Nettopp...Terje wrote:Ikke at det ikke ser morsomt ut, og ikke at jeg ikke kunne tenkt meg å prøve selv, men det ser unektelig mer enn litt skrudd ut.
LARP
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Jeg synes det minner om en litt mer profosjonell versjon av guttenes barneskole-lek. Den der: "Neei! JEG vil være Aragorn!" for så å løpe rundt med diverse pinner som skal forestille sverd og buer.Ajah! wrote:Neida, men å løpe omkring og leke at man er med i en fantasy-fortelling er ikke bare close to the edge, da har det vel gått litegrann for langt?
Jeg synes det ser gøy ut! Selvom jeg ikke ville gjort det særlig skarpt..
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Hey. har dere ikke noe pent å si, så ikke si det.
Men helt ærlig, det er gøy. Ikke døm det nord og ned før dere har prøvd. Ingen skadelige bivirkninger heller
Men helt ærlig, det er gøy. Ikke døm det nord og ned før dere har prøvd. Ingen skadelige bivirkninger heller
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Hahaha, har du ikke hørt om de svenske vampyrmordene? En gjeng med LARPere (som for det meste holdt på med LAIV-versjoner av "Vampire: The Masquerade") er funnet halshugd i diverse skoger, og den konservative pressa advarer foreldre mot å la ungene sine begynne med slike satanistiske aktiviteter.Faile wrote:Hey. har dere ikke noe pent å si, så ikke si det.![]()
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Vi har kanskje litt ulik form for humor, Terje.Terje wrote:Hahaha, har du ikke hørt om de svenske vampyrmordene? En gjeng med LARPere (som for det meste holdt på med LAIV-versjoner av "Vampire: The Masquerade") er funnet halshugd i diverse skoger, og den konservative pressa advarer foreldre mot å la ungene sine begynne med slike satanistiske aktiviteter.Faile wrote:Hey. har dere ikke noe pent å si, så ikke si det.![]()
Jeg vil påpeke at dette syns jeg ikke var noe morsomt i det hele tatt...
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

I såfall har du en kjedelig form for humor. Mener du seriøst at du ikke synes det er morsomt at idioter som ikke aner hva de snakker om driver og advarer folk mot dette de altså ikke har peiling på? Også når dete skjer til tross for at ingen sikker sammenheng mellom LAIVinga og mordene er etablert? Høh.Azumiel wrote:Vi har kanskje litt ulik form for humor, Terje.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Nei, det jeg mener er at det ikke er morsomt at folg blir halshugd. Det er makabertTerje wrote:I såfall har du en kjedelig form for humor. Mener du seriøst at du ikke synes det er morsomt at idioter som ikke aner hva de snakker om driver og advarer folk mot dette de altså ikke har peiling på? Også når dete skjer til tross for at ingen sikker sammenheng mellom LAIVinga og mordene er etablert? Høh.Azumiel wrote:Vi har kanskje litt ulik form for humor, Terje.
Jeg velger å ikke ta meg så nær av hva folk, som ikke har noen som helst snøring på hva de snakker om, uttaler.
Jeg, for en, tok humoren til Terje. Og Kjetils, til en viss grad
Enkelte her eier ikke humor tydeligvis
Jeg, for en, tok humoren til Terje. Og Kjetils, til en viss grad
Enkelte her eier ikke humor tydeligvis
Dette opplegget er sikkert artig nok for de som har såpass mangel på hemninger at de klarer å gi seg hen til noe så sært, men bortsett fra dette med å leve seg inn og sånt, ser jeg ikke parallellen mellom teater(sport) og disse laiv-greiene. Teatersport er jo konkurranse på grunnlag av ferdigheter i drama, mens her er det tilsynelatende bare vilt kaos og fri lek mellom folk med plastvåpen og livsfarlige "forbannelser". Har drevet litt med paintball, og da får man faktisk vondt når man blir truffet, noe som gir det hele litt mer mening; å unngå å få vondt (men det forekom for idiotisk, så jeg slutta med det). "Vanlig" teater er jo basert på å uttrykke seg med overbevisning for et publikum, mens dette laivopplegget er skuespill for egen del. Nei, det er nødt til å være morsomt for de som driver med det, men hadde jeg gått en tur i skogen og truffet på en gjeng med skumgummikrigere i full krig, hadde jeg nok lurt på hva dette var for slags gjeng med rømte tvangsinnlagte. Ut fra de videoene jeg har sett av disse laiv-greiene, ser det like dumt ut som gangstaver for min del (og det sier ikke lite)...
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
Du har tydeligvis ikke tatt poenget. Du utforder deg selv, og din evne til å sette deg inn i andres situasjon.
Og det du har sett, er nok ikke laiv, men bare kampgreiene. Selve laiven har omtrent null med dette å gjøre. Det er skuespill, politiske intriger, og ofte også en utfordring for språkkunnskapen, og historiekunnskapen.
Og det du har sett, er nok ikke laiv, men bare kampgreiene. Selve laiven har omtrent null med dette å gjøre. Det er skuespill, politiske intriger, og ofte også en utfordring for språkkunnskapen, og historiekunnskapen.