skuespill, politiske intriger, og ofte også en utfordring for språkkunnskapen, og historiekunnskapen.
Post Reply