LARP
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
creutzfeldt
- Hengiven

Jeg driver litt med det innimellom. (Jeg dæljer ikke løs på folk med latexpinner, men leser forbannelser over folk, reparerer folk, skaper intriger osv...)
Er ganske gøyalt ja.
Er ganske gøyalt ja.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Her er det ikke snakk om å "bli voksen", men å "bli frisk"...Faile wrote:Jeg driver litt med det innimellom. (Jeg dæljer ikke løs på folk med latexpinner, men leser forbannelser over folk, reparerer folk, skaper intriger osv...)
Er ganske gøyalt ja.
Neida, men å løpe omkring og leke at man er med i en fantasy-fortelling er ikke bare close to the edge, da har det vel gått litegrann for langt?
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
-
creutzfeldt
- Hengiven

Men Kjetil, du er enig i alt som kan slå tilbake på meg
Da synes jeg fuglekikking er en særere hobby, for galere mennesker.
Rollespill er en måte å bli kjent med seg selv på i alle fall, og man utvikler egenskapene sine til å sette seg inn i andres situasjon, og forstå andre bedre. Nettopp fordi man må drive med karakteranalyse for å få noe ut av det.
Da synes jeg fuglekikking er en særere hobby, for galere mennesker.
Rollespill er en måte å bli kjent med seg selv på i alle fall, og man utvikler egenskapene sine til å sette seg inn i andres situasjon, og forstå andre bedre. Nettopp fordi man må drive med karakteranalyse for å få noe ut av det.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg må ærlig innrømme at også jeg har noen fordommer mot folk som driver emd LARPing, men det er mest fordi jeg så en femten minutter lang reklamevideo fra en amerikansk LARPer-forening. Det var Wagner-operaer som bakgrunnsmusikk, og noe sånt som 200-400 deltakere (hvis ikke flere), som var delt inn i en slags lag, og som holdt på å leke i skogen i et par dager, før de enedlig møttes på ei diger eng, der de dengte løs på hverandre med disse skumgummivåpnene sine.
Ikke at det ikke ser morsomt ut, og ikke at jeg ikke kunne tenkt meg å prøve selv, men det ser unektelig mer enn litt skrudd ut.
Ikke at det ikke ser morsomt ut, og ikke at jeg ikke kunne tenkt meg å prøve selv, men det ser unektelig mer enn litt skrudd ut.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.